וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוף של אליפות

18.6.2007 / 0:42

קאפלו הכניס את רייס במקום בקהאם וקיבל תואר עם 1:3 של ריאל על מאיורקה. 1:5 של ברצלונה על חימנסטיק לא הספיק לה

הפעם האחרונה שברצלונה וריאל חיכו למחזור האחרון כדי להכריע לאן ייסע תואר האליפות הייתה אי שם ב-1993, אז נסעו הבלנקוס לטנריפה עם יתרון נקודה בכיס, וחטפו הפסד 2:0 כואב שהעניק ליוהאן קרויף ולדרים טים את האליפות השלישית שלהם מארבע רצופות. וזאת אחרי ששנה קודם לכן, ב-1992, הגיעה הלה ליגה לסיום זהה, גם בו נחלה מדריד מפלה בטנריפה, וזאת אחרי שאיבדה יתרון 0:2.

הערב הדרמה שוב הייתה בשיאה ובמשך 63 דקות, בין הדקה ה-17 לדקה ה-80, ברצלונה הייתה אלופה וריאל מדריד שוב פיספסה מול קבוצה מהאיים, מאיורקה. זו הגיעה ללא פחד ועלתה ליתרון מול האימפריה מהבירה. ריאל נכנסה ללחץ ובינתיים ברצלונה דרסה את אחותה הקטאלנית חימנסטיק במשחק שנגמר בסופו של דבר ב-1:5.

הקהל בסנטיאגו ברנבאו שרק בוז, רוד ואן ניסטלרוי יצא כבר במחצית הראשונה בגלל שנפצע והעתיד הקרוב נראה שחור ומפחיד. אלא שפאביו קאפלו הוא שועל ותיק וחילוף אחד שלו הפך את ריאל מקבוצה שבלונית וכבדה לקלילה וסקסית. דווקא דייויד בקהאם היה זה ששילם את מחיר חוסר היכולת לסכן את מאיורקה, אבל הקורבן היה צריך להעשות על מנת שחוסה אנטוניו רייס יכנס ויחבור לרוביניו כשחקן שיכול לתת עוד קסם. רייס כבש צמד ובישל עוד אחד וביחד עם הברזילאי, שהיה השחקן הטוב על המגרש, עשה מהפך ענק.

פאביו קאפלו, שלפרקים נדמה היה שלא יסיים את העונה בריאל, הפך לגיבור הגדול של האליפות הזו. אחרי מתח מתוקשר עם הנשיא קלדרון ותיעוד של העימות שלו עם שני אוהדים, קאפלו הגיע לעבודה. הוא מחל על כבודו וקיבל את בקהאם בגדולתו, הוא הבין שרוביניו חייב לשחק יותר והוא ניצח וזכה באליפות.

ריאל מדריד - מאיורקה 1:3

אחרי עונה של עליות וירידות ריאל מדריד עשתה קאמבק ונהנתה מחוסר היציבות של הליגה כדי לחזור בגדול, להוכיח אופי עם שערים בדקות הסיום שבוע אחרי שבוע ולהיות קרובה כדי 90 דקות מאליפות. אחרי מהפך גדול שכל כך מאפיין את הקבוצה הזו בתקופה האחרונה, זה גם הגיע.

את מאיורקה כל זה לא עניין ופחות מדקה אחרי הפתיחה אנחלוס באסינס הכניס כדור עומק נפלא לחואן ארנגו, שבעט ממצב נוח החוצה. אחרי 17 דקות זה כבר נכנס. ארנגו הכניס כדור עומק דומה לפרננדו וארלה, שמצא את עצמו לבד במרכז הרחבה ועשה את ה-0:1 בקלות.

בדקה ה-31 ריאל ספגה מכה נוספת. רוד ואן ניסטלרוי נפצע אחרי תנועה לא טובה ונאלץ לעזוב את המגרש ולסיים את העונה עם 25 שערים. גונזאלו היגואין נכנס במקומו. ריאל לחצה ולחצה, אבל כשהגיעה למרחקים של כ-20 מטרים מהשער נותרה חסרת אונים ולא ידעה לעשות את הפעולה האחרונה. בקאהם מסר מימין, רוביניו התקיף משמאל, אבל הזדמנות ממשית לא הייתה.

ריאל רצתה, קאפלו הכניס את גוטי במקומו של אמרסון, אבל דווקא מאיורקה הייתה קרובה יותר ווארלה החמיץ את השני שלו בדקה ה-54. 3 דקות אחר כך זכתה ריאל להזדמנות הטובה ביותר שלה, אחרי שכדור חופשי ארוך של בקהאם פגש את המשקוף.

בדקה ה-67 הגיע השוויון. רוביניו קליל הרגליים רקד באגף ומסר להיגואין, הארגנטינאי נכנס בכיוון הקו והוציא רוחב למרכז, לשם הגיע חוסה אנטוניו רייס, שנכנס לפני כן כמחליפו של בקהאם וכבש בנגיעה הראשונה שלו בכדור. הדקות הללו היו של רוביניו הנפלא. הברזילאי סחט עוד הדיפה ממויה בדקה ה-80, אבל כדור הקרן של רייס הגיע מיד לאחר מכן מצא את הראש של מחמדו דיארה שנגח פנימה. עוד שתי דקות עברו והמהפך הושלם ונחתם. רייס, שוב פעם הוא, קיבל כדור מהיגואין ושלח כדור מסובב פנימה. 1:3.

חימנסטיק - ברצלונה 5:1

עם עין אחת בברנבאו, ברצלונה התפללה להפתעה שתעשה עבורה מאיורקה ולניצחון לו היא זקוקה בדרבי הקטן מול נאסטיק. בבארסה ידעו ששמיטת הנקודות בדרבי מול אספניול בשבוע שעבר תעלה להם באליפות אם לא יקרו הפתעות, אבל רונאלדיניו אמר השבוע שהוא מאמין בניסים. נס כמעט היה וברצלונה גם הייתה אלופה על הנייר במשך דקות ארוכות, אבל גם חמישייה מרשימה לרשת של חימנסטיק, השכנה הקטואלנית המתקופפת, לא עזרה.

דווקא נאסטיק הגיעה להזדמנות הראשונה במשחק, אבל חאבייר פורטיו, שחקנה לשעבר של ריאל מדריד שהעונה היה מושאל ממנה ובעונה הבאה כנראה יעבור לאוסאסונה, לא הצליח לכבוש מול ואלדז. מהצד השני מבצע קבוצתי יפה של רונאלדיניו ואטו הסתיים בבעיטה של הקמרוני מעל המשקוף.

בדקה ה-20, כשהיא כבר יודעת ושומעת את החדשות מהברנבאו, הניסים איימו להתממש. לאו מסי שלח כדור רוחב מימין וקרלס פויול הגיע בגלישה ודחק פנימה. 0:1 לברצלונה. מכאן בארסה השתלטה על המגרש ושלטה לחלוטין. בדקה ה-35 הגיע השני. מסי חתך מימין לשמאל ושלח מחוץ לרחבה פנימה. 0:2 ומעכשיו העיניים רק בברנבאו. 3 דקות עברו ורונאלדיניו שלח כדור חופשי לחיבורים ועשה את ה-0:3 הקליל.

המחצית השנייה התחילה עם מוזיקה דומה. מסי שוב עשה מהומה ברחבה של היריבה וגם היה שם בסוף המהלך כדי להקדים את דקו שעמד לכבוש, ולדחוק את השני שלו במשחק. 0:4. גאן עוד צימק בדקה ה-84, אבל זאמברוטה הבקיע את החמישי ועשה 1:5 מרשים, שלא עזר בכלום. השושלת החדשה בברצלונה באה אל קיצה.

סביליה - ויאריאל 1:0

כשעיני כולם לברצלונה ולריאל מדריד, סביליה הגיעה לרמון סנצ'ז פיחואן הביתי שלה במטרה להשיג ניצחון שבקונסטלציה מסויימת יכולה להביא לה אליפות. סביליה עשתה עונה נפלאה שנפתחה עם 0:3 על ברצלונה בסופר קאפ האירופאי, נמשכה עם ריצה בצמרת והגיעה קרוב לסיום עם זכייה שנייה ברציפות בגביע אופ"א והעפלה לגמר הגביע הספרדי, שעדיין לא נערך.

היום היא רצתה נס משלה שיעניק לה אליפות, אבל החדשות ממגרשה של חימנסטיק הבהירו היטב כבר במהלך המחצית הראשונה שאליפות היא כבר לא תעשה העונה. אם לא די בכך, פבריסיו פואנטס העלה את הצוללת הצהובה ליתרון בדקה ה-50 וקירב את קבוצתו לרצונות שהיו לה, מקום בגביע אופ"א. השער הזה הספיק לקבוצה של מנואל פלגריני לניצחון וסביליה תסתפק בקרב על התואר האחרון של העונה, הגביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully