וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ההגנה לתואר של הספרס

גיל קדרון

8.6.2007 / 6:18

סן אנטוניו עצרה את לברון על 14 נקודות ב-4 מ-16 בדרך ל-76:85 ו-0:1 בגמר ה-NBA. פארקר סיים עם 27, דאנקן עם 24 ו-13 ריבאונדים

כשסן אנטוניו זכתה באליפות המערב, החגיגות שלה היו מינוריות, כי הם יודעים שהעבודה שלהם רחוקה הייתה מלהיגמר. כשקליבלנד, לעומת זאת, העיפה את דטרויט בגמר המזרח, השמחה דמתה לכזו שרואים בדרך כלל בסוף יוני, ולא בתחילתו. ההדבלים האלה ניכרו גם במשחק מספר 1 בגמר ה-NBA בין שתי הקבוצות, כשהספרס השיגו ניצחון ראשון, 76:85, ועלו ל-0:1 משכנע בסדרה, הרבה בזכות ריצה של 14:24 ברבע השלישי.

המשחק השני יתקיים בלילה שבין ראשון לשני (4:00, 5) בסן אנטוניו.

מי בא לעבודה?

הדמות המרכזית בימים שקדמו לסדרת הגמר היה לברון ג'יימס, אבל הספרס הראו בפעם המי יודע כמה שהקבוצה המאוזנת שלהם, שנשענת על היעילות של טים דאנקן בשני צדי המגרש, יכולה לגבור על סטאר פאוור אצל היריבה. בעיקר בזכות ההגנה הגדולה שלה.

הקאבלירס קלעו רק ב-42.9 אחוזים מהשדה, ולברון עצמו הוגבל ל-14 נקודות ב-4 מ-16 מהשדה (0 מ-7 במחצית), רובן זריקות קשות עם יד על הפנים.

מאידך, דאנקן הגיע כרגיל לעבודה עם 24 (10 מ-17), 13 כדורים חוזרים ו-5 חסימות, וטוני פארקר טייל בצבע של קליבלנד בדרך ל-27 (12 מ-23) ו-7 אסיסטים. מאנו ג'ינובילי הוסיף 16 ו-8 ריבאונדים. היתרון של הספרס כבר עמד על 20 ברבע הרביעי, ורק ריצונת קצרה של הקאבס הפכה את תוצאת הסיום למכובדת.

גיבור נוסף של הספרס היה ברוס בואן, שרדף אחרי ג'יימס ללא הפסקה, הקפיד להישאר מולו ולמנוע ממנו חדירות לטבעת (לא מעט בזכות עזרה מתוזמנת היטב של דאנקן, שהראה את נוכחותו במצבי פיק אנד ובכניסות לסל). וכל זאת בלי תרגילים מלוכלכים או סדרת מכות בלתי נראות לשופטים. הבחור אליו השוו את המלך הצעיר הוא מייקל ג'ורדן, שלשם השוואה, הרשית 36 נקודות על הלייקרס בבכורה שלו במעמד הגמר, בדרך לאליפות בחמישה משחקים.

מי שהוביל את קלעי קליבלנד, ולא בפעם הראשונה בפלייאוף הזה, היה הרוקי דניאל גיבסון, שסיים עם 16 (7 מ-9) והוסיף גם 4 חטיפות. דרו גודן היה יעיל עם 14, וסאשה פבלוביץ' תרם 13. עדות נוספת לחניקה שביצעה ההגנה של הספרס, שסגרה את כל נתיבי המסירה שג'יימס מנצל בדרך כלל כדי למצוא את החברים הפנויים, מגיעה מקטגוריית האסיסטים - רק 9 לקאבס, לעומת 11 איבודים.

מדובר בצעד הראשון של סן אנטוניו בדרך לאליפות רביעית בשמונה שנים. הספרס יגיעו למשחק השני עם כל הביטחון שבעולם, והקאבס בתחושה שהם צריכים להוכיח שהם יכולים להתמודד מול חבורה שזכתה כבר בשתי אליפויות יחדיו. הם יצטרכו להראות לנו שיש להם להציע יותר משראינו הלילה. תסמכו על לברון שיגיע מוכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully