וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל אל איסמעיל

10.6.2007 / 14:12

פינה יומית בוואלה! ספורט, בה נכיר לכם הטאלנט ששווה לשים לב אליו במחזור המשחקים באליפות אירופה. איסמעיל אייסאטי ההולנדי פותח

"הוא משחק כאילו הוא נמצא בצמרת כבר שנים. אני יודע שהוא קצת ביישן מחוץ למגרש, אבל על המגרש הוא לא מפחד מאף אחד", אמר לפני מספר חודשים פיליפ קוקו הוותיק על איסמעיל אייסאטי, עליו פרש את חסותו. וזה בדיוק הסיפור של אייסאטי.

ילד טוב וצנוע, שמשחק כבר הרבה מאוד זמן עם הילדים הגדולים בזכות הכשרון העצום ברגליו, אבל שבאליפות אירופה הנוכחית יהיה צריך להיות בורג מרכזי לראשונה בקבוצה בה הוא משחק.

מעדיף לדבר באמצעות הרגליים

הקשר ההתקפי הצעיר נולד באוטרכט, אבל מאז גיל 12, אז נצפה על ידי מגלה כשרונות של פ.ס.וו, עשה את הדרך כמעט מדי יום לאיינדהובן. חוס הידינק היה זה שהעלה אותו לסגל של הקבוצה הבוגרת כשהיה בן 16 ולפני קצת יותר משנה וחצי הפך הקשר שנולד להורים מהגרים ממרוקו, לשחקן הצעיר ביותר שמשחק במדי פ.ס.וו בליגת האלופות, כשהיה בן 17 ו-64 ימים ופגש את מילאן הגדולה.

אייסאטי הפך לשחקן הרכב אצל מאמן הנבחרת הצעירה, פופה דה האן, כבר בשנה שעברה, בנבחרת שהניפה אז את הגביע באליפות בפורטוגל. הקשר ממוצא מרוקאי לא עצר שם ובגיל 17, כשהוא משחק לצד ומול שחקנים שחלקם מבוגרים ממנו ב-5 שנים ויותר, נבחר ל-11 של הטורניר. עם זאת, את המצב לפיו עכשיו הוא אחד מהשחקנים המובילים, הוא עדיין לא לגמרי מעכל.

"לפני שנה היה לנו סגל הרבה יותר מנוסה, עם מנהיגים אמיתיים כמו חיס לוירינק, סטין סחארס וקלאס יאן הונטלאר, שממש הנהיגו את שאר השחקנים", אמר בראיון לפני כמה ימים, "אז יכולתי לחסות בצילם של שחקנים אחרים, אבל השנה המצב קצת שונה. אני לא מסוג האנשים שיבואו ויציעו לסייע לאחרים באמצעות הניסיון שלהם, אבל שוחחתי עם פיליפ קוקו ואני לומד לעמוד על שלי יותר. ועדיין, אני מעדיף לדבר באמצעות הרגליים".

לידה מחדש בטוונטה אנסחדה

למרות הקיץ המשובח עם הנבחרת הצעירה לפני שנה, קרנו של אייסאטי לא עלתה בעיניו של מאמן פ.ס.וו, רונאלד קומאן. עושה המשחק הספיק לרשום 10 משחקי ליגה וחמישה נוספים בשלב הבתים של ליגת האלופות במדי הקבוצה, אבל ב-14 מתוך 15 המשחקים הללו עלה כמחליף ובינואר עבר בהשאלה לטוונטה אנסחדה.

אף אחד לא התחרט על הצעד הזה. "העובדה שאני משחק מדי שבוע בארדביסי תורמת המון להתפתחות שלי כשחקן", הסביר אייסאטי במהלך תקופת ההשאלה שלו והוסיף מדוע בחר דווקא בטוונטה: "כבר עבדתי בעבר עם פרד רוטן ורנה אייקלקאמפ בפ.ס.וו. הם מאוד חשובים לי".

רוטן עצמו, המנהל הטכני ומאמן טוונטה, הדריך את אייסאטי כשהיה מאמן מחלקת הנוער ועוזר המאמן בפ.ס.וו וגם הוא היה שבע רצון מהאיחוד עם חניכו לשעבר: "אני מכיר את איסמעיל טוב מאוד כי עבדתי איתו המון".

דה האן מאוהב

אייסאטי שיחק העונה 14 משחקי ליגה במדי טוונטה, וב-12 מהם פתח. טוונטה היוותה את הפתעת העונה בהולנד, סיימה במקום הרביעי וב-14 המשחקים בהם שיחק בטוונטה, הפסידה הקבוצה רק פעם אחת, לפ.ס.וו.

התכונות הבולטות של אייסאטי, היכולת להחזיק בכדור, השליטה בו והמסירה האחרונה, הפכו אותו לעושה משחק קלאסי ובמשחק הידידות של הנבחרת הצעירה מול רוסיה הוא בישל צמד לחברו, עותמאן באקאל, עוד מושאל מפ.ס.וו לטוונטה, בדרך ל-0:3.

"אפשר לראות שהם משחקים ביחד באותה קבוצה", התלהב אחרי המשחק מאמן היונג אוראנג', פופה דה האן, "הם יכולים למצוא אחד את השני בעיניים עצומות".

אייסאטי חזר לפ.ס.וו בצורה אוטומטית בסוף העונה, ויקווה לקצת יותר אשראי מרונאלד קומאן בעונה הבאה. את התקופה בטוונטה הוא ינצור אחרי שהקהל המקומי התאהב בו ונהג לשיר לכבודו ארוכות, אבל מעכשיו הוא צריך וצפוי להביט רק קדימה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully