וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש סיכוי ליורו?

7.6.2007 / 11:13

אחרי הניצחון באנדורה בניון הבטיח ש"אנחנו עדיין בתמונה". בחינה מדוקדקת של המשחקים שנותרו בבית מראה שהסיכויים לא לטובתנו

"אנחנו חזק בתמונה", הבטיח יוסי בניון אחרי הניצחון 0:2 באנדורה, אבל מבט על המשחקים שנותרו בבית 5 במוקדמות היורו מגלה שהסיפור לא יהיה כל כך פשוט.

ישראל נמצאת כרגע במקום השני בבית, עם 17 נקודות, כשנותרו עוד 12 בקופה. המשחקים שנותרו לחבורה של קשטן הם אנגליה וקרואטיה בחוץ, ורוסיה ומקדוניה בבית. התסריט האופטימי כולל ניצחונות בבית על רוסיה ומקדוניה, כשהמוקש יהיה במשחקי החוץ. האוהד הישראלי חולם על שתי תוצאות תיקו בוומבלי ובזאגרב, אך גם אם חניכיו של קשטן יתעלו על עצמם ולא יפסידו וישיגו 8 נקודות בארבעת משחקיה האחרונים – ספק אם 25 הנקודות יספיקו להם.

קודם כל, קרואטיה. הנבחרת של ביליץ' הבטיחה כמעט סופית את המקום הראשון בבית, אלא אם כן תמעד מול הקטנות. קרואטיה תפגוש את אסטוניה (ב), אנדורה (ח), ישראל (ב), מקדוניה (ח) ואנגליה (ח), וגם אם תשיג רק 10 נקודות, היא תסיים את הקמפיין עם 27 נקודות, 2 יותר מלישראל של התסריט האופטימי.

הסיכויים שלנו תלויים בעיקר בהתאוששות של מקלארן ונבחרת אנגליה. לאנגלים נותרו חמישה משחקים, ארבעה מהם מול הגדולות. אנגליה תארח בוומבלי את ישראל, רוסיה, אסטוניה וקרואטיה, ותצא למשחק חוץ אחד במוסקבה. באופן מסורתי האנגלים נוהגים להסתבך במשחקי המוקדמות, אבל בדרך כלל מתאוששים בשלבים המכריעים כשהם מוציאים את כל הנקודות בבית.

במידה שזה יקרה גם הפעם, ימעדו רק מול ישראל (אופטימים או לא?) ויוציאו 11 מ-15 הנקודות שבקופה, יהיו להם 25 נקודות, כמו לישראל (של התסריט האופטימי). במידה של שוויון נקודות, ההכרעה תיקבע על הרכב שערים. במקרה הזה ניאלץ לקוות לניצחון קרואטי בוומבלי, או להפסד שלהם לישראל מול הקהל הביתי. אולי כדאי שנבנה על הקרואטים.

רוסיה קצת יותר מסובכת. המשחקים שנותרו לה הם מקדוניה (ב), אנגליה (ח), אנגליה (ב), ישראל (ח) ואנדורה (ח). כרגע לנבחרת של הידינק יש 15 נקודות. אנו מקווים שהיא תמעד בישראל ותוציא לפחות תיקו באחד המפגשים שלה מול אנגליה, ותצא מוקדם מהמירוץ.

לסיכום, עדיין יש לנו סיכוי. התסריט האופטימי הכי ריאלי לישראל, של 8 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים, לא מבטיח כלום, אבל עשוי להספיק. קשטן יקווה לאיבוד נקודות של האנגלים וליציאה מוקדמת של רוסיה מהתמונה. אנחנו נקווה לנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully