וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימפריה מכה, בפעם השלושים

17.6.2007 / 23:40

אחרי ארבע שנים של בצורת, בארמון המלוכה יכולים סוף סוף להירגע. עכשיו גם הדור הצעיר יכול להבין מי זו ריאל מדריד

הממלכה הספרדית קיימת עוד מהמאה ה-16, אבל אין ספק שכל ספרדי גאה יגיד לכם שהשגרירה הטובה ביותר של הממלכה כיום, נוסדה בתחילת המאה ה-20. קוראים לה ריאל מדריד, הקבוצה של הממלכה בשבילכם, ומהערב האלופה החדשה-ישנה, שהזכירה לצעירים שבינינו למה היא הקבוצה המוצלחת ביותר לא רק במדינה שלה, אלא באירופה כולה.

בארמון של המלך חואן קרלוס הראשון חוגגים הערב את האליפות ה-30 של ריאל מדריד, ואחרי מאבק על התואר עד למחזור האחרון מול מתנגדי הממלכה הקטאלונים מברצלונה, החגיגות הרבה יותר מתוקות.

הדור הצעיר מכיר אותם בתור "הגלאקטיקוס", מועדון פאר עם תקציב של כשליש מזה של מדינה אפריקאית ממוצעת, שהחל במסע רכש מטורף בתחילת שנות האלפיים. פיגו, זידאן, רונאלדו ובקהאם - בהתחלה זה עוד נראה טוב, אבל לאט לאט, הקבוצה שאספה כמו קלפים את כוכבי הכדורגל הגדולים בעולם, הפכה לאחת הלוזריות הגדולות. ה"גלאקטיקוס", כמו שקראו להם, לא הצליחו לשמח את המלך מאז עונת האליפות האחרונה שלהם ב-2003 ומאות מיליוני הדולרים שנשפכו ירדו לטמיון, בזמן שהיריבה השנואה מברצלונה חגגה שתי אליפויות ברצף.

הערב חזרה העטרה לישנה בספרד, ודווקא בעידן הפוסט-גלאקטיקוס, שכל כך הוכיח את עצמו. האגו של הכוכבים פינה מקום לכדורגל האמיתי, ואפילו דיוויד בקהאם, השחקן היקר בעולם, פרח מחדש.

המועדון המפואר ביותר באירופה חוגג 30, ולא סתם 30. אלה שלושים אליפויות שמתווספות ל-17 גביעים בספרד, 7 ניצחונות בסופר-קאפ הספרדי, 9 זכיות בליגת האלופות (או בגביע אירופה לאלופות במתכונתו הקודמת) ו-2 גביעי אופ"א.

90 דקות שהיו סיפורה של עונה שלמה

ריאל פתחה את העונה בצורה קשה ולא מעט דובר על פיטוריו של מאמנה פאביו קאפלו. הקבוצה הודחה על ידי באיירן מינכן מליגת האלופות וספגה הפסדי בית כואבים לקבוצות כמו סלטה ויגו ולבנטה וגם 3:0 משפיל בברנבאו מול רקראטיבו. מנגד, יריבותיה של הקבוצה לצמרת, ברצלונה, סביליה וולנסיה, איבדו גם הן נקודות באחת מהעונות המותחות וחסרות היציבות ביותר בליגה הספרדית בעשור האחרון.

אחת מנקודות הציון של העונה הייתה שובו של דייויד בקהאם לסגל. הכוכב האנגלי חתם בל.א גלאקסי בחורף וקאפלו ויתר על שירותיו. אחרי שהחזיר אותו לסגל אחרי חודשיים ללא פעילות, בא המאמן האיטלקי על שכרוץ בקהאם סחף את חבריו עם הצגות מלאות מוייבות, רוביניו זכה ליותר אשראי וריקד על המגרש וריאל הגיעה לעונת 2006/7 מאוחר, אבל כמו שאומרים "עדיף מלעולם לא".

הקבוצה השיגה ניצחונות דרמטיים בדקות האחרונות, גונזלו היגואין ופרננדו גאגו, שהגיעו בינואר ובישרו על סיום עידן הגלאקטיקוס באופן סופי, השתלבו היטב וריאל סגרה את הפערים מהפסגה, שכבר עמדו העונה על 6 נקודות. בזכות ניצחון ותיקו מול ברצלונה העונה, ריאל השיגה יתרון וכהשתיים רצו במשך שבועות ראש בראש, הלבנים דורגו מעל ליריביהם למרות הפרש שערים נחות משלהם.

הניצחון הערב, זה ששבר את ההגמוניה של ברצלונה אחרי שנתיים של שלטון ביד רמה, היה סיפור העונה של ריאל. הקבוצה נקלעה לפיגור בהתחלה, הלחץ שלט וברצלונה דילגה בקלות. אלא שכמו שאמצע העונה הגיעה, כך גם אמצע המשחק. הקבוצה הישוותה, קאפלו פתאום הבריק ולקראת הסיום הכל התחבר לכדי פיצוץ של כישרון, אופי ויכולת. 90 דקות שגילמו את כל העונה. בסוף זה היה שווה אליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully