וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק האחרון: גמר הגביע הספרדי

22.6.2007 / 21:54

עונת הכדורגל האירופית תסתיים בשבת בגמר גביע המלך בספרד, כשסביליה תתמודד בסנטיאגו ברנבאו מול חטאפה הקטנה

בזמן שברוב מדינות אירופה שחקני הכדורגל נופשים והמועדונים מתעסקים בעיקר במלפפונים, בספרד עדיין נותר תואר אחד חשוב על המדף - גביע המלך. מחר (שבת), שבוע אחרי הסיום הדרמטי של הלה ליגה, יתמודדו סביליה וחטאפה במשחק האחרון בעונה האירופית, שיתקיים בסנטיאגו ברנבאו.

מאמנה של חטאפה, ברנד שוסטר, נמצא בכותרות בשבוע האחרון, ולא בגלל ההזדמנות שלו לזכות בתואר ראשון, אלא כי בתקשורת הספרדית בטוחים שהוא יתמנה למאמן הבא של אלופת ספרד החדשה, ריאל מדריד, במקומו של פאביו קאפלו. בחטאפה מעדיפים להתעלם מהכל ולחשוב על כדורגל.

"עלינו להתרכז בגמר הקופה דל ריי", אמר החלוץ מאנו דל מוראל. "זה הדבר היחידי שאנחנו צריכים לחשוב עליו, כי זה יהיה המשחק הכי חשוב בחיי, וכדאי לכולנו לשלוט בעצבים שלנו". הקבוצה מהפרבר של מדריד הוקמה רק ב-1983, וזהו כמובן שיאו של מועדון שמשחק בליגה הראשונה שלוש שנים בלבד. את העונה הזו סיימו השוסטרים במקום התשיעי המצוין, בהתחשב בעובדה שמדובר בקבוצה שאמורה הייתה להילחם על חייה נגד הירידה.

לחטפאה מינוס גדול במשחק כשתחסר את רוברטו אבונאנדסיירי, השוער הארגנטינאי הנהדר שלה. אבונאנדסיירי, שהוזמן לסגל נבחרת ארגנטינה, שמתכוננת לטורניר הקופה אמריקה, יוכל רק להחזיק אצבעות לקבוצה אליה עבר בתחילת העונה מבוקה ג'וניורס.

מאידך, היריבה שלה, סביליה, חוששת בעיקר משאננות, בעקבות העונה המצוינת שהולידה כבר זכייה בגביע אופ"א ובסופרקאפ האירופי (0:3 על בארסה). "אני מודאג מכל האווירה סביב המועדון", אמר המאמן חואנדה ראמוס. "כרגע אנחנו לא נמצאים באווירה שמתאימה לגמר, כי נראה שכולם נוסעים למדריד כדי לחגוג, אבל צריך לנצח את המשחק לפני שמניפים את הגביע. עושה רושם שאף אחד לא חושב בכלל על האפשרות שנפסיד".

האנדלוסים הפכו העונה לקבוצה הראשונה מאז ריאל מדריד שזוכה פעמיים ברציפות בגביע אופ"א, אחרי שגברו על אספניול בדו קרב פנדלים. כמו כן, היו חניכיו של ראמוס קרובים לאליפות סנסציונית, אך פישלו בשני המחזורים האחרונים. עם זאת, המקום השלישי הוא הגבוה ביותר של המועדון מאז 1970, ובעונה הבאה יערכו הופעת בכורה בליגת האלופות. הפעם האחרונה בה שיחקו במפעל הזה, על גלגוליו השונים, היה אי שם ב-1957.

שחזור ההיסטוריה מול היסטוריה

בדרך לגמר העיפה חטאפה את ולנסיה (3:5), אוסאסונה, וכמובן את ברצלונה הגדולה (5:6), אחרי שמחקה הפסד 5:2 בקמפ נואו בגומלין היסטורי שהניב 0:4 ענק בקוליסאו. מולם יפגשו קבוצה שזכתה בשלושה גביעים, אבל לפני שנים רבות - ב-1935, 1939 ו-1948. במשחק ילבשו האנדלוסים חולצות שיזכירו את הזכייה האחרונה, בזמן שבמקום אחר בעולם היו עסוקים בהקמת מדינה ליהודים. חטאפה, כמובן, מעולם לא הגיעה למשחק המלכותי.

"אין סיבה שנחוש עייפות פיזית או מנטלית, כי לא כל יום משחקים בגמר", הבהיר השוער אנדרס פאלופ. "המוטיבציה שלנו יכולה להזיז הרים, ועלינו לעלות לדשא מבלי לחשוב על פייבוריטים, כי היו להם שבועיים שלמים להתכונן למשחק, בעוד אנחנו היינו עסוקים בליגה עד תחילת השבוע". הבלם דויד בלנגר ביקש להדגיש: "כל מי שמבין משהו בכדורגל יודע שחטאפה לא תיתן לנו את המשחק בקלות". אבל הוא, כמו גם שחקני חטאפה, יודעים שתואר אותו קשה להשיג הופך מתוק הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully