וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאן בודירוגה פורש מכדורסל

שגיא ניר

8.6.2007 / 15:42

הכדורסלן הטוב ביותר שלא שיחק ב-NBA נפרד בדמעות מהמשחק אחרי 15 שנים: "הכדורסל היה הדבר שאני אוהב יותר מכל"

4 דקות לסיום משחק ההפסד של רומא לסיינה אמש (חמישי), נעמד הקהל כולו על רגליו והריע ממושכות לבחור הגבוה עם הגופיה מספר 10, שירד דומע אל הספסל כשהוא מנופף בידיו. דיאן בודירוגה, אולי גדול השחקנים האירופים בעשור האחרון, השלים את המשחק האחרון בקריירה המפוארת שלו.

"אני מודה לקהל של רומא על הסיום המופלא, ולא יודע כיצד לבטא את רגשותי", אמר הסרבי בן ה-34. "במבט לאחור נהניתי מ-15 שנות כדורסל, שהיה הדבר שאני אוהב יותר מכל. ההחלטה שלי ברורה, אבל אני מעדיף להמתין יומיים כדי להירגע ולהודיע עליה", אמר.

בודירוגה, שבמה שעשוי להתברר כמשחקו האחרון סיים עם 12 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-29 דקות, צפוי להודיע בעוד יומיים רשמית על החלטתו. הסרבי, שהתחיל את הקריירה שלו בקבוצת הנוער של פרולטר זרניאנין הסרבית, ערך את הבכורה שלו בליגה של יוגוסלביה במדי זאדאר בעונת 1990/91, ומשם פתח קריירה מפוארת בטרייסטה ואולימפיה מילאנו מאיטליה, ריאל מדריד, פנאתינייקוס, ברצלונה ורומא.

למרות שנבחר בדראפט 1995 על ידי סקרמנטו קינגס (מקום 51), סרב בודירוגה לשחק בליגת ה-NBA, והעדיף להישאר באירופה ולאסוף לעצמו תארים. בנוסף לאינספור תארים אישים, הוא אסף שלושה תארי יורוליג (2 עם פאו ואחד עם ברצלונה), גביע ספורטה עם ריאל מדריד, שלוש אליפויות יוון עם פאו, אליפות וגביע באיטליה עם מילאנו, שתי אליפויות וגביע בספרד עם ברצלונה. בנוסף, זכה באליפות העולם לנוער עם נבחרת יוגוסלביה, ושלוש אליפויות אירופה ושתי אליפויות עולם עם הנבחרות הלאומיות של יוגוסלביה וסרביה, שלקחה גם את ומדליית הכסף באולימפיאדת אטלנטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully