וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנגליה עומדת מאחורי ההחלטה בנוגע לקולאוטי ותמוז"

משה בוקר, הארץ, בשיתוף לי בוץ

22.6.2007 / 8:06

בהתאחדות הפנו אצבע מאשימה לעבר יריבת ישראל במוקדמות היורו, שדחפה לדבריהם לקבלת ההחלטה על האיסור לשיתוף תושבים ארעיים

פיפ"א הודיעה להתאחדות לכדורגל שבעלי תעודת תושב ארעי לא יוכלו לשחק במסגרת לאומית, והמשמעות: רוברטו קולאוטי וטוטו תמוז אינם רשאים לשחק במסגרת נבחרות ישראל, כולל הנבחרת הבוגרת.

על פי החלטת הוועד הפועל של פיפ"א מיום ה-27 במאי, אשר נשלחה היום (חמישי) למשרדי ההתאחדות, שונתה התקנה אשר איפשרה לשחקנים בעלי מעמד תושב ארעי (מעמדם של תמוז וקולאוטי) לשחק בנבחרות הלאומיות. נבחרת ישראל עתידה לפגוש את אנגליה בוומבלי (9 בספטמבר), ולאחר מכן תצא למשחק חוץ בקרואטיה (13 באוקטובר), והמאמן דרור קשטן יצטרך למצוא פתרון מהיר לבעייה הקשה שנוצרה לו בחוד הנבחרת, עם איסור שיתופם של השניים.

כאמור, התקנה חלה באופן מיידי וכוללת שחקנים אשר שיחקו עד כה בנבחרות, אולם אין לה כל השפעה על המשחקים ששוחקו עד עכשיו. בהתאחדות לכדורגל לומדים את ההיבטים וההשלכות המשפטיות של החלטת פיפ"א ובמידת הצורך תעשה פנייה למוסדות פיפ"א. יו"ר ההתאחדות אבי לוזון פנה מיידית לשר הפנים רוני בראון ולמנכ"ל משרדו רם בלניקוב על מנת להסדיר את הנושא. אבי לוזון עדכן את המאמן הלאומי דרור קשטן שהגיב: "אני סומך על משרד הפנים, השר ומנכ"ל משרדו שישכילו להסדיר את העניין".

רוברטו קולאוטי: "אין לי הרבה מה לומר, שמעתי שההתאחדות לכדורגל הודיעה כי ייעשו מאמצים לפתור את העניין ואני מאמין להם בכל ליבי. אני בן אדם אופטימי ומאמין שיהיה טוב". טוטו תמוז: "קודם אני אבדוק את הנושא ואז אדע איך להגיב".

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון: "התקנה החדשה של פיפ"א פוגעת קשות בנבחרת הישראלית. ברורה לכולם תרומתם של תמוז וקולאוטי לנבחרת. אנו נלמד הכל ונעשה הכל על מנת שהשניים יוכלו לשחק במשחקי נבחרות ישראל".

עו"ד רותם קמר, סמנכ"ל ההתאחדות: "הן תמוז והן קולאוטי קיבלו אישור ספציפי לשחק בנבחרת על בסיס התקנה אשר היתה בתוקף עד כה, אולם מששונתה התקנה , הסעיף החדש אינו מאפשר את שיתופם. לאחר קבלת הבהרות מהמחלקה המשפטית של פיפ"א נדע מהו המעמד החוקי הנדרש על מנת לשתף את השניים בנבחרת".

במידה והעניין עם צמד החלוצים לא יוסדר עד למשחק מול אנגליה, מי שצפויים לקבל זימון לסגל הם אליניב ברדה ויניב קטן.

האנגלים אשמים? (משה בוקר, "הארץ")

בהתאחדות לא רוצים כרגע לצאת למאבק פומבי נגד פיפ"א, וטוענים כי מי שעומדת מאחורי ההחלטה היא ההתאחדות האנגלית, שלה השפעה גדולה על פיפ"א ואופ"א. "להתאחדות האנגלית יש את הכוח החזק ביותר בפיפ"א ואופ"א", ניסה גורם בהתאחדות להסביר. "הם הבינו מה המשמעות של קולאוטי ותמוז בנבחרת הבוגרת, והפעילו לחץ גדול כדי שהם לא ישחקו נגדם. משום מה ההחלטה של פיפ"א, שהתקבלה לפני שלושה שבועות, נשמרה בסוד, ורק עכשיו הוחלט לפרסם אותה. זה לא מקרי".

עדכון ראשון 21.6.07 17:06
עדכון אחרון 22.6.07 8:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully