וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוכנים לדבר על שושלת

14.6.2007 / 11:28

ניצחון של סן אנטוניו על קליבלנד (4:00, ספורט 5) יקנה לה אליפות רביעית בתשע שנים. פינלי מצניע: "דיינסטי זו סדרת טלוויזיה"

הלילה (בין חמישי לשישי, 4:00) זה עשוי להיות הסוף. סן אנטוניו ספרס תעלה עם יתרון של 0:3 למשחק הרביעי בסדרת הגמר עם קליבלנד קאבלירס, כשניצחון נוסף יקנה לה סוויפ וטבעת אליפות רביעית בתשע שנים.

הספרס, כמו הספרס, לא מוכנים לדבר כרגע על שושלת, למרות שכבר הפכו לאחת כזו לאחר הזכיה ב-2005. "מה מזכירה לי המילה 'שושלת'?", שאל/אמר מייקל פינלי, "את בלייק קרינגטון מאופרת הסבון בטלוויזיה".

מי שלא התכחש לעובדות ההיסטוריות הוא לברון ג'יימס. "כבר יש להם שושלת בהתהוות", אמר כוכב הקאבלירס, שינסה לעשות עם קבוצתו מה שלא נעשה מעולם בעבר ב-NBA: להפוך פיגור של 3:0 לניצחון 3:4 בסדרה. "אין להם את האתלטים הכי טובים בעולם או את הקלעים הכי טובים בעולם, אבל יש להם כנראה את הקבוצה הכי טובה בעולם". הוא חיזק את הנקודה: "זו המהות של משחק הכדורסל ושל ספורט בכלל - זה לא טניס, גם לא גולף. אתה חייב להישאר וללחום כיחידה אחת".

"הספרס עוקפים את הלייקרס"

גרג פופוביץ', מאמן הספרס, לא מוכן גם הוא לשמוע דיבורים על שושלת, רק משום שהוא מגדיר שושלת כמשהו קצת אחר. "בשבילי יש שתי שושלות בהיסטוריה של הכדורסל האמריקאי: זו של UCLA וזו של ביל ראסל. כל השאר הוא סתם שטויות".

בכל הליגה כבר מתכוננים לזכיה של הספרס, והפרגונים והברכות מתחילים להישמע. "אין ספק שהם מודל לחיקוי לכל הליגה", אמר דרק פישר מיוטה. פישר היה חלק גדול בפאזל שהרכיב פיל ג'קסון בלייקרס בתחילת שנות ה-2000, וקלע את סל הניצחון המפורסם מול סן אנטוניו במשחק 5 בסדרת גמר המערב של 2004. "קצת כואב לי להגיד את זה, אבל הם עוקפים את ההישג שלנו", אמר פישר, שזכה עם הלייקרס בשלוש אליפויות רצופות. "לנו היו ארבע או חמש שנים טובות, אצלם זו שליטה על עשור שלם, כמו הקבוצות הגדולות של הלייקרס והסלטיקס בשנות ה-80 או הבולס של שנות ה-90".

גם בקליבלנד מודים שהמודל שאימצו לעצמם הוא של הספרס. "כשאתה רוצה להיות הטוב ביותר, אתה מאמץ לעצמך את המודל של הטובים ביותר", אמר ג'יימס. "ואין ספק שהם הטובים ביותר. אנחנו רוצים לעשות בדיוק את מה שהם עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully