וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בבית שלי

10.6.2007 / 19:20

רפאל נדאל הוכיח שאין לו מתחרים על החימר ברגע האמת וניצח את פדרר 3:6, 6:4, 3:6, 4:6 בדרך לתואר שלישי רצוף ברולאן גארוס

כנראה שגם אם ישאלו את מלך ספרד האמיתי אם יש מקום למלך נוסף בממלכה שלו, הוא יסכים לצרף את רפאל נדאל אל הארמון. ילד הפלא הספרדי, שחוגג החודש את יום הולדתו ה-21, זכה היום (ראשון) בתואר השלישי ברציפות ברולאן גארוס. נדאל ניצח את פדרר בארבע מערכות, בדיוק כמו בשנה שעברה. התוצאה הפעם הייתה 3:6, 6:4, 3:6, 4:6 לטובת הספרדי, ששמר על מאזן מושלם בקריירה בטורניר הגראנד סלאם של החימר.

מעריציו של רוג'ר פדרר ציפו שזה יהיה המשחק שיביא את השינוי, המשחק שיוכיח לכל העולם שהטניסאי השוויצרי המדורג 1 בעולם הוא הגדול מכולם. רק תואר בפאריז יהפוך את פדרר לכזה, אבל כשזה הגיע לרגע האמת, הוא היה כל כך רחוק ממלך החימר האמיתי, שמלבד מעידה קלה במערכה השניה, שלט והכתיב את המשחק לגמרי.

אין ספק שרוג'ר פדרר שבר שיאי סטטיסטיקה שליליים, לפחות מאז שהפך לטניסאי מספר 1 בעולם. השוויצרי צבר 10 נקודות שבירה במערכה הראשונה, אבל לא ניצל אף אחת מהן. בנוסף, פדרר סבל מכמות "נדירה" מבחינתו של 60 טעויות בלתי מחויבות לעומת 28 בלבד של נדאל, וזה למעשה מה שהכריע את המשחק.

ואיך אפשר בלי הכסף הגדול? רפאל נדאל הניף צ'ק חלומי של מיליון יורו, מה שהעלה את סך ההכנסות שלו בקריירה מטניס בלבד לכמעט 11.5 מיליון דולר, לא רע יחסית לגיל שבו משתחררים מהצבא בארץ. פדרר הסתפק במחצית מהסכום, אבל אין ספק שזה לא מה שמעניין אותו. עוד שנה עברה והוא לא יוכל לשחזר את ההישג ההיסטורי שעשה בפעם האחרונה רוד לייבר בשנות השבעים, זכייה בכל טורנירי הגראנד סלאם בעונה אחת.

מהלך המשחק

חבטות החזרה מצוינות של השוויצרי, בצרוף כף יד קטלנית לא הבהילו את נדאל, שהגיב בחבטות עומק גבוהות, ושני השחקנים שמרו על חבטות ההגשה. פדרר הגיע ל-7 נקודות שבירה, לא הצליח להכניע את הספרדי, שהישווה ל-3:3. השוויצחרי המתוסכל לא הצליח לשמור על ההגשה במשחקון הבא, ונדאל השיג שבירה ראשונה במשחק. במשחקון השמיני פדרר שמט 3 נקודות שבירה, והמערכה הסתיימה בניצחון 3:6 של הספרדי. פדרר נראה מאוד לא מרוכז, ונדיר לראות את המחבט מספר 1 בעולם מסיים מערכה עם 0 נקודות שבירה מ-10 אפשריות. גם הסרב הראשון של השוויצרי נכנס באחוזים רעים (33 אחוזים) ולמטאדור הספרדי זה מספיק כדי לרשום יתרון 0:1 במשחק.

נדאל שמר על ההגשה בפתח המערכה השנייה, ועלה ליתרון 1:2. נדאל איבד נקודת שבירה ראשונה במשחקון הרביעי, ופדרר רשם 2:2. במשחקון השביעי פדרר השיג 3 נקודות שבירה, ולבסוף הצליח לעלות ל-3:4. במשחקון הבא נדאל איבד שלוש נקודות שבירה, והשוויצרי האגריסיבי עלה ל-3:5. נדאל האט את המשחק, ושמר על ההגשה, אבל פדרר סגר את זה עם 4:6.

פדרר איבד את המומנטום בפתיחת המערכה השלישית ונדאל ניצל את זה כדי לשבור ולעלות ל-0:3 משכנע. הפעם המשחקונים היו יותר קצרים והספרדי שלט באופן מוחלט. פדרר ניצח את המשחקון הרביעי, אבל המשיך לבצע טעויות בלתי מחויבות שכל כך לא מתאימות לו, ואיפשר לספרדי לעלות ל-1:4. למרות שאפשר היה להתחיל לזהות סימני עייפות אצל הספרדי החסון, השוויצרי היה רחוק מיכולת השיא וירד לפיגור 5:2. פדרר לא איפשר לנדאל לשבור אותו במשחקון השמיני, אבל זה לו עזר לו להציל את המערכה השלישית, שהסתיימה ב-3:6 לספרדי.

פדרר היה קרוב מאוד להפסיד את משחקון ההגשה הראשון שלו במערכה הרביעית, אבל התאפס על עצמו ועל חבטת ההגשה שלו בדרך ל-0:1. השוויצרי כבר השיג נקודת שבירה במשחקון השני, אבל נדאל שמר על ריכוז והישווה ל-1:1. דווקא נדאל היה זה שהשיג את השבירה, הוא אפילו נאלץ לעלות לרשת בשביל זה בדרך ליתרון 1:3. הפור-הנד האימתני של פדרר פינה את מקומו לפור-הנד של נדאל, שסידר לו יתרון 2:4 וכל מה שהוא היה צריך לעשות בדרך לתואר היה לשמור על שני משחקוני ההגשה הבאים שלו. בחלק הראשון של המשימה הוא עמד די בקלות ועלה ליתרון 3:5. פדרר המשיך להילחם וצימק, אבל נדאל גמר גם את משחקון ההגשה הבא שלו על האפס והתפנה לחגיגות.

"אני עצוב בשביל פדרר"

רפאל נדאל לא הסתיר כמובן את רגשותיו בסיום המשחק, עם זאת, הוא לא שכח לפרגן ליריב שמשנה לשנה כבר הפך לוותיק: "זה נכון שאני מרגיש כאן בבית, אבל עבדתי מאוד קשה בשביל זה. אני מאושר, אבל יחד עם זאת גם עצוב בשביל רוג'ר, שהוא לא רק חבר אלא גם אלוף אמיתי".

פדרר עצמו אמר בנאום הסיום שלו: "כמובן שאני עצוב אבל נלחמתי, ניסיתי. אני אחזור לכאן בשנה הבאה ואעשה את המקסימום כדי לזכות בטורניר שאני כל כך אוהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully