וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש דברים שבית"ר צריכה לשפר"

אסף שקד ושגיא חן, אתר בית"ר.נט

12.6.2007 / 16:20

לפני שחזר לצ'ילה סיפר מילובן מירוסביץ' בראיון לאתר בית"ר.נט כמה הוא אוהב את בית"ר, פירגן לגאידמק, אבל לא חסך גם ביקורת

לפני שבועיים עזב מילובאן מירוסביץ', הקשר הצ'יליאני של בית"ר ירושלים, את ישראל וחזר למולדתו. רגע לפני שעלה על המטוס, אולי בפעם האחרונה כשחקן האלופה, העניק מירוסביץ' ראיון לאתר בית"ר.נט, בו סיפר על העונה שעבר עם בית"ר, על הקריירה, על החיים האישיים וגם על ההחלטה שלא לעבור לבטיס במהלך העונה.

"מבחינה קבוצתית אני חושב שהייתה לנו עונה כמעט מושלמת", פותח מירוסביץ'. "אנחנו הקבוצה שהבקיעה הכי הרבה וספגה הכי מעט בכל הליגה, זכינו באליפות בהפרש של 10 נקודות ואלה דברים שלא קל להשיג. מהבחינה האישית אני יכול להגיד שאני מסיים את העונה מאוד מרוצה, כי עם הזמן ההרגשה שלי בקבוצה רק הלכה והשתפרה. אני חושב שנתתי עונה טובה כי הייתי יציב ביכולתי. חשוב לזכור שהנסיבות מסביב לא היו מקלות".

הצ'יליאני מספר גם על התרגשותו בחגיגות האליפות: "זה היה משהו מיוחד, כי זו הפעם הראשונה שאני זוכה באליפות מחוץ לצ'ילה. למרות שאני זר, ואני חושב שאני יכול לדבר גם בשמו של דרק בואטנג, אנחנו מאוד מחוברים לקבוצה ומרגישים חלק מהמשפחה שנקראת 'בית"ר ירושלים'. לפני העונה הזו שיחקתי שלוש וחצי שנים בארגנטינה, והיה לי קשה מאוד להרגיש בבית. השנה בהחלט הרגשתי בבית, זו עוד סיבה שהוסיפה לשמחה שלי".

על יוסי מזרחי אומר הקשר: "אני חושב שהוא עשה עבודה טובה, ולראיה זכינו באליפות". אבל לשאלה האם רק הוא יכול היה להוביל את בית"ר לתואר, הוא לא מספק תשובה חד משמעית: "אף פעם אי אפשר לדעת מה היה קורה 'אם'. הייתה הקבוצה של ארדילס, גם היא שיחקה הכי טוב והשיגה תוצאות טובות. אני חושב שבישראל השחקנים צריכים מישהו שידחוף אותם ולא ייתן להם יותר מדי לחשוב. הדרך של ארדילס היא לתת חופש, ויש הבדל בין האישיות שלו לבין מה שהשחקנים הישראלים צריכים. יכול להיות שאם היה נשאר היינו מפסידים את האליפות, אולי היינו זוכים, מי יודע".

מירוסביץ' מספר כי ימליץ לשחקנים אחרים להגיע לכאן. "אגיד להם לשחק לא רק בבית"ר, גם בקבוצות אחרות. איכות החיים כאן היא מאוד גבוהה, אפשר לצאת והחיים פה מאוד טובים". הוא גם בחר את השער היפה ביותר שהבקיע מבחינתו: "מול הפועל ת"א בבלומפילד, כי הוא היה יותר יפה מהאחרים והובקע מול הפועל ת"א - היריבה הגדולה שלנו, זה לא כמו לכבוש מול כל קבוצה אחרת".

למה העדפתי את בית"ר על בטיס?

ומה הלאה? "אני רוצה להישאר בבית"ר בכל מאת האחוזים, ואם זה היה תלוי רק בי הייתי נשאר בלי לחשוב בכלל", אומר הקשר. "אבל אם אצטרך להעריך באחוזים את הסיכוי שאשאר, אני אומר 10 אחוזים. זאת מכיוון ש-90 אחוזים תלויים בבית"ר ונכון להיום אף אחד לא יודע אם ירצו שאמשיך או לא".

מירוסביץ' מספר מדוע בחר להמשיך בבית"ר למרות הצעה מבטיס במהלך העונה. "זה נכון שהיו שיחות ביני לבין העוזר של פרננדז והם מאוד רצו אותי. הבעיה הייתה שזה היה באמצע העונה והיה לי חוזה בבית"ר, אבל היו דברים מעבר - הייתה לי אפשרות לזכות באליפות בבית"ר והרגשתי כאן כמו בבית. לעזוב בית בשביל להיאבק על מקום בליגה הראשונה בספרד - זה הימור מסוכן. תראה את בטיס היום, נאבקים על המקום שלהם בליגה (פרננדז פוטר בינתיים - א.ש.). נגיד שהייתי מצטרף אליהם ובסוף העונה הם היו יורדים ליגה, גם מעמדי היה חלש מאוד בקבוצה. לא היה לי ספק בכלל שאני נשאר בבית"ר, הרצון לזכות באליפות ולספק את הקהל היו מעל לכל".

מירוסביץ' שלח מעט חיצי ביקורת לבית"ר: "יש הרבה דברים שהקבוצה והמועדון חייבים להשתפר בהם, על המגרש ומחוצה לו. מתחם האימונים בבית וגן חייב להשתדרג, אני באופן אישי לא אוהב אותו, כי אני חושב שקבוצה גדולה כמו בית"ר, שהולכת לשחק באירופה, חייבת להחזיק מתקן גדול ומפואר יותר. אי אפשר להחזיק שני מגרשים בלבד שעליהם צריכים להתאמן הבוגרים ועוד עשרות קבוצות נוער ונערים. עדיין יש דברים שצריכים שיפור, יש לכך זמן ויש המון אנשים טובים שיעשו את זה".

לסיום הוא נותן מילה טובה לגאידמק: "השדרוג של ארקדי גדול מאוד. מקבוצה שכמעט לא הייתה קיימת הוא בנה אלופה בזמן קצר מאוד. גם מבחינת הקבוצה השלד יישאר דומה לעונה הבאה, איתי או בלעדיי, ואז יהיה יותר קל להשתפר. כי יש מה לשפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully