וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפסיקו להתבכיין

מייק קרנון

3.6.2007 / 10:01

מייק קרנון דווקא מרוצה מההישג של הנבחרת, חושב שמליניאק צריך לכבד קולגות, מכתיר את דן שמיר למאמן העונה ומפרגן לספורט 5

גם אחרי הניצחון בסקופיה אני עדיין סבור שנבחרת ישראל לא תשתתף במשחקי יורו 2008. זאת מאחר שבספטמבר תשחק בוומבלי ובזאגרב, ובמקרה הטוב ביותר תחזור ממשחקים אלה עם נקודה בודדה. קשה לומר שנהניתי אמש מהכדורגל שהוצג בסקופיה. אבל למדתי כבר לא לצפות ליותר מדי ממשחקים בהם המטרה היחידה היא להשיג תוצאה. ומאחר והבחורים של דרור קשטן השיגו את שלוש הנקודות, אז מברוק לכולם.

כמה דברים למדנו ממשחק זה: ראשית, שהנבחרת יכולה לנצח גם בלי יוסי בניון וטל בן חיים. שנית, שקשטן לא מזמן צעירים לסגל שלו על מנת לאפשר להם לבקר בארצות קסומות כמו מקדוניה. הם משחקים ומצטיינים. רק תעשו לי טובה. תפסיקו לספר לנו על "הנבחרות החזקות" כמו אסטוניה ומקדוניה, ועל כך שכמעט כל השחקנים שלהם משחקים בליגות אירופיות חזקות. חברים נכבדים, גם לנו יש שישה שחקנים בשלוש ליגות חזקות – אנגליה, ספרד וטורקיה. אז בואו נפסיק להתבכיין.

ומה עם קצת כבוד לקולגה?

"לראשונה, קבוצה בלי מאמן זוכה באליפות".

פסיקה נחרצת זו נכתבה לא על ידי כתב צעיר ונלהב. מי שקבע חד משמעית שלמכבי עלית תל אביב אין מאמן, הוא לא אחר מאשר הפרשן הבכיר של "ידיעות אחרונות", אריה מליניאק.

אריה ידידי, הפעם עברת את הגבול. ממאמן לשעבר, שגם עליו נאמרו ונכתבו דברים קשים (זוכר את גרנובל ופאריס 1984?), הייתי מצפה לקצת קולגיאליות, כבוד למקצוע. לא היית מעז לכתוב כך על פיני גרשון, אפי בירנבוים ואפילו צביקה שרף. אבל על מאמן זר מותר לכתוב הכל. ללכלך חופשי. בלאו הכי מחר או מחרתיים הוא כבר לא יהיה כאן.

הנהלת מכבי עלית תל אביב תחליט אם להמשיך את החוזה עם נוון ספאחיה. ואני מבטיחך שאם יוחלט על פרידה, הקרואטי ימצא עבודה בתוך כמה ימים ובמועדון אירופי בכיר. אי אפשר לבטל את מי שזכה כבר בחמש אליפויות לאומיות במדינות כדורסל כמו קרואטיה, סלובניה, ליטא וישראל, מי שהוביל את נבחרת קרואטיה למדליית כסף באליפות העולם לנבחרות עד גיל 21 ומי שנבחר מאמן השנה של קרואטיה בשנת 2000. האם כולם באירופה מטומטמים ולא מבינים בכדורסל ורק מר מליניאק יודע הכל?

למה לא שמיר?

ומעניין לעניין כמעט באותו עניין. מנהלת הליגה בחרה בשבוע שעבר את עודד קטש כמאמן העונה. מברוק לעודד, שהייתה לו עונה מצויינת ועוד נשמע עליו הרבה בשנים הבאות. אבל אני בטוח שגם קטש יסכים שמי שראוי לתואר נכבד זה במאי 2007 הוא מאמן הפועל מגדל ירושלים, דן שמיר.

אחרי שלוש עונות תחת כנפיו של פיני גרשון ביד אליהו, הוא לקח על עצמו משימה כמעט בלתי אפשרית – לאמן ולהצליח בהפועל מגדל ירושלים, בית קברות לבכירי המאמנים בישראל. וכל זאת בעונה הראשונה שלו כמאמן ראשי.

הייתה לשמיר עונה קשה, עם הרבה מעלות וירידות. אבל הוא דבק בדרכו וסיים עם גביע המדינה, כמעט אליפות ורבע גמר גביע יול"ב, וכל זאת בגיל 32. האם אלה אינם נתונים מספיקים לתואר מאמן העונה? בנוסף, דן הוכיח שהוא ספורטאי אמיתי ויש לו הרבה כבוד למקצוע ולקולגות. כמה שעות אחרי ההפסד בגמר הוא אמר: "אני מסרב לקבל את הדיבורים שהאליפות הוכרעה על שיפוט או ריבאונד. זה לא מכובד לדבר על הדברים הללו בעיקר לצד המפסיד. באליפות זכתה קבוצה שהפסידה רק פעמיים במהלך העונה, ומבחינה סטטיסטית מובילה את הליגה בהפרש גדול וצריך לברך ולכבד אותה".

מליניאק, אפשר ללמוד גם מהצעירים.

כשצריך להחמיא, מחמיאים

ערוצי הספורט ממשיכים להתעלל בצופים המסורים והמשלמים שלהם. כדי לראות את שחר פאר ברולאן גארוס מחייבים אותנו להצטרף לאחד הערוצים החדשים (ותודה ליורוספורט שאיפשרה לנו לחזות במערכה האחרונה). כך גם למי שהתעניין במשחק צרפת – אוקראינה (ועוד תודה ליורוספורט). גם למי שמנוי על ספורט 1 ו-2 והיה מוכן לשלם במיוחד כדי לצפות בדייויד בקהאם חוזר לנבחרת אנגליה נכונה אכזבה. רק מנויי HOT נהנו מפריבילגיה זו.

אבל יש לי גם מילה טובה לספורט 5 וזאת בזכות "בגלל הרוח" , תכנית לכל חובב ספורט אמיתי מוגשת במקצועיות ואהבה ע"י מירי נבו ומולי אפשטיין. בתכנית האחרונה התארח באולפן עמוס מנסדורף, ששיחק על כל משטחי הטניס והסביר את ההבדלים הבולטים בין המשטחים השונים. כך גם עשינו הכרה עם דימה קרויטר, נער בן 14 מדרום תל אביב, הקופץ לגובה של שני מטרים, הישג ברמה עולמית לבני גילו. לא להחמיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully