וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאלי, אבל לא מציאותי

8.6.2007 / 23:26

דרמה סוחפת בספרד. ואן ניסטלרוי איזן (89) ל-2:2 במשחק של ריאל מדריד מול סראגוסה, בעוד ברצלונה ספגה באותה דקה ב-2:2 נגד אספניול

הדרמה בספרד לא נפסקת לרגע, וגם היום (שבת) במחזור ה-37 והלפני אחרון קיבלנו דרמה כזאת שיכולה לגרום למכורים שבינינו התקף לב של ממש. שלוש קבוצות נלחמות על האליפות, שתיים ראש בראש, ריאל מדריד וברצלונה, ואחת שקיוותה למעידה כדי לטפס למעלה, סביליה.

הבלאנקוס היו חייבים ניצחון מול סראגוסה כדי לחזור לברנבאו בראש שקט בשבוע הבא ולחגוג כמעט באופן סופי אליפות אחרי ארבע שנים. מאז ההפסד לסנטאנדר, ניצחה ריאל ששה משחקים ברציפות, ועלתה למקום הראשון במחזור ה-34. היא הייתה זקוקה לשניים נוספים כדי לשבור את ההגמוניה הקטאלונית מהשנתיים האחרונות. ברצלונה קיוותה לשמיטת נקודות של הלבנים ולעשות את העבודה בדרבי נגד אספניול.

ה'לה רומרדה' של סראגוסה ידוע כאחד מהמגרשים הקשים בליגה הספרדית. ברצלונה הפסידה שם. דייגו מיליטו לא שמע לתחינות החבורה של קאפלו וכבש צמד. אבל ריאל של השנה יודעת לעשות הרבה דפיקות לב לאוהדיה, ולכבוש בדקות הסיום של המשחקים. היום עשה זאת הסקורר הענק רוד ואן ניסטלרוי כשהשווה ל-2:2 בדקה ה-89 והחזיר את קבוצתו למקום הראשון (בתוספת העזרה של אספניול).

אלא שכל זה לא היה מספיק אם ברצלונה הייתה מנצחת. הקבוצה של רייקארד הובילה 1:2 עד לדקה שריאל השוותה, ואוהדיה כבר ראו איך הם שוב חוגגים אליפות מתוקה, על חשבונה של היריבה מעיר הבירה. חלוץ אספניול, ראול טאמודו, רצה אחרת. למרות השינאה לריאל מדריד, כנראה שחוסר האהבה לבארסה גדול יותר. בדקה ה-89 הוא נעץ מסמר כל כך כואב בקאמפ נואו ונתן לריאל המון תקוות להניף את הגביע בשבוע הבא.

אפשר לומר שסוג של צדק נעשה. ברצלונה פיגרה 1:0 ואז החלה ההצגה של ליונל מסי. הארגנטינאי כבש בחצי גמר הגביע נגד חטאפה שער כמעט זהה לשער הגדול של מראדונה מול אנגליה בגביע העולם במקסיקו, היום הוא שיחזר מהלך נוסף לא חוקי ומאוד מסריח, יד האלוהים שלו. במחצית השנייה הוא כבש עוד אחד והשלים מהפך גדול גם במגרש וגם בטבלה (עד השערים של טאמודו, ו-ואן ניטסלרוי). אם האליפות בספרד הייתה מוכרעת על שער שכזה זה היה עוול נוראי.

סביליה יצאה למשחק חוץ לא פשוט נגד מאיורקה, שנתונה כעת כולה בהחזקת אצבעות לרפאל נדאל, שיתמודד בגמר הרולאן גארוס, וחזרה משם עם נקודה אחרי 0:0, שסתמה כמעט באופן סופי את תקוות האליפות שלה, שממילא לא היו גדולות.

הסטטוס קוו בצמרת נשמר. לריאל מדריד וברצלונה 73 נקודות, כשהלבנים מקדימים את בארסה בגלל יחס השערים במפגשים ביניהן. לסביליה 71 נקודות. במחזור הבא תפגוש ריאל את מאיורקה בבית, ניצחון שלה בלי כל קשר למה שהקטאלונים יעשו יביא להם אליפות. בארסה תתמודד מול קטאלונית אחרת, חימנסטיק, ושוב תקווה לשמיטת נקודות של היריבה השנואה, כדי לזכות באליפות שלישית ברציפות. אבל הסיכוי לכך הוא כל כך קלוש, כשאפילו לגדול המאמינים יהיה קשה לדבוק בתסריט שכזה.

סראגוסה - ריאל מדריד 2:2

דייויד בקהאם, שחזר כמו גדול לנבחרת אנגליה, ולמרות שלא התאמן עם חבריו במהלך השבוע, פתח בהרכב, והוא תפס את האמצע של הלבנים ביחד עם אמרסון ודיארה. רוביניו, ראול ו-ואן ניסטלרוי איישו את החוד של קאפלו.

המארחים פתחו בקצב מהיר ואברטון סיכן את שערו של איקר קסיאס בבעיטה אדירה מ-25 מטרים. בדקה ה-11 ניסה רוביניו את מזלו בבעיטה מכ-30 מטר, אבל סזאר לא התבלבל. שתי דקות לאחר מכן, התקרב הברזילאי כשבעט מקצה רחבת החמש לרשת החיצונית. ריאל לא הצליחה להגיע למצב ממשי, ומהעבר השני נפסק פנדל לזכותה של סראגוסה לאחר שאיימאר הוכשל ברחבה על ידי איבן הלגרה, שספג צהוב ולא ישחק במחזור האחרון. דייגו מיליטו כבש.

ריאל הייתה קרובה כל כך להשוות בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל הדיפה ענקית של סזאר מנעה מואן ניסטלרוי להוריד את קבוצתו להפסקה בשיוויון.

פאביו קאפלו ערך חילוף כפול התקפי והעלה את גוטי במקום אמרסון ואת גונזלו היגואין, שתפס את מקומו של ראול. מי אם לא רוד ואן ניסטלרוי איזן לטובת האורחים. סרחיו ראמוס הגביה, הכודר הוסט על ידי הגנת סראגוסה, אבל הסקורר המצוין נגח לרשת בדקה ה-56. אבל שמונה דקות אחר כך, דייגו מיליטו השיב את היתרון לביתיים. פאבלו איימאר עשה מבצע גדול ושלח ימינה למיליטו, שהשכיב את ההגנה הלבה והרשית. בדקה ה-79 היגואין עבר את סזאר, אך מזווית קשה בעט החוצה.

ריאל ניסתה להשוות, הרי היא יודעת לחזור מצוינים למשחקים בדקות הסיום. היא תקפה והחמיצה, והפעם נראה כי שחקניה ירדו בוכיים בסוף. אלא שרוד ואן ניסטלרוי, דקה לסיום, כבש שער כל כך קל, ממטר אחד, אבל כה מתוק כזה שמביא אליפות. בדיוק באותה דקה נכבש שער השיוויון בקאמפ נואו ושחקני ריאל ירדו מהמשטח נרגשים עד דמעות, הם כל כך קרובים לאליפות.

ברצלונה - אספניול 2:2

רונאלדיניו לא קיבל אישור לשחק בדרבי העירוני נגד אספניול והוא נאלץ לעודד מהיציע. מי שהחליף את הברזילאי הוא איידור גודיונסן האיסלנדי.

הקבוצה של רייקארד כמעט עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה, אבל אטו נעצר על ידי השוער קימאני. היריבה העירונית עשתה את העבודה לריאל מדריד בדקה ה-29. איבן דה לה פניה, אקס בארסה, שלח פס נפלא לראול טאמודו, שהרשית לפינה הגבוהה של ויקטור ואלדס. בדקה ה-38 יכול היה אטו להשוות, אבל הוא שלח את כדור הרוחב שהוגבהה אליו לשחקים מחמישה מטרים.

בארסה המשיכה לתקוף וליונל מסי הבקיע את שער השיוויון בדקה ה-42 אלא שזה היה שער מאה אחוז לא חוקי. הארגנטינאי הצנום חיקה את מראדונה עם השער הענק שלו מול חאטפה, ושוב חזר אחריו כשהבקיע עם יד שמאל. ג'יאנלוקה זמברוטה, שחזר להרכב אחרי פציעה, הרים מצד שמאל, מסי הבין שלא יגיע עם הראש ושלח יד ארוכה ולא כשרה. מהומה גדולה התפתחה, אבל השופטים לא קיבלו את טענותיהם המוצדקות של שחקני אספניול.

בדקה ה-57 ראינו את מסי שאנחנו רוצים לראות. גודיונסן העביר כדור לדקו, שהעביר לארגנטינאי. מסי בעט חזק מתחת לקמאני ועשה מהפך ענק אישי לטובת בארסה. ראול טאמודו ניסה להשוות בדקה ה-72, אבל ואלדז הדף לקרן.

בדקה ה-89, שני מסמרים חדים וכואבים ננעצו בקטאלונים מברצלונה, תחילה הם שמעו שריאל השוותה, אבל עדיין הייתה הרבה תקווה בליבם, הרי הם מובילים. שניות ספורות אחר כך ראול טאמודו, קפטן אספניול, קיבל כדור ברחבה ובעט בסיבוב פנימה. 2:2 האליפות, שהייתה בכיס, התעופפה למדריד שוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מאיורקה - סביליה 0:0

מסביליה אף אחד לא מצפה לקחת אליפות, ואוהדיה יוכלו להתנחם בגביע אופ"א, וזכייה אפשרית בגביע המלך. כמו כן, העובדה שפרדי קאנוטה ואלכסנדר קרז'אקוב, שניים מהמצטיינים בקבוצה במחזורים האחרונים, לא שיחקו הערב בגלל פציעות שהם סוחבים מהמשחקים הבינלאומיים של אמצע השבוע, הורידה מהלחץ על חניכיו של חואנדה ראמוס. אדריאנו מסביליה נפצע כבר בדקה העשירית והוחלף על ידי ג'וליאן אסקודה.

בעוד בשאר המגרשים נפלו שערים רבים לא הצליחו שתי הקבוצות לכבוש את השער של השנייה. האנדלוסים יכולים כעת רק להצטער על זה, שכן ניצחון באי היה משווה את מניין הנקודות שלהם לשתי היריבות. אבל כנראה שספרד עדיין שייכת לשתי הגדולות באמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully