וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון: "אנחנו לא מתכוונים לעצור פה"

3.6.2007 / 11:40

אחרי הזכייה באליפות המזרח, לברון מבטיח שקליבלנד הולכת עד הסוף. גיבסון: "אני חולם". ואיך הילדים הרעים של הפיסטונס הפכו למפונקים?

אף אחד לא האמין שהם מסוגלים לעשות את זה, אבל קליבלנד קאבלירס היא אלופת המזרח. לא ברור מה זה אומר על הרמה במזרח או על האופי של דטרויט (שסיימה את העונה עם ארבעה הפסדים רצופים), אבל אין ספק שלברון הרוויח את התואר הזה ביושר.

"זה כמו חלום", צהל המלך ג'יימס על פודיום המנצחים, כשביד אחת הוא אוחז בגביע ובידו השנייה תופס את הראש, "זה כנראה הרגע הכי מרגש בחיים שלי. אני לא יכול להסביר בכלל מה עובר לי בראש, בן אדם, אני הולך להישאר פה עוד שלוש שעות, אבל תקשיב - אנחנו לא מתכוונים לעצור פה".

עם כל הכבוד ללברון, הכוכב של הקאבס הלילה היה דניאל גיבסון, הרוקי שקלע 31 נקודות, 19 מתוכן ברבע האחרון, כולל שלוש שלשות רצופות שקברו את הפיסטונס. "אני חולם, בבקשה אל תעירו אותי", אמר גיבסון, "זה היה פשוט מושלם להביא את הניצחון לקליבלנד".

"ברגע שראיתי את מוסר העבודה שלו במהלך האימונים, ידעתי שייצא ממנו משהו מיוחד", החמיא ג'יימס לילד, "אני מגיע לחדר הכושר ממש מוקדם, ובכל פעם הוא נמצא שם לפניי".

גיבסון שיחק שנתיים במכללת טקסס, ונבחר במקום ה-42 בדראפט האחרון, לאחר שסירב להתאמן אצל כל קבוצה מלבד הקאבלירס. "לברון אמר לי להמשיך לזרוק", סיפר גיבסון. "כבר בתחילת העונה הוא הבטיח לי שיהפוך אותי למשהו מיוחד".

עם הבאזר האחרון זרק ג'יימס את הכדור לעבר הקהל, וזינק לידיו האוהבות של זידרונאס אילגאוסקאס. היה זה רגע מרגש עבור הסנטר הליטאי, שנבחר על ידי הקאבס בדראפט 1996 ובילה את השנתיים הראשונות ביציע בגלל פציעה קשה ברגלו.

"אמרנו אחד לשני כמה אנחנו אוהבים זה את זה", אמר אילגאוסקאס על החיבוק האמיץ עם לברון, "עברנו כברת דרך ארוכה כקבוצה, וכל הרגשות התפרצו באותו רגע".

מה יהיה עם הפיסטונס?

והפיסטונס, אוי הפיסטונס, מה נגיד על הפיסטונס? העונה המצוינת שלהם הסתיימה בארבעה הפסדים רצופים לקבוצה נחותה מהם, ושוב הם נאלצים להסיק מסקנות. השחקנים נוהגים להתאחד בהאשמות למאמן פליפ סונדרס, אבל אין ספק שהאשמה נופלת על עליהם בלבד.

פרשנים בארה"ב טוענים כי הקבוצה הלוחמת הפכה לשחצנית ומפונקת, אך הליקויים היו גם מקצועיים, לא רק מנטליים. טיישון פרינס סיים עוד ערב נוראי של 1 מ-10 מהשדה, ראשיד שוב הורחק עם שתי טכניות, וובר נראה כאילו הוא בן 40, והמילטון אחד לא יכול לעשות הכל לבד.

"זה מאכזב", אמר בילאפס, "אני מרגיש רע בשביל החבר'ה בקבוצה, לסיים עוד פעם את העונה בצורה כזאת אחרי שנה מצוינת".

"זו קבוצה הרבה יותר שחצנית מזו שהגיעה לגמר ב-2004 ו-2005", כתב מארק שטיין ב-ESPN.com. "הם נהנים להאשים את סונדאס בכל פעם שמשהו לא הולך כמו שצריך, ומשחקים עם גישה שהכל מגיע להם. זה כבר נהיה מעייף".

בילאפס הבטיח אחרי משחק 5 ש"אין סיכוי שלברון יחגוג עלינו ככה פעם נוספת". ובכן, לברון סיים עם רק 20, אבל זה לא כל כך עזר לדטרויט. "אמרנו שניתן למישהו אחר לנצח אותנו, והילד הזה (גיבסון) קלע 30", אמר בילאפס.

הפיסטונס מתכוננים לקיץ סוער. פליפ סונדרס צפוי לעזוב, על אף שהצהיר בתום המשחק כי "אני מרגיש שלם עם עצמי". צ'ונסי בילאפס, שיהיה שחקן חופשי, צפוי לעזוב גם הוא ולהפוך לאחד הקלפים החמים בשוק. בילאפס אמר שאם דטרויט תשווה את ההצעה הכי גבוהה שיקבל, הוא מצפה לחזור בשנה הבאה. "אני מקווה שהכל יסתדר, אבל נראה בהמשך", אמר בילאפס.

טרי פוסטר מהדטרויט דיילי ניוז כתב: "הפיסטונס לא רק הפסידו סדרה. קליבלנד חיסלה אותם, והם כבר לעולם לא יהיו אותה קבוצה".

כריס וובר בן ה-34 יהיה גם הוא שחקן חופשי, ורמז שהוא עשוי לפרוש. "כרגע זה כואב מאוד", אמר וובר בסיום המשחק, "זה הוציא ממני את כל האנרגיה".

כמו כן, לפיסטונס מתחיל להימאס מראשיד וואלאס, ששוב נזרק אחרי שתי טכניות והחל להשתולל. "זה היה רגע קשה כשהוא נזרק", אמר בילאפס, "הוא משחק עם כל הלב, אבל הוא איבד את זה באותם רגעים. הוא מאוד אמוציונלי, וזה מה שאנחנו אוהבים בו".

וכך מתברר שזהו כנראה סופה של אחת הקבוצות הטובות שהיו לפיסטונס, עם חמישה גמרים אזוריים רצופים, פעמיים גמר ה-NBA ואליפות אחת. "הרבה קבוצות היו חולמות להיות במצב שלנו", סיכם בילאפס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully