וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ אימון הבכורה של בית"ר

אסף שקד

21.6.2007 / 7:14

הופסק לשעה ארוכה עקב פריצת אוהדים. גיורא שפיגל: "רוצים את פאלרמו ומילוסביץ'". שום: "נגרום לאוהדים הנאה". טרטיאק עוזר מאמן

ביתר.נט

צילם וערך: דרור פיקלני

האלופה בית"ר ירושלים פתחה אתמול (רביעי) את אימוניה לקראת העונה הבאה. זמן קצר לאחר תחילת האימון הוא פוצץ בעקבות אוהדים שהתפרצו למגרש. האימון הופסק לשעה, חודש למשך חמש דקות ושוב פוצץ. חלק מהאוהדים קילל את הצוות המקצועי על היחס לשוער שפרש, איציק קורנפיין.

גדולים גם באירופה

לפני האימון נערכה מסיבת עיתונאים. היו"ר אלי ארזי פתח עם הצהרה לא יותר מדי חגיגית, כשהכריז "אני לא יודע אם הדרך שלנו תהיה טובה יותר, אבל אני מאמין שנצעד קדימה עם הצוות של שום ושפיגל, ונהיה בסדר גמור בליגה ובאירופה".

אחרי כך המנהל המקצועי גיורא שפיגל פרס את החזון שלו למועדון. "ננסה להפוך את בית"ר למועדון גדול גם בזירה האירופית", אמר. "אנחנו מאמינים גדולים ביציבות, ולכן עשינו רק שינויים מינוריים בצוות המקצועי. פילוסופיית המשחק שלי, שגם בצוות המקצועי שותפים לה, אומרת שהכדורגל צריך להתאים לקהל ולעיר, ולהיות קבוצה אגרסיבית עם הרבה כוח ומהירות ובעלת כושר גופני טוב מאוד".

למרות שביקש לא להיכנס לפרטים בנוגע לשחקנים שעשויים להגיע לבירת ישראל, ציין שפיגל כמה שמות שאנחנו לא רגילים לראות בליגת העל. "משאים ומתנים מתקיימים, כולל עם עידן טל", גילה שפיגל. "שני שמות שאנחנו רוצים הם מרטין פאלרמו מבוקה ג'וניורס ומילוסביץ' (סאבו מילוסביץ' מאוסאסונה, א.ש). יש גם מו"מ עם מילובן מירוסביץ' ודניאל דה רידר".

"כדי להגיע למצב שהם יסכימו לנהל משא ומתן אם הם בכלל חושבים שישראל היא מדינה שהם רוצים לשחק בה, אנחנו נביא את השחקנים שאנחנו רוצים. הם לא שחקנים זולים ולא שחקנים צעירים". פאלרמו ומילוסביץ' שניהם בני 33.

"אנחנו רוצים שהיריבות יידעו שקשה לשחק פה, ושנתנפל עליהן מהדקה הראשונה. והצוות שלנו יודע להפוך את המשחק למהנה ובעל שחקנים עם דמיון", המשיך שפיגל. "אני מאוד מתרגש ממשחק הכדורגל, מאז ששיחקתי, וכשאימנתי ועכשיו בתפקיד ניהולי. הגעתי לקבוצה מיוחדת במינה כמו בית"ר ירושלים, בעלת הקהל הכי ססגוני ומעניין שיש בארץ, והשילוב הזה הוא חזק וטוב".

הבוקר (חמישי) דיווח שוב פעם האינדיפנדנט הבריטי כי ניוקאסל מעוניינת בקשר הקבוצה, דרק בואטנג.

"נשחק בקצב אירופי"

שום דיבר על המטרות הקרובות של הקבוצה, שמקווה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. "אני שמח וגאה להיות בבית"ר ירושלים", אמר המאמן. "עברתי הרבה בכדורגל, וזה אחד המקומות שרציתי להגיע אליהם. זה נכון שאנחנו אלופים, אבל יש לנו הרבה אתגרים כבר בהתחלה, כולל הניסיון להגיע לליגת האלופות, מקום בו שיחקתי שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות".

"כבר ב-31 ביולי אנחנו חייבים להיות בכושר טוב, ולהבדיל מבליגה אין לנו הרבה זמן להתכונן, כי עלינו להיות במיטבנו בשלב מוקדם מאוד", המשיך המאמן. "שלב הבתים של ליגת האלופות זו המטרה המוצהרת. אני לא אראה את זה ככישלון או לא כישלון אם לא נגיע לשלב הבתים, כי המשמעות היא שפשוט לא עמדנו במשימה שלנו".

"שם המשחק בכדורגל העולמי הוא הקצב, וכדי לשחק בקצב אירופאי אנחנו צריכים לשחק מהר גם בארץ", אמר שום. "רצינו שהסגל השלם יהיה מוכן כבר היום, אבל לפעמים צריך להתאזר בסבלנות".

שפיגל נשאל על הפרישה של איציק קורנפיין, ועל איבוד אפשרי של הזהות הבית"רית של המועדון. "פעלנו בצורה מסודרת, וקורנפיין מקבל פה הרבה הערכה וכבוד" הסביר המנהל המקצועי. "כשמגיע רגע הפרישה הוא מגיע, ואני מקווה שזה רק לטובה. גם בארסנל משחקים 12 זרים שמקורם ממדינות אחרות. כיום הכדורגל הוא עניין גלובלי, ולמרות שזהות זה עניין חשוב, יש נטייה לעשות בעיה גם במקומות בהם אין בעיה. החזון שלי כשאני מסתכל על בית"ר כולל שיפור של השחקנים הצעירים, שאפשר יהיה למכור אותם לקבוצות בחו"ל".

טרטיאק עוזר המאמן

אתמול בצהריים (רביעי) התקיימה פגישה בין המאמן יצחק שום והמנהל המקצועי גיורא שפיגל לבין שחקן העבר סרגיי טרטיאק, בסיומה הוחלט למנות את טרטיאק לעוזר המאמן של שום.

טרטיאק הצטרף לפעילות הקבוצה כבר באימון הראשון בבית וגן בשעה 17:30. "אני שמח מאוד לעבוד במועדון גדול כמו בית"ר ירושלים, כי מאז שהגעתי לארץ אני התחברתי לקבוצה ולאוהדים", אמר הבלם לשעבר לאתר הרשמי של המועדון. "הייתי פעיל מספר שנים במחלקת הנוער, ואני שמח לקבל את ההזדמנות לתרום עכשיו מניסיוני לקבוצה הבוגרת. אני מצפה לשיתוף פעולה מקצועי פורה עם שום ושפיגל ומקווה שנוכל להצעיד יחד את הקבוצה להישגים באירופה ובארץ".

גם לשום היו מילים טובות. "אני שמח מאוד על המינוי הזה, כולם מכירים ויודעים את הקשר שיש לטרטיאק עם המועדון, אני בטוח שהוא יוסיף המון לקבוצה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully