וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתיקה הרועמת של לוזון

גיל קדרון

7.6.2007 / 16:34

חשבנו שליו"ר ההתאחדות אכפת מהציבור, אבל למחדל השידורים של הנבחרת הצעירה הוא לא מגיב. ולמה ערוץ הספורט כל כך דומה לצ'רלטון?

לוזון

כשאבי לוזון התמנה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל, הוא הציג בפנינו אג'נדה ברורה שהולכת עם הקבוצות הקטנות והאוהדים, והבטיח שטורניר יורו 2007 לא ישודר בתשלום בערוצים של צ'רלטון. כותב שורות אלה כתב טור תמיכה בלוזון וברעיונות שהציג, מתוך תקווה שאולי הפעם נקבל סוף סוף עסקן שונה, שלא מפחד מהילדים הגדולים, בין אם מדובר בקבוצות גדולות או בתאגידים גדולים. מיותר לציין שהתבדיתי, כי מאז לא שמענו ממנו ולו מילה אחת בנוגע לעובדה שמטרידה את אוהד הכדורגל הממוצע יותר מכל - האם נבחרת ישראל הפכה למוצר שניתן למכור לנו?

יכול להיות שלוזון מפחד להכעיס את צ'רלטון, שמחזיקה גם בזכויות השידור של ליגת העל? בשבוע שעבר התקשרתי אליו כדי לקבל ממנו תגובה לכך שהפרשנות המשפטית, שמאפשרת את שידור משחקי הנבחרת בתשלום, יוצאת מנקודת הנחה שהצעירה אינה נחשבת כנבחרת ישראל, תואר שרשום רק על חניכיו של דרור קשטן. כמובן שכל בר דעת יודע שהמשימה של גיא לוי היא משימה לאומית, וששחקניו מייצגים את המדינה. שני רמזים לכך: הם משחקים בכחול ולבן, וקוראים להם "נבחרת ישראל עד גיל 21".

לוזון הפתיע בתחילת השיחה כשטען בפניי שהמשחקים בכלל משודרים בערוץ 10, ונאלצתי לעדכן אותו שרק משחק הפתיחה יהיה שם, כשהתקווה של ראשי צ'רלטון היא שתוצאה טובה מול הולנד תשבור את החרם המסתמן ותגרום לצופים רבים להתחבר בכל זאת. כשתיקנתי אותו, ושוב ביקשתי תגובה בנוגע לפרשנות שהצעירה איננה נבחרת, הוא ביקש לאפשר לו לבדוק את הנושא לעומק, ושאתקשר אליו למחרת בצהריים לתגובה. מה שהוא לא ציין בפניי היה שבאותן שעות הוא כבר היה בדרכו למקדוניה, ולא ניתן היה להשיג אותו.

אז אחרי שגילינו שמועצת השידורים של הכבלים והלווין, בראשותה של נעמה הניג שלא ממש תורמת לקידום העניין, לא דואגת לאינטרסים של הציבור, כעת מתברר שגם יו"ר ההתאחדות לכדורגל לא מעוניין לטפל במה שבאמת מטריד את האוהדים. בעוד שקשה להיות מופתעים מחוסר יעילותה של מועצה ממשלתית, אי אפשר שלא להתקומם מהניסור של לוזון את הענף עליו הוא יושב, כי בלי אוהדים, כידוע, אין בכלל כדורגל.

ואותם אוהדים צריכים להתחייב עכשיו לא לשלם על יורו 2007, ולא משנה מה תעשה הנבחרת (אם היא בכלל נבחרת, הרי לא ברור מהניסוח של המועצה) מול הולנד. במונדיאל נשברתם, ועכשיו אתם רואים את התוצאה. חרם צרכנים רחב היקף יעביר מסר חד וברור לכל אילי ההון שרוצים להרוויח עוד כמה שקלים על גבינו. כל אמירה שכזו נושאת בחובה קורבן כואב, אבל אנחנו חייבים לוותר על המשחקים של הצעירה. פשוט כי אין לנו שום ברירה אחרת.

איבדו את הבושה

לפני מספר שבועות, במסגרת הסכסוך בין ערוץ הספורט, צ'רלטון, וחברות הכבלים והלווין, יצאו בערוץ הספורט בהודעה ש"הוט איבדו כל הבחנה בין טוב ורע", לאחר שהודלף מסמך שלכאורה הוכיח שהייתה כוונה לחייב את מי שרוצה להיות מנוי של 5+ להתחבר גם ל-5+ לייב. כעת אפשר לקחת את אותו משפט ולהחיל אותו על הערוץ של אבי בר.

ההחלטה הצינית להחליף בין השידור של קרואטיה-רוסיה ואסטוניה-אנגליה הוכיחה בפעם המי יודע כמה עם מי יש לנו עסק, ועד אילו תהומות מוכנים לרדת במלחמת הערוצים הזו. כזכור, המשחק של קרואטיה אמור היה להיות משודר ב-5 ואנגליה בלייב, אולם ממש לפני השידור גילו בערוץ הספורט שיורוספורט גם הם משדרים את המשחק של בקהאם וחבריו. והאם יש זכות קיום לערוץ לוקסוס שמשדר תכנים שאנחנו יכולים לקבל בחינם במקום אחר?

התגובה הרשמית של הערוץ הייתה "אין תגובה", ובשיחות "חבריות" אפילו בוטה יותר ("למה החלפנו? כובע!"). גם הם יודעים שהם לא יכולים להגן על ההחלטה שלהם, וזו הסיבה שהם כלל לא טורחים לעשות זאת. ערוץ הספורט וצ'רלטון מעולם לא נראו דומים כל כך.

במהלך הקמפיין של וואלה! ספורט בוודאי קראתם עשרות טוקבקים שקוראים לכם להתנתק מ-5+ או מהכבלים והלווין כמחאה על היחס שאנחנו מקבלים. עכשיו שהגיעה הפגרה, זו הזדמנות מצוינת לממש את האיום, שכן אין שום אירוע בעל משמעות שאנחנו בשום פנים ואופן לא יכולים לוותר עליו.

כשהחתום מעלה התקשר להוט ובירר את אופציות ההתנתקות מחבילת הספורט, נאמר לו שעליו לבחור חבילה אחרת, כך שכסף לא נחסוך פה. אבל המסר שנשלח בהתנתקות המונית מחבילת הספורט יעבור בצורה חדה וברורה. תרימו טלפונים, זה הזמן לעשות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully