וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה של קריירה מפוארת

5.6.2007 / 23:36

יוסי אבוקסיס טרם הודיע על פרישה, אבל כבר הוכרז כסקאוט. הגולל נסגר על קריירה שהחלה בסכסוך עם משה סיני ונגמרה עם גביע אדום

יוסי אבוקסיס לא הודיע על פרישתו באופן רשמי, אבל ייצא מחר (רביעי) לברזיל כדי לעקוב אחרי שחקנים בצוותא עם גיא לוזון, כחלק מתפקידו החדש כסקאוט וכיד ימינו של המאמן החדש. בכך ככל הנראה תמה לה קריירה ארוכה, מלאה ומרתקת של אחד מגדולי השחקנים בישראל.

יוסי אבוקסיס בן ה-36 החל את דרכו ככדורגלן בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב, ועלה לבוגרים בעונת 1987/88, אז לקחה הקבוצה אליפות. אבוקסיס הוחתם לחמש שנים, שבמהלכן ירדו האדומים ליגה ב-1988/89 והקשר האחורי נחשב לאחד האחראים לעלייה בחזרה לליגה הראשונה (לאומית דאז) בעונה שלאחר מכן.

ב-1993/94 נאלץ אבוקסיס לעזוב את הקבוצה לאחר שלא הסתדר עם המאמן, משה סיני, ועבר לבני יהודה. בעונה הבאה מצא את עצמו הקשר בצפרירים חולון הקטנה, ובעונת 1995/96 חתם בבית"ר ירושלים.

אבוקסיס שיחק במדים הצהובים - שחורים עד עונת 2000/01, תקופה שבמהלכה זכתה בית"ר בשתי אליפויות (1996/97 ו-1997/98), בגביע הטוטו (1997/98) והגיעה פעמיים לגמר הגביע (1998/99 ו-1999/00).

בתקופה שלו בקבוצה הבירה ביסס הקשר הקשוח את מעמדו כאחד מהשחקנים הבולטים בישראל והוזמן לנבחרת, כשאת משחק השיא שלו רשם ב-0:5 הגדול מול אוסטריה, משחק לו ימלאו מחר (6.6) 8 שנים. כמה סמלי. בסך הכל רשם 35 הופעות ו-3 שערים במדים הלאומיים.

אבוקסיס היה אהוב האוהדים של בית"ר, הרבה בזכות משחק ההקרבה הבלתי מתפשר שלו. כשהועלו השערות לפיהן הוא יעבור למכבי תל אביב באחד מהקיצים בגלל בעיות עכספיות, הגדיל אוהד של בית"ר לעשות כשהציע למכור כלייה במטרה לעזור פיננסית להשארתו. אחרי עונת גד זאבי נותרה הקבוצה ללא בעל בית וללא כסף ואבוקסיס מיהר לעזוב והצטרף להפועל תל אביב.

מצהוב לאדום

כשחזר ב-2001/02 להפועל תל אביב, ספג אבוקסיס ביקורת רבה מאוהדי בית"ר שראו במעשה בגידה ואף חיברו לו שירי נאצה. מאז הפך אבוקסיס לשנוא נפשם של אוהדי בית"ר, תפקיד אותו מילא גם ככה אצל אוהדי שאר הקבוצות עוד כשלבש צהוב-שחור.

כבר באותה עונה היה הקשר ההגנתי שותף בכיר למסע הקסם של הפועל ת"א בגביע אופ"א בעונת 2001/02, שנגמר ברבע הגמר מול מילאן בסאן סירו.

שנתיים מאוחר יותר עזב אבוקסיס את הפועל תל אביב בפעם השנייה בקריירה שלו, הפעם מבחירה שלו, למ.ס אשדוד. למרות זאת הקשר לא התרגל לקבוצה חסרת הקהל מעיר הנמל וחזר אחרי פחות מעונה אחת לשורות הפועל.

לפני עונת 2004/5 עזב דרור קשטן את הקבוצה וגילי לנדאו מונה במקומו. המאמן החדש סבל מיחסים רעועים עם הקשר הוותיק ואף סיפסל אותו, אחרי 7 מחזורים עזב לנדאו את הקבוצה ולסכסוך המתוקשר שלו עם אבוקסיס מיוחסת עד היום חשיבות רבה בעזיבה.

הפועל ניצלה באותה עונה מירידה אחרי עונה קשה, אבל העונה שלאחר מכן, היא העונה שעברה, הייתה הטובה ביותר של השחקן בהפועל תל אביב. האדומים ניצחו בארבעה משחקי דרבי, סיימו במקום השני בליגה והוסיפו גביע לעיני כ-25 אלף מאוהדיהם באצטדיון רמת גן.

העונה מונה אבוקסיס כקפטן במקומו של שמעון גרשון שעזב לבית"ר, אבל פעמים רבות הפגין יכולת לא משכנעת ולקראת סוף העונה נעדר שבועות ארוכים בגלל פציעה ברגלו. למרות זאת מספר 8 הצליח לחזור לקראת סיום העונה, להיות שותף לגביע שני ברציפות אחרי ניצחון על הפועל אשקלון בגמר ולזכות לסטנדינג אוביישן במשחק האחרון של העונה, משחקו האחרון כשחקן פעיל, במשחק פרישה קלאסי של 0:3 מול מכבי תל אביב באחת מתצוגות הכדורגל הטובות ביותר של הפועל תל אביב בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully