וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביג טום

11.6.2007 / 12:11

פרנק ארנסן, פיטר טיילור ומרטין יול כבר התאהבו בטום האדלסטון, קשרה האחורי של אנגליה הצעירה. הערב מול צ'כיה מגיע תורכם

ב-9 באוגוסט 2003 עלו דרבי קאונטי וסטוק סיטי על הדשא בפרייד פארק למשחק הראשון של עונת 2003/4 בליגת המשנה באנגליה. במרכז ההגנה של דרבי ערך את הופעת הבכורה שלו נער צעיר בן 16, אבל ספק אם הצופה הפחות מעורה בקבוצה המקומית היה מבחין מיד מיהו השחקן הצעיר במשחק בו הפסידה דרבי 3:0.

מבנה גופו של טום האדלסטון לא יכול היה להסגיר את העובדה הפעוטה הזו לגביו. מאמן טוטנהאם, מרטין יול, אמר לפני שנה על האדלסטון שהוא "נראה בן 25, אבל הוא רק בן 19". תעשו את החשבון לבד ותתכוננו, כי ביג טום, שהוא באמת ביג, מגיע לאליפות אירופה לנבחרות צעירות. הפעם כבר אף אחד לא יפספס אותו.

הישרדות וגאווה

האדלסטון, שבסוף השנה יהיה בן 21, נולד בנוטינגהאם וגדל בדרבי קאונטי הסמוכה, שייצרה בנוסף אליו גם שחקנים מבטיחים כלי הולמס, חברו לחדר במשחקי חוץ, ולווין ניאטנגה וג'יל בארנס הצעירים ממנו בשנתיים. האדלסטון אומן היטב לשחק גם כקשר אחורי, בנוסף לעמדת הבלם בה החל את הקריירה בראמס.

דרבי בקושי שרדה בליגה באותה עונת בכורה של האדלסטון, אבל ג'ורג' ברלי, מאמן הקבוצה באותה תקופה, פלט בגאווה שיש לו שחקן צעיר ברמה הגבוהה ביותר וסיבך את עצמו עם הקבוצות האנגליות הבכירות, שרק הגבירו את העירנות סביב מחלקת הנוער שלו. בקיץ 2005, כשהיה בן 18, לא יכולה הייתה טוטנהאם להתעלם מהפוטנציאל ורכשה אותו תמורת סכום שעם הזמן צפוי להגיע לכ-2.5 מיליון ליש"ט. המאמן ברלי, שגם כך סבל מיחסים מתוחים עם המנהל הספורטיבי של המועדון, מורדו מקאיי, לא יודע על עסקת המכירה של הכוכב המבטיח והתפטר. השחקן הצעיר, מצידו, התחיל את נסיקתו מעלה.

"בערך בגיל 15 ידעתי שאני רוצה להיות כדורגלן מקצועני. שיחקתי בנבחרת הנערים של אנגליה, כלומר הייתי חלק מקבוצת נערים שנחשבו לטובים ביותר במדינה לגילם. ידעתי שאם אני אמשיך להתקדם אוכל לקבל צ'אנס להגיע רחוק", סיפר בראיון.

תיקולים ומסירות

הקשר ההגנתי-מרכזי מגלם בעצמו תכונות נדירות. הוא מתנשא לגובה של 1.90 מטר, שנמתחים על פני גוף חסון ורחב ומעניקים לו משחק גובה יוצא מן הכלל, בנוסף לנוכחות מאסיבית במרכז המגרש, שבאליפות הקרובה צפויה לקבל משנה תוקף כשהוא ישחק נגד שחקנים בני גילו ולא מול מומו סיסוקו או פרנק למפארד. ועם זאת, הקשר התמיר, שלהנאתו צופה בשעות הפנאי ב-DVD של מופעי סטנד אפ, הוא לא איש לתיקולים במרכז השדה בלבד, אלא גם מוסר בחסד, שנהנה מראיית משחק משובחת ומזין את שחקני החלק הקדמי בכדורים ארוכים ומדודים.

פרנק ארנסן, אחד מגדולי הסקאוטים בכדורגל העולמי, אדם שמעיד על עצמו שהוא מכיר שחקנים בני עשרה בכל מדינה ושהוא מחזיק במאות דוחות מדוקדקים על כשרונות צעירים מרחבי העולם, שימש בזמנו כמנהל הספורטיבי של טוטנהאם והיה האחראי העיקרי על הרכש. אחרי הגעתו של האדלסטון, התלהב הדני מהכשרון הצעיר שהביא מהראמס וסיפר לאתר הרשמי של התרנגולים: "אחת מהתכונות הבולטות שלו היא המסירה שלו לכל טווח. הוא כבר השחקן הטוב ביותר באנגליה בקבוצת הגיל שלו. הוא מאוד אינטלגנטי על המגרש והעירנות שלו עוזרת לו לקרוא את המשחק היטב".

פיטר טיילור, שהעלה את אנגליה ליורו לפני שהוריש את כיסאו לסטיוארט פירס, הוסיף לאחר שזימן את האדלסטון לראשונה לנבחרת הצעירה: "הוא משחק טוב מדי שבוע. הוא מוסר נהדר ויש לו ראיית משחק מצוינת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פרמייר-ליג ונבחרת אנגליה

האדלסטון הצעיר לא השתלב מיידית ברוטציה של הלונדונים היומרניים והושאל לתקופה של מספר חודשים לוולבס מליגת המשנה, אבל באמצע העונה שעברה חזר לוויט הארט ליין והחל לכרות בעקביות את דרכו קדימה, כשהעונה רשם 35 הופעות בכל המסגרות, 21 מהן בליגה. כעת בטוטנהאם כבר מצפים לראות אותו משתלב יותר ויותר בהרכב הקבוצה בעונה הקרובה, בתקווה שבעוד שנה-שנתיים הוא יסחוב את מרכז השדה של הקבוצה וישמש כמפקד העליון שלו.

"הוא מזכיר את מייקל קאריק, רק יותר צעיר", אמר העונה מרטין יול על הכשרון. "זה בדיוק מה שרצינו - שחקן אחד עזב ושחקן אחר כבר היה מוכן למלא את מקומו. טום מצוין ב-9 מתוך 10 משחקים. כשהוא עם הכדור הוא אחד מהשחקנים הטובים ביותר בפרמיירליג בעמדה שלו. למרות זאת, אם הוא רוצה להפוך לשחקן מהטופ העולמי, עליו לשפר עוד אספקטים, כמו לזכות בכדור במאבק עם שחקנים יריבים, ועל זה הוא עובד עכשיו. מעולם לא ראיתי שחקן גדול כמוהו. על פי המימדים שלו הוא היה צריך לשחק כבלם, אבל זה נדיר לראות שחקן כזה כל כך נייד ועם עם יכולות כאלו כשהכדור ברגליו. לכן זה יהיה מגוחך לתפקד אותו במקום שהוא לא הקישור".

לפני ש"האד" נרתם לעגלה מצפון לונדון, יש לו כעת משימה לאומית. כשעוד היה שחקן דרבי, התראיין ההבטחה לרדיו של ה-BBC וכשנשאל מהן השאיפות שלו ענה: "לשחק בפרמיירליג ולייצג את המדינה שלי". לא תשובה מפתיעה, אבל טום האדלסטון, לו נתון מדהים של קרוב ל-100 משחקים בדרבי קאונטי עוד לפני שמלאו לו 19, כבר משחק בפרמיירליג, כפי שחלם. לא יעבור הרבה זמן בטרם נראה אותו מייצג גם את המדינה שלו בנבחרת הבוגרת. בינתיים הוא עושה
את זה מצוין בזו הצעירה. מומלץ לכם לראות אותו היום מול צ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully