וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה חוזרת. איזה כיף

8.6.2007 / 20:10

רוג'ר פדרר גבר על דוידנקו 5:7, 6:7, 6:7, רפאל נדאל דרס את דיוקוביץ' 5:7, 4:6, 2:6 בדרך לשחזור גמר הרולאן גארוס מאשתקד

בחצי הגמר הראשון בטורניר הרולאן גארוס ראינו את המדורג 1 בעולם רוג'ר פדרר גובר על ניקולאי דוידנקו 5:7, 6:7, 6:7 בדרך לגמר שני ברציפות על החימר הצרפתי. השוויצרי יפגוש, כמו בשנה שעברה, את רפאל נדאל, אחרי שזה ניצח את נובאק דיוקוביץ'. בכל מקרה, שיא אחד כבר יש לפדרר, שהעפיל לגמר הגראנד סלאם השמיני שלו ברציפות (!), והשאיר מאחוריו את האוסטרלי ג'ק קרופורד, שהגיע לשבעה גמרים בשנות ה-30.

זה תואר הגראנד סלאם היחידי שחסר לפנומן הפדררי, ולמרות שבשנה שעברה נכשל מול נדאל, הוא כבר עבר אותו העונה על חימר, וישחק בגמר ביום ראשון ללא רגשי נחיתות. מספר 1 בעולם שמט מערכה אחת בלבד עד המשחק הזה, זה היה ברבע הגמר נגד טומי רוברדו. הרוסי, שמדורג רביעי בעולם, הפסיד לפדרר בכל תשעת המפגשים של השניים.

דוידנקו הוליך 3:5 במערכה השנייה והשלישית, ואיבד שלוש סט פוינטס בדרך להפסדים בשוברי שוויון. בסך הכל פדרר זכה ב-143 נקודות, ודוידנקו ב-135, ובכל זאת, השליטה המנטלית של המדורג 1 במשחק, האמונה שדבר לא יצליח לשבור אותו, גרמו לדוידנקו להתקפל בכל פעם שהכסף היה על השולחן.

"זה יכול היה ללכת לכאן או לכאן, כי שלוש המערכות היו צמודות", אמר פדרר. "גם המשחק נגד רוברדו היה קשה, וידעתי שלא יהיה לי פשוט מהפתיחה. זה ניצחון גדול".

ומה לגבי הגמר? "בשנה שעברה פתחתי חזק מאוד עם מערכה ראשונה גדולה, אבל אחר כך לא הצלחתי להתמודד עם נדאל", הודה פדרר. "אני מקווה שהפעם זה יהיה שונה".

נדאל ממשיך לשלוט בפריז

אחרי הקרב הראשון עלו למשטח, כאמור, נדאל ודיוקוביץ'. השור ממאיורקה לא הפסיד אף מערכה בטורניר, ושמר על המאזן המושלם שלו בשלוש שנים על החימר של הרולאן גארוס. נדאל ניצל את הכוח העצום שלו, ושחק אט אט את יריבו הסרבי עם מכות כף יד אימתניות, וככל שנקפו הדקות השליטה שלו במשחק רק גברה. זה התחיל קשה, אבל בסופו של דבר נגמר בשלוש מערכות - 5:7, 4:6, 2:6.

ההתקפה הבלתי פוסקת של נדאל הובילה את דיוקוביץ' לבצע 37 (!) טעויות בלתי מחויבות, ואת המערכה האחרונה הוא הפסיד ב-34 דקות בלבד.

נדאל רוצה להשוות את הישגו של ביורן בורג משנת 1980, זכייה בשלושה תארים רצופים ברולאן גארוס. בכל אופן, הוא כבר הראשון להופיע בשלושה גמרים רצופים בטורניר מאז ג'ים קורייר.

אחרי המשחק לא נשמע דיוקוביץ' מאוכזב יתר על המידה. "זה היה חצי הגמר הראשון שלי בגראנד סלאם, ואני חושב שבשתי המערכות הראשונות שיחקתי טוב מאוד, אבל הוא הכי טוב בעולם על המשטח הזה", אמר. "הוא חזק פיזית מכל שחקן אחר בסבב, וזה היתרון שלו. אני רק בן 20, ויש לי עוד הרבה זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully