וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלפפון על הסכין: יניב גרין

שגיא ניר

18.6.2007 / 16:46

מכבי ת"א או ירושלים, אירופה או ישראל, כשרון שמחכה להתפוצץ או שחקן גמור. וואלה! ספורט סוקרת את שוק הכדורסל. מתחילים עם סנטר הנבחרת

מחיר סוכן:

"250 אלף דולר, וזה רק בשבילך ובגלל שהדולר חוזר לעצמו. וזה גם מה שיקרה לגרין: הסנטר הכי מוכשר בארץ בעשור האחרון יפרח אם יקבל סוף סוף את הדקות שלו – תשאלו את צביקה שרף ונבחרת ישראל. קדימה, תחתום מהר, כי כבר קיבלתי טלפון משרלרואה, ושם משלמים ביורו".

מחיר אמיתי:

300 אלף יורו. מבולבלים? ההסבר פשוט: במציאות הכלכלית של הכדורסל הישראלי, הקבוצה המקומית היחידה שתוכל לתרום לגרין אתגר מקצועי ושכר ראוי היא הפועל ירושלים, אך בעידן פוסט-גאידמק לא בטוח שאפילו הוא בגבולות התקציב שלה. שנתיים-שלוש בקבוצת צמרת בליגה אירופית בינונית יאפשרו לו לעשות כסף, ובסכומים מקובלים והגיוניים בקנה מידה אירופי. את התמורה לאגרה הם יקבלו ממנו.

הבטחות הסוכן:

"רק תנו לגרין מקום בחמישייה, ותראו איך הוא חוזר בגדול עם האתלטיות, משחק ההגנה והיד הרכה מחצי מרחק בדרך ל-15 נקודות ו-8 ריבאונדים בערב, וחשוב מזה - כמטריה אווירית בצבע. תראו איך הוא פרח אצל אדלשטיין. חבל לבזבז אנרגיה וכסף על פורוורדים אמריקאים שיבואו רק בשביל לעבוד על השורה הסטטיסטית, יזייפו בהגנה ויתעסקו במשחקי אגו. אחרי שלוש שנים של קיפוח על הספסל של מכבי, גרין כל כך רעב שהוא מת כבר להגיע לג'אמפ בול. תסתכלו עליו!".

הדברים שהסוכן לא יגיד לכם:

אין ספק שמכבי לא ממש האמינה בגרין, שהוא פוטנציאל מצוין ובחור נהדר, אבל כעת ברור שהפרח יכול לפרוח רק בתנאי חממה מסוימים, שבכלל לא בטוח שיכולים להתקיים בקבוצה שמלחמה על תארים זה באופי שלה. גרין הגיע למכבי תל אביב הגדולה אחרי עונת שיא באדום, אבל ככל שצבר דקות ספסול כך איבד עוד ועוד מהביטחון שלו, והפך לעוד נער פוסטר שנכנס כדי לבצע עבירה בהגנה או לחגוג עם 10 נקודות בליגה מול רמת גן. בקיץ הקודם, בנבחרת, הוא הוכיח יכולת התאוששות כשבונים עליו, אבל בקבוצה עם לפחות ארבעה זרים, שמושכים באופן אוטומטי את רוב תשומת הלב, גרין שוב יישאר מאחור ועלול שוב לשקוע. אחרי הכל, אגרסיביות, הגנה ואחריות, בניגוד לקליעה, אינן עניין של יום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אלטרנטיבות על המדף:

ארז מרקוביץ' (כבד יותר, יציב מעט יותר ויעיל יותר תחת הסל), עמית תמיר (פחות אתלטי, קולע יותר טוב, אבל לא ממש סנטר), דיון תומאס (הוא עוד לא פרש?).

שורה תחתונה:

יציאה לאירופה היא הדבר הטוב ביותר שיניב גרין יכול לעשות לקריירה שלו. אחרי שהתרגל ל-300 אלף דולר בשנה שזורמים לחשבון הבנק שלו, הגיע הזמן שהשחקן הכי חשוב של נבחרת ישראל יתחיל לעבוד קצת גם על הכדורסל שלו. בארץ, עם תקציבים קטנטנים וזרים מתחלפים, הוא יתקשה לחזור לעצמו, אבל קבוצה אירופית עם שאיפות צנועות, אולי אפילו תחת הדרכתו של מאמן ישראלי שמאמין בו, תחזיר את גרין במהרה להיות סנטר שאפשר לבנות עליו, אפילו בצד ההתקפי. הדרכון הפולני שהוציא זה מכבר, מוכיח שגם הוא מסכים איתנו.

* מערכת וואלה! מבקשת להדגיש כי ציטוטי הסוכן הינם פיקטיביים, לא מדובר בסוכן אמיתי, וכל קשר למציאות מקרי בהחלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully