וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר לעמוד במתח

17.6.2007 / 9:58

ריאל תוכתר אם תנצח את מאיורקה, עם זכרונות משנות ה-90, כשאיבדה שני תארים לקבוצת איים אחרת, טנריפה. ברצלונה מחכה בפינה

קשה לזכור סיום מטורף יותר לליגה בכירה מזה שאנו רואים השנה בכדורגל הספרדי, בו ריאל מדריד, ברצלונה וסביליה מחליפות מקומות מספר פעמים כל מחזור, עד שמגיעה לה הדקה ה-90, בה הלבנים חוזרים לפסגה. הלילה (ראשון) תגיע מאיורקה לסנטיאגו ברנבאו, הקטלונים יסעו לטראגונה כדי לפגוש את היורדת חימנסטיק, וסביליה תארח את ויאריאל.

כזכור, בשבוע שעבר הבלאוגראנה כבר נגעו בתואר כשהוליכו בדקה ה-90 1:2 על אספניול בזמן שמדריד פיגרה 2:1 בסראגוסה, אבל בהפרש של 18 שניות בלבד הובקעו בשני המשחקים שערי שוויון שלכנות אותם דרמטיים יעשה להם עוול, ופאביו קאפלו וחניכיו חזרו למושב הנהג.

וזהו, באופן רשמי, קו הגמר האחרון, בו תניף ריאל את תואר האליפות הראשון שלה מאז 2003, או שמא נחזה במהפך נוסף ואחרון שיכתיר את בארסה בפעם השלישית ברציפות. סביליה, מצידה, זקוקה להתערבות אלוהית כדי לחגוג.

ריאל מדריד - מאיורקה (22:00, 5 פלוס)

הפעם האחרונה שברצלונה וריאל חיכו למחזור האחרון כדי להכריע לאן ייסע גביע האליפות הייתה אי שם ב-1993, אז נסעו הבלנקוס לטנריפה עם יתרון נקודה בכיס, וחטפו הפסד 2:0 כואב שהעניק ליוהאן קרויף ולדרים טים את האליפות השלישית שלהם מארבע רצופות. וזאת אחרי ששנה קודם לכן, ב-1992, הגיעה הלה ליגה לסיום זהה, גם בו נחלה מדריד מפלה בטנריפה, וזאת אחרי שאיבדה יתרון 0:2.

המשותף בין אז והיום הוא שהגורל נמצא בידיים המדרידיסטיות, והיריבה מגיעה מקבוצה של איים. השונה הוא שהפעם המשחק יתקיים בברנבאו הרועש, הרוחש והגועש, שבמחזורים האחרונים ידע לדחוף את אליליו למהפכים גדולים ומרשימים. בכל אופן בזמן שבקטלוניה חולמים על הישנות של נס טנריפה, בבירה הספרדית לא מתכוונים לקללה טנריפה לקום לחיים.

כל השבוע דנו בתקשורת המדרידיסטית בשיתופו או אי שיתופו של רוביניו, מחמדו דיארה, פרננדו גאגו וגונזאלו היגואין במשחק האחרון, כשהאבעה מבוקשים על ידי נבחרותיהם. בימים האחרונים נתן נשיא פיפ"א ספ בלאטר אישור בעל פה לכל קבוצות הליגה הספרדית לשמור את שחקניהם למחזור האחרון, אולם אישור בכתב טרם הגיע, והנבחרות הדרום אמריקאיות עשויות לקבל את שחקניהן לפתיחת מחנות האימונים של הקופיה אמריקה. כך שדיארה לבטח יהיה בברנבאו, לגבי האחרים תיפול החלטה ברגע האחרון, ואם הם לא יוכלו ליטול חלק במחזור הנעילה ייתכן שתהיה לכך השפעה מוראלית על הלבנים. דייויד בקהאם, בכל מקרה, כשיר למשחק לאחר שהחלים מהפגיעה שלו בקרסול.

אחת משיחות היום במאיורקה ובברצלונה נסובה סביב החגיגה הגדולה של ריאל בלה רומריידה בשבוע שעבר, שם נראה הנשיא הלבן רמון קלדרון חוגג עם שחקניו על הדשא, כאילו כבר זכה בתואר האליפות. "זו הייתה תגובה רגשית לא נכונה מצד הנשיא, שלא התנהג בהתאם לתפקידו, אלא כאחרון האוהדים שחושבים רק על התוצאות הרגעיות", אמר מאמן מאיורקה גרגוריו מנזאנו. "מצד שני כנראה שהוא צריך היה להוציא את כל הלחץ שהצטבר אחרי עונה כל כך קשה".

ואל תטעו, האורחים לא יגיעו לברנבאו כדי להעביר 90 דקות, וישחקו על מנת לנצח, בעיקר תודות למזוודות הכסף, שבמקרה הזה יעשו את דרכן מהקמפ נואו לחשבונות הבנק של השחקנים (3 מיליון יורו סך הכל). התמריץ הזה יסייע למאיורקה לעלות על הדשא ביום ראשון עם תחושה חזקה שיש לה על מה להילחם. "אף אחד לא שאל אותנו לפני התיקו המאופס שהשגנו בסביליה על מזוודות הכסף, ולכן אין טעם לדבר על זה היום", אמר מנזאנו. "אנחנו לא ניתן או ניקח אליפות מאף אחד, ומי שתפסיד או תזכה תעשה זאת רק על סמך הצלחותיה וכשלונותיה".

ועדיין, בברצלונה מדברים על שני האקסים של בארסה, פרננדו נבארו ומקסי לופז, שהביעו את רצונם העז לסייע לקבוצתם לשעבר לחגוג. מאידך, תהיו בטוחים שמי שתרצה יותר מהשתיים לנצח תהיה הקבוצה הביתית.

חימנסטיק - ברצלונה (ראשון, 22:00, 5)

למרות שהתקשורת והאוהדים מדברים על נסים, פרנק רייקארד עובד שעות נוספות כדי להוציא את המילה הזו מהלקסיקון. "אנחנו לא צריכים נס, אנחנו פשוט צריכים לסיים עם יותר נקודות משאר הקבוצות בליגה", ניתח ההולנדי. "הכל יכול לקרות במחזור האחרון".

והריקודים אחרי ה-2:2 הדרמטי מול סראגוסה רק גורמים לבלאוגראנה לחלומות מתוקים יותר על מהפך דרמטי נוסף, הפעם בצבעים של כחול וארגמן. "אם נזכה באליפות היא תהיה יותר מהראשונה", אמר אנדרס אינייסטה. "אנחנו חייבים לשמור על תקווה ולחימה עד הסיום, כמובן לנצח את נסטיק, ולהתעלם מהקושי מכך שאנחנו לא תלויים בעצמנו. אפשר לקרוא לכך נס או מזל, אבל זה מה שאנחנו זקוקים לו בשביל התואר".

הבעיה היא שהעונה בארסה הוכיחה שבכל פעם שהיא מגיעה לרגע האמת היא קורסת, כפי שקרה לה בליגת האלופות מול ליברפול, בגביע מול חטאפה, ובליגה מול בטיס ואספניול. "אני מתחייב שמה שקרה לנו מוקדם יותר העונה לא יקרה שוב", הכריז אינייסטה. "בסופו של דבר מי שתזכה בתואר תהיה ראויה לו".

ובאימונים שקיימה הקבוצה השבוע ניכר שהשחקנים עושים הכל כדי להיות ראויים לחגוג, כשהעיתונאים הקטלונים מספרים על אינטנסיביות לא שגרתית למשחקים פנימיים, שכללו תחרותיות בריאה.

סביליה - ויאריאל (ראשון, 22:00, 5+ לייב)

בסביליה, שפיספסה הזדמנות להעפיל לפסגה בתיקו 0:0 נגד מאיורקה בשבוע שעבר, היו מוכנים לעוד חדשות רעות עם היעדרותם הצפויה של פרדי קאנוטה ואנדרס פאלופ, בגלל התחייבות בינלאומית ואישפוז בבית החולים, בהתאמה. אבל הנה התהפך לו הגלגל, קאנוטה שוחרר מנבחרת מאלי והשוער מבית החולים, לאחר שטופל בגלל וירוס שהוביל לחום גבוה.

אם בבארסה טוענים שהם לא צריכים נס בשביל לסיים ראשונים, בסביליה יודעים שהמצב שלהם גרוע בהרבה. מצד שני, אם אלילת המזל תעמוד לצידם, הם עוד עשויים לזכות בטרבל נדיר. את גביע אופ"א כבר יש להם, בגמר גביע המלך יפגשו את חטאפה, והערב, כאמור, יוכרע מאבק האליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully