וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור ז'אן קיבל הצעה מלוקרן

לי בוץ

21.6.2007 / 23:00

אחרי שאיים על מכבי ת"א שתחדש את חוזהו, מבוקש הקשר בקבוצה הבלגית, שנציגיה התרשמו ממנו באליפות אירופה. רומן ערך אימון בכורה

אתמול (רביעי) קיבלה מכבי תל אביב בשעות הערב מכתב מעו"ד דן חי שמייצג את קשר הקבוצה, ליאור ז'אן, בו נכתב כי החוזה עליו חתם ז'אן ב-2004 לחמש שנים אינו קביל מאחר והוא היה קטין בעת החתימה. זאת על פי חוקי פיפ"א שקובעים כי אין לקבוצה אפשרות להחתים שחקן מתחת לגיל 18 לתקופה של יותר משלוש שנים.

משמעות הדבר היא שז'אן יכול לראות עצמו כשחקן חופשי מאחר וכבר עברו שלוש שנים מעת חתימתו על החוזה. כעת, עומדות בפני השחקן שתי אפשרויות - האחת לחתום על חוזה חדש בקרית שלום, והשניה ללכת לוועדה למעמד השחקן שתקבע את גובה הפיצוי שתקבל מכבי כשהוא יחתום בקבוצה אחרת. במקרה כזה, נראה כי מחירו של השחקן יוערך בכ-100 אלף דולרים.

בסביבתו של ז'אן מספרים כי הוא רוצה לבחון אופציות בחו"ל, זאת לאחר שמספר קבוצות הביעו את התעניינותם לאחר השתתפותו באליפות אירופה עד גיל 21 עם נבחרת ישראל. הראשונה מבין אותן קבוצות שכבר הגישה הצעה לז'אן היא קבוצת לוקרן הבלגית, שסיימה את עונת 2006/07 במקום ה-16 בליגה הבלגית (מתוך 18 קבוצות). במקביל, מחזיק ז'אן במספר הצעות מליגת העל, אך מקורביו מבהירים כי הוא לא פוסל אפשרות גם לחדש את חוזהו במכבי.

בתוך כך, הצהובים מעלים הילוך בהכנות לקראת העונה הבאה, והערב (חמישי) ערכו אימון כושר באצטדיון האתלטיקה בהדר יוסף. תחילה יצאו השחקנים לריצה של כ- 4 קילומטרים בהדרכת מאמן הכושר, ד"ר איציק בן מלך, אחריה ערכו תרגילים שונים ומשחקוני כדור במתחם האצטדיון.

קפטן הקבוצה, אבי נמני, נטל חלק באימון הריצה, בעוד שהקשר יוסי שבחון נעדר בשל כאבים בברך וקיבל טיפול מהפיזיותרפיסט. אל הסגל הצטרף היום קשרה של הכח עמידר ר"ג בעונה החולפת, דן רומן, שחתם אמש על חוזה לשנתיים בקרית שלום.

אוראל אדרי בן ה- 19, שחקנה של יבנה, החל היום להתאמן עם הקבוצה. השחקן צפוי להתאמן עם הקבוצה כשבועיים ובתום תקופה זאת יחליט הצוות המקצועי האם לצרפו לסגל.

מחר תתאמן הקבוצה בחוף 'מי-עדן' בהרצליה, כשביום ראשון יחלו האימונים הרשמיים בסגל מלא יחד עם שחקני הנבחרת הצעירה, אשר ממשיכים את חופשתם בימים אלה בשל השתתפותם באליפות אירופה שנערכה בהולנד.

בין התאריכים 5-15 ליולי תקיים הקבוצה מחנה אימון בהולנד, בעיירה בשם מירלו, הסמוכה לאיינדהובן. אולי כתוצאה מהעונה הטובה שחוו, חוזרים לשם הצהובים, אחרי שעשו את מחנה האימון של העונה שעברה באותו מקום. במהלך המחנה תקיים הקבוצה ארבעה משחקי אימון נגד: פרטיזן בלגרד, סטיאווה בוקרשט, קובלנץ וגלסו.

במכבי ת"א לא מתרגשים משיימן (משה בוקר, הארץ)

במכבי תל אביב בטוחים שהחלוץ הצרפתי יאניק קאמאנן ישחק אצלם. קאמאנן, שהשבוע חתם על חוזה, לא רוצה לשחק במכבי הרצליה, ובמכבי לא מתרגשים מההחלטה של אריאל שיימן להגיש צו מניעה נגד העברתו.

במכבי אמרו אתמול כי הרצליה אינה מסוגלת להשוות את השכר של קאמאנן, והם ינסו לעשות זאת באמצעות גיוסו של איש העסקים מאיר שמיר.

ההערכה היא כי שמיר יתבקש לעזור בהשוואת שכרו של החלוץ, אולם במכבי סבורים כי בסופו של דבר יימצא פתרון, והוא ישחק אצלם, מה גם שהשחקן עצמו מסרב בתוקף להישאר במכבי הרצליה.

אגב, במכבי מורגלים במהלכים שכאלה, אחרי שבעונה שעברה הוחתם משה ביטון לשלוש שנים. לבני יהודה היה סעיף לפיו היא יכולה להשוות את ההצעה, אולם מכבי התחכמה והחתימה את ביטון על חוזה לשלוש שנים מדורג לכיוון ההפוך, כשבעונה הראשונה הוא קיבל שכר גבוה (2 מיליון שקל ברוטו), שאמור לרדת בשנתיים הבאות. בדיעבד במכבי מצטערים על עסקת ביטון, שלפי החלטת המאמן אלי כהן יעזוב את הקבוצה.

עדכון ראשון: 08:47, 21/06/07
עדכון אחרון: 14:00, 21/06/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully