וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכיתי באליפות אירופה, אבל קיבלתי רק חמסה מרה"מ"

18.6.2007 / 14:00

אלכס אברבוך ניצל את מסיבת העיתונאים לקראת אליפות הארץ באתלטיקה, כדי להתחשבן עם משרד הספורט, שלא תיגמל אותו כמו שהתחייב

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

איגוד האתלטיקה קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים לקראת אליפות ישראל ה-71, שתתקיים ב-3 וב-4 ליולי. השנה, לשם שינוי, יש למארגנים הרבה מה למכור בתחרות שתתקיים בהדר יוסף, אלא שדווקא נושא אחר גנב את ההצגה במסיבת העיתונאים.

אלכס אברבוך, אלוף אירופה פעמיים בקפיצה במוט, ניצל את הבמה כדי לסגור חשבון עם משרד הספורט, שלא תיגמל אותו על הישגו האחרון באליפות אירופה ב-2006, כמו שהתחייב. בכל אחת מהשנים האחרונות קיים משרד הספורט טקס הענקת תגמולים לספורטאים המצטיינים, שרשמו הישגים יוצאי דופן באליפויות אירופה והעולם. אלכס אברבוך היה אמור להיות מתוגמל בכמה עשרות אלפי שקלים, בדיוק כמו שקיבל בפעם הראשונה שזכה באליפות אירופה. בפועל, אברבוך קיבל רק חצי מהמענק, זה שמגיע מחשבון הבנק של הוועד האולימפי. אנשי האיגוד האתלטיקה טענו שכל פניותיהם למשרד הספורט לא עזרו כדי לטפל בבעיה של אברבוך ושאר הספורטאים, בעיקר בגלל חילופי השרים במשרד הספורט.

אברבוך אמר: "כתבו על זה שקיבלתי כסף על ההישג באליפות אירופה, אבל זה לא נכון. מראש הממשלה קיבלתי חמסה ומשר הספורט צלחת, גם אני יכול להעניק מתנות יפות, אבל זה לא רציני".

פאלי מבטיח לשחזר, אבלי מבטיחה אקשן

ולאליפות עצמה. ראשי איגוד האתלטיקה מתפללים שלא תהיה החמרה במצב הבטחוני, כדי שיגיעו לכאן לפחות 30 אתלטים ברמה גבוהה מחו"ל. באיגוד העדיפו לא לפרסם את שמות האתלטים הבכירים שהוזמנו לכאן, עד שהגעתם לא תאושר סופית. הכוונה היא להנחית בארץ לפחות שני קופצי מוט ברמה של 5.80 מ' ולפחות שני קופצי גובה ברמה של 2.30 מ'. כמו כן, יש מו"מ עם מספר אצני משוכות בעלי תוצאות סביב ה-13:60 שנ', כדי שיוכלו למשוך את שיאן ישראל מיכאל אילין, שנמצא בכושר מצויין.

התחרות המרכזית של הקיץ תהיה אליפות העולם בסוף אוגוסט באוסאקה, יפן ונכון לעכשיו 7 אתלטים ישראלים כבר השיגו את הקריטריון. מדובר באלכס אברבוך, ניקי פאלי, איתי מגידי, נילי אברמסקי, היילה סטאין, אסף בימרו וזבדיה וודג'.

אלכס אברבוך, שהתחרה פעמיים בשבוע שעבר וקבע תוצאה של 5.55 מ' אמר לקראת האליפות: "המינימום שאני רוצה לעשות בקיץ זה לקפוץ פעמיים לגובה של 5.70 מ' כדי להבטיח מקום באולימפיאדת בייג'ין, וכמובן להגיע לגמר באליפות העולם באוסאקה. אני לא כל כך מרוצה מהיכולת שהשגתי לאחרונה, אבל אני מרגיש שביום טוב אני יכול לקפוץ גם 5.90 מ', אני פשוט לא יכול להגיע לגבהים כאלה יותר מדי פעמים, כך שאני מכוון את עצמי בעיקר לאליפות העולם".

ניקי פאלי, שקבע באליפות הארץ בשנה שעברה שיא אישי של 2.30 מ', אותו הוא עדיין לא שיחזר: "אני מצפה לקפוץ לא פחות מהשנה שעברה. אני מקווה שאני אצליח כי אני מרגיש טוב והיו לי תחרויות טובות לאחרונה".

מיכאל אילין, ששבר את מחסום 14 השניות ב-110 משוכות וצריך לקצף 23 מאיות נוספות משיאו כדי להגיע לאליפות העולם: "לא הייתי בכושר כזה בחיים ואני לא מפסיק לשבור שיאים אישיים. אני מקווה לשפר את התוצאה שלי כדי להתקרב יותר ויותר לקריטריון, זה ממש נמצא מעבר לדלת".

אירנה לנסקי, שיאנית ישראל ב-100 משוכות, צריכה לקצץ 17 מאיות מתוצאת השנה שלה כדי לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם. לנסקי ניצלה את מסיבת העיתונאים כדי להתלונן על העובדה שהיא נאלצת להתאמן לבד, בגלל המחזור בתקציב: "המאמנים בארץ צריכים לעבוד בבוקר, כך שאני צריכה להתאמן על המשוכות לבד. קשה לי מאוד בלי מאמן, אני לגמרי לבד".

הכוכבת של מסיבת העיתונאים הייתה סיוון אבלי, זורקת דיסקוס והודפת כדור ברזל. אבלי בת ה-22, שמתאמנת במכללת ממפיס בארה"ב, עשתה התקדמות משמעותית בשנה האחרונה וכיום היא מאיימת על השליטה של סיוון ז'אן במקצועות הכבדים. אבלי, ששברה ביום ראשון בירושלים את מחסום 50 המטרים בזריקת דיסקוס אמרה: "התוצאות שלי מדברות בעד עצמן. המטרה הראשונה שלי הושגה והמטרה השניה שלי היא לשבור את גבול 16 המטרים בהדיפת כדור ברזל, כדי להגיע לאוניברסיאדה בבנגקוק". אבלי שיווקה יותר טוב מכולם את האליפות בהדר יוסף ואמרה: "הקרב ביני לבין סיוון ז'אן הוא המעניין ביותר באליפות. אלכס אברבוך וניקי פאלי הם אתלטים מצויינים, אבל כולם יודעים שהם ינצחו. אתם יכולים לדעת עכשיו מי ינצח בדיסקוס ובברזל לנשים? לא, אבל זו בטוח תהיה סיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully