וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונה חדשה, מילה חדשה

לי בוץ

19.6.2007 / 18:41

מכבי ת"א פתחה את אימוניה ופתאום גם לוני וגם מישאלוב אומרים את המילה האסורה בקרית שלום, "אליפות". מרדקוביץ' חתם בגימראייש

עמי שומן

מכבי ת"א פתחה היום את אימוניה לקראת העונה הבאה, בסגל חסר משהו, שכלל 14 שחקנים בלבד. טברטקו קאלה, שצפוי לעבור לבית"ר ירושלים בימים הקרובים, הגיע לאימון, נראה מחוייך והתאמן כרגיל. הקבוצה כנראה תוריד את דרישתה מבית"ר לקבל חצי מיליון דולר עבור השוער, ותסתפק ב-325 אלף דולרים בנוסף לשני שחקנים שיגיעו כמושאלים. גם יאניק קמאנן שטרם חתם רשמית אלא רק סיכם את תנאיו, הגיע לקרית שלום והתאמן עם חבריו החדשים.

שחקני הרכש, דודו ביטון ואביב חדד, ערכו אף הם אימון בכורה. דן רומן חתם היום על חוזה לשנתיים, אבל לא הגיע לאימון. אבי נמני לא התאמן בדומה לשחקני הנבחרות, שזכו לחופש של עוד מספר ימים וישובו להתאמן רק בשבוע הבא.

כ-200 אוהדים הגיעו לאימון בקרית שלום, שניים מהם אף פרצו לכר הדשא בתחילת האימון עם צעיפים, אבל יצאו בצורה מסודרת. לטענת חלק מהאוהדים, שנכחו באימון, החלוץ משה ביטון נצפה יוצא מקרית שלום עם דמעות בעיניים לאחר שהבין כי הוא לא בתכניות של אלי כהן לעונה הבאה.

חלוצה של הקבוצה בעונה החולפת, מיליאן מרדקוביץ', הוצג היום כשחקנה החדש של ויטוריה גימראייש הפורטוגלית.

"לא נביא שחקן כדי לסמן 'וי'"

לוני הרציקוביץ' הגיע גם הוא לאימון ואמר על מצבה של מכבי ת"א: "אם אתם רוצים לקרוא לזה עידן חדש אז בכיף. התכניות הן שתהיה לנו קבוצה טובה אבל את זה צריך להוכיח וכל דבר כזה מותנה בהבאת סגל השחקנים שאנחנו רוצים. אני רואה בתקשורת מדי פעם כל מיני שמות לא רלוונטים. כרגע יש הרבה שמות, ואינספור קלטות ו-dvd של שחקנים".

על המשך הדרך בדרגים הגבוהים אמר: "אמשיך לעשות את מה שאני יודע. יהיה שיתוף פעולה ואנחנו מחליטים ביחד. אני מניח שלא נראה שינויים דרסטיים כי אנחנו קודם כל רוצים שהמועדון יצליח. נעבוד בתור צוות ואני מעריך שיש פה היום צוות עם יכולות מאוד טובות".

הרציקוביץ' גם נתן פרשנות מקצועית לעונה הקרובה: "בשנה שעברה הורדנו פרופיל בגלל מה שקרה עונה לפני כן. לא שחשבנו שהסגל לא טוב, בהחלט כיוונו גבוה, אבל ההתחלה הייתה קצת פחות טובה כי ההחלפה של השחקנים באמת הייתה דרסטית. בעונה הבאה יש לנו כוונה לרוץ לאליפות ולעשות את הטוב ביותר, כולל קבוצה שתציג כדורגל מהנה כי זה לא רק לרוץ לתואר, חייבים שהקהל יהנה תוך כדי העונה".

כשנשאל על הרכש המצומצם אותו עשתה הקבוצה עד כה ענה: "אם המציאות הזו תמשיך ותתקיים כשנעלה על המגרש בליגה או באירופה, אז אפשר להניח שלא יהיה שינוי בין העונה שעברה לעונה הקרובה. אבל אני מניח שכמו שכולם יודעים, זה לא מה שיקרה ואנחנו רוצים להביא את הטוב ביותר שיש. לרוץ במהירות להחתים שחקן כדי לסמן 'וי' ליד השם זו תקלה שעברה מהמקום הזה ולא נחזור עליה.

יש לנו שחקנים טובים מאוד, שחקנים ישראלים שעלו ממסגרות הנוער ואם אנחנו כבר מחתימים זרים הם צריכים להצדיק את זה. הזר היחיד שהחתמנו (קמאנן) הוא זר בעל יכולות טובות מאוד ואנחנו רוצים להחתים רק זרים מהסוג הזה. הסבלנות היא דבר מאוד חשוב כי מהנסיון שלנו, כשמחתימים שחקן כפשרה מתאכזבים בסופו של דבר. לא נתפשר באיכות הזרים".

כשנשאל על רצונו של טברטקו קאלה להתקדם לבית"ר ירושלים, שיחרר לוני עקיצה כשאמר "כל אחד מגדיר התקדמות בדרך אחרת". אחר כך המשיך במשנה הסדורה שלו לגבי השוער: "רצון אדם -כבודו, אבל לקאלה יש חוזה בקבוצה וכדי לשנות דבר כזה צריך שיתוף פעולה בין הצדדים. אם יהיה שינוי בעמדה שלנו לגבי החוזה שלו, זה ייעשה רק מולו. עכשיו הוא כאן ואני מעריך שהוא יישאר כאן, אלא אם כן יקרה שינוי. אם הוא יקרה אתם יכולים להניח שנמצא חלופה ראויה ואם לא - נראה אותו עומד בין הקורות.

"אף אחד מבית"ר לא דיבר איתנו. לא איתי ואני מניח שגם עם אבי לא דיברו. בתום החוזה אם שחקן לא מאושר הוא יכול להשתחרר וללכת לאן שהוא רוצה, אבל אין פה שאלה אם שחקן מאושר או לא. קודם שישחק טוב ואולי אחר כך, כשיסתיים החוזה שלו הוא ירוויח פי 16. אם התקנות של פיפ"א היו קובעות שכששחקן או קבוצה לא מרוצים הם יכולים להשחרר מחוזה, אז הוא יכול היה לעזוב, אבל לא זה המקרה"

כשנשאל מדוע רוני מאנה, הבעלים המיועד, לא הגיע לאימון אמר הרציקוביץ': " אני לא יודע. הוא ידעש יש אימון ואני מניח שיש לו גם דברים אחרים חוץ מכדורגל".

כהן כבר מתרץ

מאמן הקבוצה, אלי כהן, פתח עונה שנייה על הקווים: "פתיחת עונה זה מרגש. כל השחקנים ואנחנו נרגשים לפתוח את עונה. ב-19 ביולי יש לנו את המשחק הראשון של בגביע אופ"א. נצטרך להכין את הקבוצה מהר, להביא זרים ולהעמיד קבוצה טובה לעונה הבאה. כשנשמע שקאלה עוזב אותנו נמצא את המחליף. לכל שחקן יש מחליף. כמו שהוא הגיע בעונה שעברה, ככה מישהו אחר יגיע.

"אנחנו עדיין צריכים להביא שחקנים חדשים וזה לא קל לעשות את זה בזמן הקצר שיש לנו. ראיתי שחקנים בחו"ל ועכשיו אנחנו מתחילים לעבוד כדי להביא אותם. לא יהיה לנו זמן להביא זרים למבחנים ושחקנים ברמה גם לא יגיעו למבחנים. מה שנשאר היום זה או מה שאני ואבי נמני ראינו או שחקנים שאנחנו יכולים להחתים על סמך הרקורד שלהם. נשתדל למצוא משהו אם לא ישראלי אז יהודי או כל מיני דברים. נשתדל להביא משהו טוב.

על המצב הכספי החלפת הבעלות אמר המאמן: "אני לא רוצה להתייחס לדברים האלו כי עד עכשיו לא קיבלנו שום דיווח שונה על המצב הכספי. נשתדל להביא את השחקנים הטובים בתקציב שיש לנו. גם בשנה שעברה לא ידעתי כמה כסף יש. חשבתי שנתחיל ביותר כדול אבל היום אני מתחיל בממוצע. אני לא נכנס לגופים שינהלו כלכלית את הקבוצה. אם אני אקבל יותר, אני אשמח להביא יותר, אבל כרגע אני אבי ולוני יודעים על מה מדובר ומשתדלים לעשות את הטוב יותר באמצעים הללו".

על הסחבת בעניינו של עומר גולן אמר: "כרגע אני מבין שיש עדיין קשיים מו"מ, אבל אנחנו רואים שהעלויות גבוהות מאוד". על משה ביטון אמר: "אני לא רוצה להתייחס לאף שחקן, לא לאלו שעוזבים ולא לאלו שמגיעים".

על העונה הקרובה אמר: "אנחנו תמיד רוצים לצפות להרבה. מכבי זה שם מחייב ואנחנו כל הזמן רוצים להגיע לטופ. בשנה שעברה היינו צריכים לאחות את שברי הגלקטיקוס. השנה אנחנו מתחילים בקצב הרבה יותר חזק כי אנחנו צריכים להיות בכושר יותר מוקדם. לא יהיה יותר קל מהעונה שעברה כי אנחנו עדיין צריכים להחתים שחקנים".

כהן גם התייחס לאירופה: "זה יכול להיות דובדבן וזה יכול להיות מוקש כי אנחנו צריכים להתכונן גם לאירופה וגם לליגה. אולי יעזור לנו שהקדימו בשבוע את פתיחת הליגה כי התחלנו לעבוד יותר מוקדם, אבל חשוב לנו לסגור את הסגל ואז האימונים יעשו את שלהם".

משה מישאלוב: "השם מכבי ת"א אומר לבד את המילה אליפות. אנחנו באים לכל משחק במטרה לנצח. קודם כל נרצה להתחיל את העונה טוב, יש לנו את גביע אופ"א ואנחנו הולכים להתמודד בצמרת הגבוהה. מאז ליגת האלופות לא היינו באירופה ולשחק שם נותן תיאבון. אני מקווה מאוד שהכניסה של רוני מאנה תעזור לקבוצה. נכנסים סכומי כסף וברור שזה אמור לשדרג אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully