וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה עוזב, וזה סופי

שמעון מזרחי הודיע הצהריים לקרואטי, כי הוחלט להתיר את חוזהו. דרק שארפ: "עם מאמן אחר לא היינו זוכים באליפות". באסטון נחת

כעת זה מנוי וגמור: נוון ספאחיה נפרד, כצפוי, ממכבי תל אביב. המאמן הקרואטי, תחתיו הציגה מכבי יכולת חלשה לאורך כל עונת היורוליג, איבדה לראשונה זה עשור את גביע המדינה וזכתה באליפות בדוחק רב, ימשיך בנדודיו ביבשת.

ספאחיה נועד הצהריים (ראשון) עם שמעון מזרחי ומוני פנאן במשרדו של היו"ר, ובפתח הפגישה סיכם בקצרה את העונה מבחינה מקצועית. מזרחי הודה למאמן על שיתוף הפעולה, והודיע בלקוניות כי ההנהלה החליטה להתיר את חוזהו. עוד הערב ידונו ראשי מכבי, ספאחיה ובאי-כוחו על דמי הפיצוי, שכן המאמן החזיק בחוזה מובטח גם לעונה הבאה, המוערך בלמעלה מחצי מיליון דולר נטו.

שארפ: "גם עם פיל ג'קסון התוצאות היו דומות"

דרק שארפ, קפטן הקבוצה, קיבל את ההודעה על סיום דרכו של ספאחיה בדכדוך. "נוון הוא מאמן גדול. עם הקבוצה הצעירה שהייתה לנו, אני חושב שהוא היחיד שיכול היה להוציא את המקסימום ממנה", אמר שארפ לוואלה! ספורט. "לאורך כל העונה הוא עודד את החבר'ה הצעירים, תמיד זרק מילה טובה, נתן מוטיבציה. הוא דחף קדימה את יותם, את ליאור, את וויל, וכולם הפכו לשחקנים טובים יותר. עם מאמן אחר אני לא מאמין שהם היו משתפרים כל כך הרבה.

"אני מקווה שהדברים עוד ישתנו", הוסיף שארפ, "אבל אם לא, כמובן שנתגעגע אליו. אני מאחל לו רק טוב. לא קל להביא תוצאות כבר בעונה הראשונה עם קבוצה כל כך צעירה. אם היינו שומרים על הקבוצה הנוכחית, אז אני בטוח שבעונה הבאה או בעוד שנתיים היינו משיגים תוצאות טובות הרבה יותר. אותו הדבר קרה בזמנו לדיוויד בלאט; גם הוא בנה קבוצה חדשה, עם שחקנים חדשים. בסופו של דבר, הכל תלוי בשחקנים שאתה מביא. אם אתה רוצה תוצאות כבר בהתחלה, תביא ווטרנים שהוכיחו את עצמם. ואם אתה בונה קבוצה צעירה, כולם צריכים לדעת שדברים לא קורים במהירות. גם אם היית מביא את פיל ג'קסון, התוצאות היו דומות.

"אני חושב שנוון עשה עבודה נהדרת בסיטואציה שהוא נקלע אליה. כל הלחץ היה עליו. הוא קשוח מנטאלית ואני יכול לומר שאם הוא לא היה המאמן שלנו העונה, גם לא היינו זוכים באליפות. אני לא זוכר מאמן שדיבר עם השחקנים כל כך הרבה. כמעט כל יום ישבנו יחד ודיברנו על דברים שצריכים לעשות, על המגרש ומחוץ למגרש. הוא היה צריך לשרוד עם הקבוצה שנבנתה, ואף אחד אחר לא היה שורד איתה".

יותם הלפרין, אחד מבני טיפוחיו של המאמן, הוסיף כי "ספאחיה נתן לי המון השנה. למדתי ממנו הרבה ואני חושב שהוא העניק לי הרבה דברים שמאמנים אחרים לא היו נותנים לי. עצוב לי כי אני חושב שמעבר להיותו מאמן מצויין, הוא גם בן אדם".

באסטון: "מכבי בהחלט אופציה"

מייסיאו באסטון, פורוורד האינדיאנה פייסרס בהווה ומכבי תל אביב לשעבר, נחת אחר הצהריים (ראשון) בארץ לרגל חתונתו של עמי ביטון, מנהל המשק של הצהובים.

באסטון ייפגש בימים הקרובים עם ראשי מכבי, שכבר הודיעו כי יהיו מוכנים להקצות משאבים רבים לצורך החתמתו המחודשת. באסטון צפוי לדרוש חוזה לשנתיים לפחות, ושכר "הדומה לזה של ניקולה וויצ'יץ'", לדברי מקורביו. "אני שמח לחזור לתל אביב. התגעגעתי", אמר באסטון עם נחיתתו בנתב"ג. "אבדוק בימים הקרובים עם הסוכן שלי את כל האפשרויות שעומדות בפני ונקבל החלטה. מכבי היא בהחלט אופציה. הגרתי הרבה זיעה ודם במדי הקבוצה הזאת ואני אוהב אותה. נראה מה יהיה".

עדכון אחרון: 03.06.2007, 18:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully