וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של רמון

יניב בינו

10.6.2007 / 13:20

אחרי שש שנים של בצורת, סן לורנצו קרובה לאליפות. רמון דיאז, שאימן את ריבר פלייט בעבר, השאיר אותה ואת בוקה ג'וניורס מאחור

בתחילת המאה ה-20 שיחקה חבורת רחוב כדורגל בשכונת אלמגרו בבואנוס איירס, והזמינה חבורות אחרות להתחרות בה, לא לפני שהייתה מזהירה אותן בכתובות גרפיטי על קשיחותה.

לימים, כשרכבים ותחבורה ציבורית החלו להשתמש באופן תדיר בכבישים, המשחק על הכביש נהיה מסוכן, ואחד מהחברים אף נפצע בתאונה. כומר קתולי בשם לורנצו מאסה היה עד לתאונה והחליט לפרוש את חסותו על החבורה. הוא פתח בפניה את החצר האחורית של הכנסייה בה עבד, כדי שתוכל לשחק בה כדורגל וכך למעשה נוסדה קבוצת סן לורנצו דה אלמגרו, על שם הכומר והשכונה.

בחזרה למעלה

סן לורנצו, הקבוצה מפרברי בואנוס איירס, קרובה צעד אחד קטן מזכייה בליגת הקלאוסורה לעונת 2007. שש שנים, מאז אליפות ליגת הקלאוסורה ב-2001, שהביא המאמן הצ'יליאני מנואל פלגריני, מחכים בשכונת אלמגרו לתואר המיוחל. הערב (ראשון), אחרי המשחק מול ארסנל הצנועה (22:10) הוא עשוי להגיע.

המועדון שנוסד בראשון לאפריל 1908, ולא כבדיחה, הוא אחד מחמשת המועדונים הגדולים בארגנטינה, בנוסף לריבר פלייט, בוקה ג'וניורס, אינדפדיינטה וראסינג קלוב. ב-1933 זכתה הקבוצה בתואר הראשון שלה כקבוצה מקצוענית ו-13 שנים לאחר מכן חצתה את האוקיינוס האטלנטי בדרך לספרד. לאחר הפסד לריאל מדריד, גברה סן לורנצו על ברצלונה ועל הנבחרות הלאומיות של ספרד ופורטוגל, התקשורת בארץ המטאדורים יצאה מגדרה והכתירה את הארגנטינאים "כקבוצה הטובה ביותר בעולם".

הנקמה הושגה

אחד מהאנשים שחתומים על ההצלחה העונה, אם לא הראשי שבהם, הוא המאמן רמון דיאז. כשחקן העביר דיאז שתי קדנציות בריבר פלייט כחלוץ מצטיין (1978-81, 1991-93). לאחר הקדנציה הראשונה שלו אצל המיליונרים יצא החלוץ לאיטליה, שם שיחק בנאפולי, אבלינו, פיורנטינה ואינטר ולאחר מכן במונאקו הצרפתית. אחרי הקדנציה השנייה, העביר דיאז שנתיים ביפן, לפני שפרש.

ב-484 משחקים כשחקן הבקיע 214 שערים וגם נכלל בסגל נבחרת ארגנטינה. לאחר שתלה את הנעליים קיבל את המושכות בריבר והוליך אותה לשבעה תארים בין השנים 1996-2002, אלא שבמועדון האדום-לבן לא האריכו לדיאז את החוזה והוא נפלט מן הקבוצה.

כעת, כשריבר יודעת רק אכזבות בעונות האחרונות, נזכרים שם בערגה במאמן וממציאים תירוצים על כך שלא הושאר במועדון. הנשיא, חוזה מריה אגילר, אמר בראיון לאחרונה כי בסקר שערכה הנהלת ריבר פלייט בקרב האוהדים התקבלו נתוני תמיכה של כ-72 אחוזים באי המשך העסקתו של המאמן.

בדצמבר 2006, לפני פתיחת הקלאוסורה, אחרי עונה בינונית בה סיימה סן לורנצו את האפרטורה במקום ה-11, חתם דיאז לעונה אחת. הוא לא היה זקוק להרבה זמן כדי להביא את התואר הנכסף.

אליפות ללא מתחרות

הקבוצה דהרה החל מהרגע הראשון והשיגה שבעה ניצחונות בשמונה המחזורים הראשונים. בוקה ג'וניורס ואסטודיאנטס כנראה לא התאוששו מהסיום הדרמטי של האפרטורה וראשיהן נשאר באותו משחק אליפות.

הבוסטרוס המשיכו לבכות את אובדן התואר השלישי ברציפות, עם ההפסדים במחזורי הסיום ובמשחק האליפות המכריע, והאלופה המשיכה לחגוג את ההיסטוריה ששיחזרה אחרי 23 שנים. כל אלו, מבלי לגרוע כמובן מהעונה הנהדרת של סן לורנצו, הבטיחו לה מקום מבטיח 180 דקות או פחות מאליפות וכעת ה'לוס גאוצ'וס' קרובים לחגוג, לפחות עד פתיחת ליגת האפרטורה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully