וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריעו למלך החדש

3.6.2007 / 6:58

לברון ג'יימס הוביל את קליבלנד לראשונה לאליפות המזרח, אחרי ניצחון 82:98 על דטרויט ו-2:4 בסדרה, בדרך למפגש מול סן אנטוניו

אף אחד לא האמין שזה אפשרי, אבל בקליבלנד לא איבדו לרגע את האמונה. גם בפיגור 2:0 מול קבוצה חזקה ומנוסה כמו דטרויט, הקאבס לא נכנעו, ניצחו ארבע פעמים ברציפות והשלימו מהפך מדהים. הבוקר (ראשון) לברון ג'יימס וחבריו גברו 82:98 על דטרויט במשחק השישי בגמר המזרח, השלימו ניצחון 2:4 והעפילו לראשונה בתולדות המועדון לגמר ה-NBA. קשה להאמין שהיכולת הזאת תספיק מול קבוצה מול סן אנטוניו, אבל להזכירכם, זה גם מה שאמרנו לפני הסדרה מול דטרויט.

אחרי ההצגה שלו במשחק מספר 5, הפעם לברון הסתפק ב-20 נקודות (ו-14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), אבל זה לא מנחם את דטרויט. ההתמקדות של הגנת הפיסטונס בקינג ג'יימס השאירה ברבע הרביעי את דניאל גיבסון חופשי פעם אחר פעם, והילד השחיל אותן מעבר לקשת ללא היסוס, כאילו הוא מנוסה במעמד. גיבסון הרוקי סיים עם 31 נקודות, 19 מתוכן ברבע הרביעי, והשאיר את הפיסטונס מתוסכלים. "יש לבובי לב ענק", אמר בסיום המאמן מייק בראון על גיבסון, "אם תשאירו אותו לבד, כדאי שתיזהרו".

קליבלנד חוגגת גמר היסטורי, ומי עכשיו זוכר שם ששנה לפני שהגיע לברון הקבוצה סיימה עונה שלמה עם 17 ניצחונות. מאז 1964, כשהבראונס, קבוצת הפוטבול המקומית, זכתה בסופרבול, העיר קליבלנד לא חוותה את טעם האליפות. אולי הפעם.

דטרויט, לעומת זאת, סיימה את העונה בטעם מר. הפיסטונס השלימו הפסד רביעי רצוף, וראו שוב את ראשיד וואלאס מאבד את קור הרוח ברבע האחרון ומורחק מעוד משחק, אחרי שספג שתי טכניות. בהתחשב בכך שצ'ונסי בילאפס וכריס וובר הופכים לשחקנים חופשיים בקיץ, נראה כי זהו סוף דרכה של הקבוצה המצוינת של הפיסטונס של השנים האחרונות.

עד לרבע הרביעי המשחק היה צמוד, כמו כל הסדרה הזאת, וגם עיכוב של 20 דקות בפתיחת הרבע השני (בגלל תקלה מביכה בשעון ה-24) לא הפיג את המתח על הפרקט. ודווקא כשנדמה היה שדטרויט יגיעו מרוכזים וממוקדים לרבע החשוב של העונה, דווקא אז הפיסטונס התפרקו.

ריפ המילטון היה היחיד שתפקד אצל המפסידים וסיים עם 29, אבל כשטיישון פרינס מסיים ערב נוראי עם 5 נקודות ב-1 מ-10, ראשיד קולע רק 5 מ-14 ובילאפס אנמי עם 9 נקודות בלבד - אין פלא שפליפ סונדרס מרגיש את הכיסא שלו מתנדנד.

עכשיו בקליבלנד ממשיכים לחלום על התואר, אבל סן אנטוניו, שמגיעה לגמר מנוסה ורעננה, לא תאפשר להם חיים קלים. ובכל זאת, אם למדנו דבר אחד בסדרה הזאת, זה שככל שמדובר בלברון, אף פעם אי אפשר לדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully