וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון של הספרס

גיל קדרון

15.6.2007 / 6:56

סן אנטוניו זכתה באליפות ה-NBA אחרי 82:83 על הקאבלירס, בעוד משחק איטי ומסורבל בקליבלנד. זהו התואר הרביעי של הקבוצה בתשע השנים האחרונות. פארקר ה-MVP של הסדרה

הסן אנטוניו ספרס הם אלופי ה-NBA לעונת 2006/7, התואר הרביעי שלהם בתשע שנים, כולל שלוש טבעות בחמש העונות האחרונות. כצפוי, הספרס העדיפים ידעו לנצח גם במשחק הרביעי בסדרת הגמר מול הקאבלירס הבינוניים, כשניצחו הלילה (בין חמישי לשישי) 82:83 בקליבלנד, ורשמו סוויפ 0:4 בדרך לתואר.

טוני פארקר שוב היה בלתי ניתן לעצירה עם 24 ב-10 מ-14 (בשורה של כניסות מהירות וספרינטים בהתקפות מתפרצות), פלוס 7 ריבאונדים, ונבחר ל-MVP של הסדרה. באליפויות הקודמות של הקבוצה היה זה טים דאנקן שקיבל את הכבוד, אבל הפעם החתוליות וקו המחשבה ההתקפי של הצרפתי בלטו מעל כולם בסדרה שנגמרה עוד לפני שהחלה. בארבעת המשחקים הוא העמיד ממוצעים של 24.5 ב-57 אחוזים מהשדה, והפך לאירופאי הראשון שמניף את הגביע הכסוף.

לברון ג'יימס, ממנו ציפו לתצוגת על אחרי שלוש בינוניות נראה לפרקים מהוסס, וגם כשהיה אגרסיבי היה לא מדויק, בדרך ל-24 נקודות ב-10 מ-30 מהשדה (2 מ-7 מאחורי הקשת) ו-2 מ-6 מהקו, שישלחו אותו ואת אלו שהכתירו אותו למלך ה-NBA לקראת קיץ ארוך של הרהורים. אין ספק, הוא סחב חבורה לא מרשימה עד הגמר, אבל עשה זאת במזרח החלש, ובסך הכל יש לו עוד הרבה עבודה אם הוא רוצה לשבת על כס המלכות.

כרגע תפסה את המקום קבוצה שלמה, הספרס, שנכנסו לרשימה המכובדת של הלייקרס, הסלטיקס והבולס כקבוצות היחידות עם יותר משלוש אליפויות. כבוד.

קליבלנד - סן אנטוניו 83:82 (הספרס ניצחו 0:4)

אחרי שני המשחקים הראשונים בגמר נראה היה שסן אנטוניו תשייט כל הדרך אל התואר, אבל בסופו של דבר היא עשתה מאמצים כנים במשחקים 3 ו-4 כדי שקליבלנד תצא מהסיפור הזה לפחות עם ניצחון אחד בכיס, הפערים בין הקבוצות היו כל כך גדולים, שגם ביכולת בינונית זה לא היה כוחות.

הספרס דישדשו למחצית ביתרון 34:39, בעוד משחק מסורבל ואיטי, בו שלטו שתי ההגנות. למרות חמש דקות בתחילת הרבע הרביעי ללא נקודה (במהלך ריצת 0:11 של הקאבס), צמח היתרון של סן אנטוניו בהמשך, ולמרות ניסיון הקאמבק שהנהיג לברון, הוא וקבוצתו תמיד היה צעד אחד מאחורה.

מאנו ג'ינובילי היה האיש של המנצחים במאני טיים (13 ברביעי), עם שלשה ענקית, כמה כניסות, וזריקות העונשין שהוציאו את השמפניה מהמקררים בשניות הסיום. הארגנטינאי סיים עם 27 ב-8 מ-19 מהשדה ו-8 מ-11 מהקו. טים דאנקן שוב לא היה מפוקס, וסיים עם 15 ב-4 מ-15 מהשדה (0 מ-5 במחצית) ו-4 מ-10 מהעונשין, ואיבד שישה כדורים, אבל היה שם עם 15 כדורים חוזרים והרבה מלחמה.

ג'יימס ניסה לכפר על האחוזים החלשים עם 10 אסיסטים, אבל מאידך רשם 6 איבודים. לצערו, אף אחד מחבריו לא ידע להתעלות לקראת המעמד. דרו גודן תרם 11 ו-11, דניאל גיבסון 10, זידרונאס אילגאוסקאס 8 ו-13 קרשים. סך הכל קלעה קליבלנד ב-38.1 אחוזים בלבד.

קרדיט לא מועט לחולשה ההתקפית של הספרס (42.6 אחוזים מהשדה, 13 אסיסטים לעומת 14 איבודים) מגיע להגנה הקשוחה של קליבלנד, שהשאירה אותה באותה גם כשההתקפה עברה מחריקה למצב עמידה וכדרור סתמי. ואיכשהו, גם 20 זריקות עונשין מוצלחות מ-34 ניסיונות לא יכלו הקאבס לנצל.

אליפות ראשונה ושביעית

קליבלנד לא היוותה יריב בגמר הראשון בתולדותיה, אבל סן אנטוניו, מצידה, ירדה מנצחת בכל ארבע הפעמים שהעפילה למעמד. כך תמה לה עונת 2006/7, שסיפקה פלייאוף בינוני שנגמר אי שם באותו גמר אמיתי בין הספרס לסאנס.

רוברט הורי חוגג טבעת שביעית בקריירה המופלאה שלו, בעוד מייקל פינלי לא ידע את נפשו אחרי הזכייה הראשונה שלו, שמגיעה בדמדומי הקריירה של הגארד שהפסיד את התואר לאותם ספרס בתקופתו בדאלאס. לגרג פופוביץ' זה תואר רביעי, בעוד פארקר וג'ינובילי יכולים להתהדר בשלושה. בכל אחד מהתארים ידעה הקבוצה להמציא את עצמה מחדש, כשהיא רק משתפרת והולכת. כולנו זכינו לצפות בקבוצה שתיזכר כאחת השושלות המרשימות שידע ה-NBA.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully