וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני חלק ממועדון מדהים"

עוזי דן, בשיתוף

14.6.2007 / 18:14

טל בן חיים חתם בצ'לסי ל-4 שנים, ישתכר כ-65 אלף ליש"ט לשבוע וישחק באחת מהקבוצות הטובות בעולם. עוד אמר: "מקווה להשתלב מהר"

עכשיו זה סופי: טל בן חיים, בלמה של בולטון עד לא מכבר, עבר לשורותיה של סגנית אלופת אנגליה, צ'לסי, אחרי שהיום (חמישי) חתם בשורותיה לארבע השנים הקרובות. בן חיים, שעומד להתחתן ביום ראשון, המריא ביום רביעי ללונדון, כשהמטרה הייתה ברורה: להצטרף לקבוצה של ז'וזה מוריניו.

על פי החוזה שחתם ישתכר בן חיים למעלה מ-3 מיליון ליש"ט לעונה (כמעט שישה מיליון דולר). אחרי הבלם הבינלאומי, ששיחק במשך שלוש שנים בבולטון וונדררס והיה אחד מעמודי התווך שלה, רדפה גם ניוקאסל, אותה יאמן החל מהעונה הבאה מי שהיה מאמנו בבולטון, סם אלרדייס. המאגפייז יכולים היו להתחרות בצ'לסי מבחינת רמת השכר, אבל לא בעובדה שהלונדונים ייאבקו על האליפות וישחקו בליגת האלופות.

הבלם הישראלי יגיע לצ'לסי בהעברה חופשית אחרי שחוזהו בבולטון יסתיים בסוף החודש, כך שהלונדונים לא שילמו תמורתו סכום העברה.

בן חיים אמר לאתר הרשמי של צ'לסי: "אני מרגיש נהדר להיות חלק ממועדון כדורגל מדהים, עם אוהדים מצוינים ואני מצפה בכליון עיניים לפתיחת העונה הבאה. כל שחקן יגיד שהוא היה רוצה לשחק בצ'לסי. זו אחת מהקבוצות הטובות בעולם כך שאני מאוד שמח להיות חלק ממנה.

"אני לא רוצה לדבר על עצמי יותר מידי, אבל אני יכול להבטיח שאתן 100 אחוז למען המועדון ואני מקווה שלא אאכזב אף אחד, במיוחד את עצמי. אני בטוח שהכל יהיה בסדר".

לספורט 1 הוסיף: "זו הרגשה טובה. אני מקווה להוכיח את עצמי ולהשתלב כמה שיותר מהר. הגעתי לקבוצה בסדר גודל עולמי. אני רוצה להיכנס לעניינים כמה שיותר מהר. פיני זהבי אמר לי שהוא יעשה לי הפתעה לפני החתונה ואני שמח שזה הסתדר ככה".

כפי שאמרו מקורביו של בן חיים בימים האחרונים: "טל יחתום בצ'לסי, אבל לא מדובר פה בכסף, אלא מסיבות מקצועיות. הוא רוצה לשחק בליגת האלופות, הוא לא מפחד מתחרות, והוא חושב שהוא יכול לתפוס מקום בהרכב הראשון".

המיליונרים סגרו עם בלם נוסף, אלכס מפ.ס.וו איינדהובן, אך הוא עדיין לא עבר באופן סופי. מלבד השניים החתימו הכחולים את קלאודיו פיזארו, החלוץ הפרואני מבאיירן מינכן ואת סטיב סידוול, קשרה של רדינג.

החוצפה הביאה אותו רחוק

טל בן חיים, בן 25, נולד בראשל"צ ובילה את הקריירה שלו בישראל במכבי ת"א, עימה היה שותף לזכיה באליפות המדינה בעונת 2002/03. ביולי 2003/04 החליטה בולטון להחתים את השחקן, ובן חיים עשה צעדים ראשונים בפרמייר ליג.

בן חיים תמיד היה עקשן וחסר נכונות לוותר. עוד כשחקן צעיר לא תמיד קיבל מרות, וזכורה במיוחד התמונה שלו לאחר שהתנצח עם בן קבוצתו במכבי ת"א, ברוך דגו, על הזכות לבעוט כדור עונשין מ-11 מטר מול הפועל כפר סבא. לשחקן היו לא מעט עימותים גם עם הנהלת מכבי ת"א, עד המעבר לבולטון.

ואולם, החוצפה הגדולה של בן חיים, שהודה בעצמו במספר ראיונות כי הוא "משיג את מה שהוא שם למטרה", היא זו שהביאה אותו עד לצ'לסי. מדובר בשחקן חזק, פיזי, קשוח שלא מפחד מאף אחד ולא עושה חשבון גם לכוכבים הגדולים ביותר, שחקן שתמיד תרצה בקבוצה שלך ותשנא כשהוא בקבוצה אחרת. כבר בעונתו הראשונה בפרמייר ליג התעמת בן חיים עם ווין רוני ממנצ'סטר יונייטד, ולאחר שנפגע בתגרה בין השניים, הואשם בתקשורת האנגלית כ"ארטיסט מקצועי". ב-2005, בעת משחק נבחרת ישראל מול צרפת, גרם בן חיים להרחקתו של דויד טרזגה, כשנשכב על הקרקע בעקבות עימות דומה. טרזגה והצרפתים שוב האשימו אותו, אבל הוא לא התרגש.

בן חיים דואג לאורך הקריירה לנפץ את כל המיתוסים הקשורים בשחקן הישראלי. הוא משכים קום לחדר הכושר, לא מבלה עד השעות הקטנות של הלילה והגיע לצמרת הכדורגל העולמית לא בגלל "יכולת טכנית מופלאה", כי אם בזכות משחק פיזי ועבודה קשה. לא לשכוח, את הדרך בבולטון הוא החל בצילום משותף עם שני שמות גדולים, ז'וליו סזאר ופרננדו היירו. מי נשאר בהרכב הקבוצה? ניחשתם נכון.

אחד השגרירים הגדולים

מאז הזכיה של אבי כהן בגביע אירופה לאלופות עם ליברפול (לה לא היה שותף מלא) לא היה לנו שחקן הגנה בקבוצה כל כך בכירה בכדורגל האירופי. כהן חזר לקדנציה שניה בגלאזגו ריינג'רס וכמוהו גם השוער בוני גינצבורג, אולם איש מהם לא תקע יתד באי הבריטי כמו רוני רוזנטל וכפי שמסתמנת התמונה של בן חיים. בניגוד לכל העוברים והשבים שנוסעים לחו"ל כדי "לנסות את מזלם" וחוזרים אחרי עונה אחת או מקסימום שתיים, בן חיים תמיד כיוון גבוה. גם צ'לסי תמיד מכוונת גבוה. עכשיו נותר לקוות שהחיבור הזה יצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully