וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלטון רשאית לתבוע בתי עסק ששידרו מהמונדיאל

ליאור ליברובסקי

21.6.2007 / 12:56

בית המשפט קבע כי לחברה היו זכויות בלעדיות לשידורי המשחקים מהטורניר העולמי וכי בתי העסק שלא הסדירו רשיון יוכלו להתבע

בית משפט השלום קבע בתחילת השבוע כי חברת צ'רלטון הינה בעלת הזכויות הבלעדית לשידורי משחקי מונדיאל 2006 והיא רשאית להגיש תביעות בגין הפרת זכות יוצרים ושידור משחקי המונדיאל בפומבי וזאת בהתאם לאישורים שהציגה החברה לבית המשפט. בתביעה שהגישה צ'רלטון כנגד בית העסק "פניני" בירושלים בנוגע לשידורי משחקי המונדיאל בפומבי מבלי שהסדירה רשיון מול חברת צ'רלטון, קבע השופט שמעון שטיין: "אני מקבל את טענת המשיבה (חברת צ'רלטון) כי די באישורים שהציגה כדי להוכיח את זכותה להגיש תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים"

טענת פרקליטו של בית העסק "פניני" הייתה שאירועי ספורט אינם כשירים להיות נושא לזכויות יוצרים כיוון שהם אינם נופלים לגדרו של אף אחד מסוגי היצירה המוגנים בסעיף 1 לחוק זכות יוצרים. על כך ענה השופט שטיין: "עולה כי משחקי המונדיאל בפני עצמם אינם מהווים יצירה מוגנת בזכות יוצרים, אולם שידורם של המשחקים עשוי להיות יצירה כזו, דהינו יש להבחין בין משחק הכדורגל שאינו יכול להיות נושא לזכות יוצרים, לבין הפקה טלוויזיונית של שידורו של אותו משחק, אשר מהווה יצירה דרמטית, הזוכה להגנת זכות יוצרים".

לפיכך, תיקן בית המשפט את כתב התביעה על דרך הוספת המילה "שידורי" לפני המילים "משחקי המונדיאל", וזאת אף מבלי שהוגשה בקשת תיקון לכתב התביעה.

כזכור, צ'רלטון רכשה את זכויות השידור הבלעדיות של מונדיאל 2006 בישראל. לקראת פתיחת המונדיאל פנתה החברה בבקשה לבעלי העסקים ברחבי הארץ להסדיר את שידורי המונדיאל לקהל לקוחותיהם, ואכן בתי עסק רבים הגיעו להסדר, אולם היו רבים שהחליטו לשדר את משחקי המונדיאל בפומבי ללא הסדרת רשיון כדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully