וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בוס חדש למכבי ת"א

לי בוץ

18.6.2007 / 17:36

עסקת העברת 75 אחוזים מהבעלות על הצהובים נחתמה סופית. נמני: "עכשיו נוכל להביא שחקני רכש בסכומים יותר גבוהים". ראשי האוהדים הבטיחו להפסיק את המחאות השונות

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

אחרי סדרה של הכחשות ודחיות, נחתמה הערב (שני) בשעה טובה עסקת העברת 75 אחוזים מהבעלות על מכבי תל אביב לידיה של קבוצת אנשי העסקים בראשותו של רוני מאנה. הערב התקיימה פגישה בין מאנה ללוני הרציקוביץ', בה הגיעה החתימה הסופית. בהגיעו של לוני למקום הפגישה הוא הבהיר לעיתונאים: "אני אומר לכם בוודאות ומבטיח שלא ייסגר היום שום דבר", אך בסופו של דבר התוצאה היתה שונה ב-180 מעלות.

באתר הרשמי של הקבוצה נכתב כי השלמת ההסכם, המופקד כיום בנאמנות, מותנית בביצוע בדיקות נאותות שצפויות להימשך מספר שבועות. בתקופת הביניים מעמידה קבוצת מאנה ללוני תמיכה פיננסית שיווקית ואחרת, ככל הנדרש להכנת הקבוצה לעונה הקרובה.

בעל בית חדש

בסיום הפגישה סירבו הרציקוביץ' ומאנה להתייחס לשאלות העיתונאים במקום. לוני אמר: "יש הודעה מסודרת באתר הרשמי של הקבוצה, ואין מה להרחיב מעבר לזה". מאנה אף הוא לא הסכים להוסיף מידע: "החלטנו החלטה, תקראו אותה, זה אומר המון. אנחנו עוד נשתף פעולה בעתיד".

כידוע, מאנה כבר העביר ארבעה מיליון ש"ח למכבי תל אביב, וסכום ההעברה הכולל צפוי להגיע ל-50 מליון ש"ח. עוד לפני החתימה הסופית סיכם מאנה עם שלושה ספונסרים לעונה הבאה - סלקום, שתתרום סכום של מיליון דולר, "אזורים" בסכום של חצי מיליון דולר, ומודיעין אזרחי בכ-250 אלף דולר, כאשר כל ההסכמים איתם כבר סוכמו עקרונית וחיכו רק לחתימה הסופית של מאנה עם לוני. השלב הבא יהיה החתימה הסופית גם מול הספונסרים.

הקפטן והג'נרל מנג'ר של הקבוצה, אבי נמני, בירך על החתימה: "העסקה היתה סגורה כבר הרבה זמן, היום רק היתה החתימה הסופית. זה דבר טוב, וזה יקל על המערכת הקבוצתית, כי עכשיו נוכל להביא שחקני רכש בסכומים גבוהים יותר".

האוהדים יגישו תכנית עבודה למאנה: "זו יציאה מחושך לאור"

אוהדי מכבי ת"א הפכו להיות הערב אנשים מאושרים במיוחד בעקבות כניסתו של מאנה אל הקבוצה. האוהדים הצהובים הציפו את מאנה בטלפונים אוהדים ואמרו לו "הצלת לנו את הקבוצה במצב הכי קשה שלה, נזכור לך את זה כל החיים. מכבי חזרה לעם, הוצאת אותנו מחושך לאור".

ארגון 'אולטראס מכבי' הוציא הודעה רשמית: "אנחנו מברכים על המהלך. נעזור לרוני מאנה לשקם את הקבוצה מההרס שהשאיר לוני. אנחנו עדיין מקווים שלא יהיו הפתעות עד למיממוש ההסכם, ומקווים שמכבי אכן יוצאת לדרך חדשה וטובה יותר".

שי מזרחי ואורי משיח, מראשי האוהדים, הוסיפו: "זה יום מלא אור ותקווה לאוהדי מכבי ת"א. הולכת להיות שנה מיוחדת ומעניינת, נעשה צעד גדול מאוד בתהליך החזרה של מכבי ת"א להיות אימפריה. השינוי הניהולי יגרום לכך שהקבוצה תצא מהבינוניות ותתחיל לבצע את כל הפרוייקטים והצעדים בכל החזיתות - מבחינה מקצועית, מבחינת תשתיות, במחלקות הילדים והנוער ובעיקר בעמידה מול האוהדים והחזרתם אל המגרשים. למרות כל המשקעים, צריך להגיד מילה טובה על העבודה שנעשתה בעמותת המכבים ולהעריך את העובדה שהשכל ניצח. מכבי ת"א ראויה לניהול טוב יותר שיחזיר אותה למקומה הטבעי בכדורגל הישראלי.

"בימים הקרובים נגיש תכנית עבודה להנהלה החדשה - איך לחזק את הקשר עם האוהדים ואיך להבריא את היחסים בין האוהדים להנהלה. את החלק שלנו, האוהדים, אנחנו מתכוונים לתת בדמות החזרת האוהדים למגרשים והסרת המחאות השונות. אנו מאמינים שהקבוצה תלחם בעונה הבאה על כל התארים האפשריים, תשתף פעולה עם האוהדים ותלך לקראתם בנושא המינויים, מחירי הכרטיסים והיחס לחיילים, בני נוער, נשים וגימלאים. הבטחנו למאנה שאם נראה הצהרת כוונות מצידו, נתנדב כולנו להחזיר את הקהל ולשבור את שיא המינויים.

"מאנה הוא אחד האנשים הכי מקושרים ובעלי השפעה במדינה. בשבוע ימים הוא הביא לקבוצה ספונסרים ברמות שלא היו בעבר ואין לנו ספק שבשנה הקרובה ייכנסו משקיעים גדולים מאוד לקבוצה יחד איתו ושרשימת הספונסרים תלך ותגדל".

השיחות בעניין קאלה נמשכות

היום אמורה היתה להתקיים פגישה בין אבי נמני וראשי בית"ר ירושלים, לגבי שוער מכבי ת"א טברטקו קאלה, שמועמד להגיע לטדי בעונה הבאה. כזכור, קאלה, שמחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי, מעוניין לקבל שדרוג לשכרו, דבר שהצהובים לא יכולים לעמוד בו. במקביל, גיורא שפיגל ויצחק שום מעוניינים לראות את קאלה בירושלים בעונה הבאה, כשהמחלוקת היא לגבי סכום הפיצויים שתקבל מכבי ת"א, שדורשת חצי מיליון דולר, לעומת 300 אלף שבית"ר מוכנה לשלם.

כפי שפורסם בוואלה! ספורט, בפגישה בין הצדדים צפויה לעלות פשרה לפיה תמורת השוער תשחרר בית"ר שני שחקני סגל למכבי ת"א, בנוסף ל-300 אלף הדולרים. בינתיים, קאלה עצמו נחת היום בישראל, לאחר חופשת מולדת בת שבועיים. השוער הקרואטי סירב לדבר עם התקשורת בשדה התעופה, ולא ציין פרטים על עתידו. קאלה ביקש להבהיר שהוא עדיין בחופשה וכי ישוב לאימונים רק מחר. יש לציין שמכבי ת"א היא זו שפותחת את אימוניה מחר (שלישי), ואילו בית"ר בעוד יומיים, כך שלא ברור היכן קאלה יפתח את אימוניו. מכבי תפתח את אימוניה לקראת העונה הבאה, כרגע ללא אף שחקן חיזוק פרט לדודו ביטון הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully