וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורנפיין הודיע על פרישה

אסף שקד

19.6.2007 / 17:26

הקפטן כינס מסיבת עיתונאים בה אמר: "אני חולק על דעתם של שום ושפיגל להביא שוער זר, אבל זו זכותם המלאה והלגיטימית". רפי כהן מועמד לעמדת השוער השני

שוער בית"ר ירושלים איציק קורנפיין הודיע אחר הצהריים (שלישי) על פרישה ממשחק אחרי 12 שנים בבית"ר ירושלים. מסיבת העיתונאים הופרעה באמצע, כשמספר אוהדי בית"ר פרצו אליה, שרו נגד היו"ר אלי ארזי ועזבו רק אחרי שקורנפיין הבטיח להם שייצא אליהם בתום מסיבת העיתונאים.

השוער אמר היום: "בשיחה לפני שבועיים עם שום ושפיגל הם הבהירו לי שהם מעוניינים להביא שוער זר, בניסיון להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. אפילו שאני חולק על דעתם, זו זכותם המלאה והלגיטימית, וכל עוד מדובר בעניינים מקצועיים זה מקובל עליי.

"אני חושב שאני יכול לתרום, אבל ברגע שהבנתי שלא אוכל לשחק החלטתי לבצע את המהלך הכי מכובד כלפי עצמי וכלפי המועדון. אני שלם עם זה לחלוטין, כי ישיבה במשך עונה שלמה על הספסל הייתה פוגמת בתחושה שלי.

"אני מעדיף להיות מנכ"ל מאשר שוער שני בליגת האלופות. גם מבחינה חברתית קשה לי להרגיש שאני לא תורם, ולכן אני עובר לפרק חדש בחיי. ההחלטה היא של הצוות המקצועי, ומבין שתי האפשרויות העדפתי לסיים את הקריירה בצורה הזו.

"מבחינה גופנית אני מרגיש מצוין, וגם מבחינת המוטיבציה שלי להמשיך ולשחק. ברגע שהבנתי את הכיוון אליו שואף הצוות המקצועי, החלטתי לעשות את הצעד הזה, שהוא ראוי מבחינתי ומבחינת המועדון. אני לא מסתכל לאחור, אלא בא עם חדווה ורצון ושאפתנות להגיע לאותם הישגים אליהם הגעתי בתור כדורגלן גם בתחום הניהולי".

על עתידו בבית"ר ירושלים אמר קורנפיין: "לא ישבתי עדיין עם אלי ארזי על הגדרות התפקיד מפאת קוצר הזמן, כי לא רציתי להגיע לאימונים ואז להודיע על פרישה. יש הרבה עבודה לעשות, ואני בטוח ששיתוף הפעולה של אלי ושלי יהיה מלא. אין עדיין שום הסכם עבודה. ישבתי עם העו"ד אלעד אייזנברג, וסיכמנו את התנאים שלי בשנה הראשונה, שהם אותם תנאים שהיו לי כשוער. לגבי העונות הבאות נטפל בהמשך, אבל אני בטוח שנגיע לעמק השווה".

על אוהדי הקבוצה אמר: "האוהדים קיבלו אותי מהדקה הראשונה כאילו שאני בית"רי צהוב מבטן ומלידה, ואני רוצה להודות להם על 12 השנים שלי פה. מבחינה הגיונית זה מתבקש, אבל מבחינה רגשית זה קשה".

התקשורת הספרדית מדווחת שקשר הקבוצה גל אלברמן, נמצא במו"מ עם פורטסמות' האנגלית. לפי הדיווח הקבוצה מדרום אנגליה מעוניינת בשחקן, ששיחק בטנריפה הספרדית והגיע לאלופה בינואר 2006.

* רפי כהן, שוערה הוותיק של הפועל פתח תקוה ונבחרת ישראל לשעבר, מועמד לשמש כשוער שני בעונה הבאה. כהן סירב להגיב בנושא.

הסמל של בית"ר בשנים האחרונות

קורנפיין החל את הקריירה שלו בהפועל ירושלים ועד גיל 24 שיחק בעיקר בקבוצות מהדרג השני, הפועל ירושלים, הפועל טבריה, הפועל ר"ג, הפועל פ"ת ובית"ר ת"א. בעונת 1994/5 החליף קורנפיין את בוני גינצבורג בבית"ר ת"א. עונה נהדרת שלו הספיקה לו בשביל להיות מחוזר והוא שב לירושלים, הפעם לבית"ר, שם שיחק עד הודעת הפרישה שלו.

כשהקבוצה עברה את טלטלת עזיבתו של גד זאבי, כששחקנים בכירים כמו ג'ובאני רוסו ויוסי אבוקסיס עזבו את הקבוצה, קורנפיין נשאר ובעונות הבאות הפך לסמל הבלתי מעורער של בית"ר ירושלים. גם בעידן מאיר פניג'ל וגם בזה של ארקדי גאידמק, כשהיה יותר או פחות כסף, כשהיו שחקנים בינוניים או כוכבי ענק, קורנפיין היה השחקן היחיד שנותר כסלע איתן בקבוצה. לואיס פרננדז הצרפתי, שאימן את הקבוצה ברוב עונת 2005/6 העריך מאוד את השוער ואף ביקש מהנהלת הקבוצה להאריך את חוזהו ב-3 שנים נוספות.

בואו של הצוות המקצועי החדש, גיורא שפיגל ויצחק שום, ביחד עם גילו של השוער הוותיק, סימנו את סוף הקריירה שלו לאחר שהוא עצמו אמר שבכל מקרה לא ישחק בקבוצה אחרת.

על קומתו הלא גבוהה חיפה קורנפיין בהצלות וירטואזיות כשהיה צעיר יותר ובמיקום נכון וניסיון רב כשהיה מבוגר יותר. קורנפיין תמיד היה אחד משוערי הליגה הבולטים, אבל למרות זאת תמיד חסה בצילם של בוני גינצבורג, רפי כהן, ניר דוידוביץ' ודודו אוואט ולכן לבש את מדי הנבחרת רק 4 פעמים.

איציק קורנפיין הוא משחקני הכדורגל הבודדים שמחזיקים בתואר שני, במנהל עסקים, אותו סיים כמצטיין הדיקן מהאוניברסיטה העברית בירושלים. גם את התואר הראשון בכלכלה ושיווק באוניברסיטה הפתוחה, סיים בהצטיינות. במשך השנים הפך השוער לאחד מחביבי התקשורת מקרב חבריו הכדורגלנים, בעיקר בזכות דרך התנסחותו המחושבת והמנומקת והאינטלגנציה שלו שלא הותירה את המראיינים ואת הקהל עם גיבוב קלישאות.

עדכון ראשון: 19.6 10:33
עדכון אחרון: 20.6 11:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully