וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינן, שפונגין וסהר שוחררו לצעירה

לי בוץ ואסף שקד

2.6.2007 / 22:33

השלושה יחזרו לארץ ויצטרפו לגיא לוי וחניכיו, תמוז ויצחקי יגיעו רק אחרי אנדורה. שביעות רצון מהניצחון על מקדוניה, קשטן: "השחקנים השקיעו את כל הלב"

זה אומנם נראה קל, אבל זה בהחלט לא היה ככה. נבחרת ישראל השיגה ניצחון ענק 1:2 בסקופיה מול מקדוניה, אספה 3 נקודות במקום מאוד קשה והשיגה את התוצאה המרשימה ביותר שלה בקמפיין, כולל התיקו מול אנגליה.

במחנה הנבחרת ניתן היה להבחין בלא מעט חיוכים אחרי המשחק, זכר ל-90 דקות קשות ואינטנסיביות על הדשא המקדוני.

דרור קשטן, המנצח הגדול של הערב, אמר: "מקדוניה היא נבחרת ביתית טובה. אני חושב שאחת הבעיות היא שסיימנו את העונה והיינו צריכים לאסוף את השחקנים ולהרים אותם בקטע המנטלי, להסביר להם את החשיבות של המשחק".

מכאן פנה המאמן הלאומי למחמאות קולחות לשחקניו: "השחקנים השקיעו את כל כולם, ליבם, שיכלם ולא היה חסר הרבה שננצח בתוצאה גבוהה יותר. אנחנו יודעים שזה ניצחון חשוב מאוד ועכשיו אנחנו עם הפנים לאנדורה.

"שיחקנו עם שלושה חלוצים והמטרה הייתה מוצהרת - לנצח את המשחק. אני שמח שהבקענו שני שערים, יצרנו מצבים ושיחקנו בצורה טקטית טובה, אבל החשוב ביותר זו ההקרבה של השחקנים. עם כל הקושי הפיזי והמנטלי, אני חושב שזה מה שניצח את המשחק".

כשנשאל לגבי השחקנים שישוחררו לנבחרת הצעירה, ענה קשטן בחיוך רחב ש"זוהי שאלת מיליון הדולר" ומיד הוסיף: "תנו לי להירגע, נשב ונעשה את השיקולים שלנו. כפי שאמרתי, אנחנו עם הפנים גם לנבחרת הצעירה".

מאוחר יותר הודיעו במחנה הנבחרת הבוגרת כי יובל שפונגין, בן סהר ודקל קינן ישוחררו מהמשימה באנדורה ויצטרפו לצעירה כבר בימים הקרובים. לעומתם, ברק יצחקי שהצטיין היום, וטוטו תמוז, יטוסו עם הנבחרת הבוגרת לברצלונה ומשם למשחק באנדורה והם יחברו לגיא לוי ושאר חבריהם לצעירה רק אחרי המשימה הזו.

משה בוקר מ"הארץ" מוסיף כי קשטן התייחס לנושא הזה: "אני מסתכל על הנבחרת הבוגרת וגם עם הפנים לצעירה. הנבחרת שלנו לא תצא לאנדורה עם פחות מ-18 שחקנים, ולא אביא שחקנים מהארץ. כבר לקחתי בחשבון את הנושא ולכן הזמנתי שני שחקנים נוספים בארץ. המשימה של הנבחרת שלנו חשובה במיוחד אחרי הניצחון היום, וצריך להתייחס למשחק באנדורה במלוא הרצינות".

לוי עצמו הופתע אתמול מההודעה של לוזון, לפיה יחסר שניים משחקניו עד הנסיעה להולנד, ואמר למקורביו שזהו לא סוף פסוק וכי הוא ינסה לשנות את ההחלטה. עם זאת, הבהיר לסביבתו כי גם אם לא יחזרו אליו כל חמשת השחקנים שיצאו למסע הבוגרת, הוא לא יחזיר לסגל את אף אחד מהשחקנים שניפה באמצע השבוע שעבר, זאת בניגוד לעצה שקיבל מאנשי ההתאחדות. מנהל הנבחרת, אלי רוזן, אף החל בהוצאת ויזות לשחקנים שנופו אבל לוי הטיל וטו על העניין. היום תחזור הצעירה לאימונים.

"שיחקנו לפי תכנית המשחק וניצחנו"

יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, היה מרוצה מאוד: "נצחון גדול. השגנו את המטרה שלנו שהיא להשיג שלוש נקודות שהבטיחו לנו להישאר בתמונה מבחינת סיכויים עד הסוף".

יואב זיו נתן משחק טוב ואמר: "עבדנו כמו יחידה אחת. דרור הכין אותנו עם שעות של קלטות של מקדוניה והגענו מוכנים. ידענו שנצטרך לצאת למתפרצות ולעקוץ. ידענו מה מחכה לנו ושנצטרך להיות מרוכזים כי זו נבחרת שלוחצת. שיחקנו לפי תוכנית המשחק של דרור ואני שמח שניצחנו".

ברק יצחקי עלה למשחק ראשון שלו בנבחרת הבוגרת והשלים בכורה חלומית עם שער וניצחון: "השגנו את המטרה לשמה הגענו. אני משחק עם הרבה בטחון - זה האופי שלי. שיחקתי ככה בבית"ר ירושלים ואני שמח שהצלחתי להביא את היכולת גם לנבחרת. לשחק בבית"ר זה לא כמו לשחק בכל קבוצה. בבית"ר יש המון לחץ וזה עוזר לנו להתמודד עם הלחץ בנבחרת.

"אני מתרגש מאוד מהעובדה שכבר במשחק הראשון שלי במדי הנבחרת הצלחתי לכבוש ולעזור לישראל לנצח. האמת היא שהאמנתי בעצמי, וכשקיבלתי את ההזדמנות מקשטן ידעתי שאוכל לתת משחק טוב. עם זאת, הגול בא כל כך מהר שהייתי מופתע מאוד, ואני שמח שההתרגשות עברה אחרי כמה שניות. יש לנו ביום רביעי משחק, שעל הנייר אמור להיות קל, אבל כשאתה משחק מול נבחרת שאין לה מה להפסיד כל הלחץ מופעל עליך. נקווה לעשות את העבודה גם מולם ולחזור לישראל עם שש נקודות מלאות".

דודו אוואט, הקפטן החדש, שהצטיין והנחיל המון בטחון לחבריו, ספר את הנקודות: "לא שיחקנו הכי יפה, אבל המטרה הושגה. היה לנו קשה ומטבע הדברים ירדנו אחורה אחרי ה-1:2, למרות שדרור ביקש מאיתנו לא לסגת. אם לא היינו מנצחים פה הסיפור היה גמור, אבל הניצחון הזה נותן לנו המון בטחון. נבוא מוכנים לאנדורה ואנחנו כבר מסתכלים על המשחק מול אנגליה בספטמבר".

דקל קינן, שמילא את מקומו של טל בן חיים המוצהב במרכז ההגנה: "היה משחק לא קל. אני בטוח שיהיו נבחרות שיגיעו לכאן ויאבדו נקודות. זה נצחון חשוב מאוד להמשך הקמפיין. הראנו היום רוח לחימה ובזכות זה ניצחנו".

יוסי בניון, שצפה בחבריו מהיציע, אמר: "היה קשה מאוד לראות את המשחק מהיציע. אתה פה לחימה ונצחון נותן לנו טעם טוב לקראת המשך הקמפיין".

גל אלברמן: "אני לא רוצה לדבר על עצמי. היתה פה לחימה יוצאת מן הכלל של כל השחקנים ואנחנו עם הפנים לאנדורה".

קשר מכבי תל אביב, יוסי שבחון, נפצע בברכו ולא נכלל בסגל למשחק. בימים הקרובים תתברר חומרת הפציעה. שבחון בכל מקרה יחזור ארצה ביום ראשון ולא יטוס עם הנבחרת לאנדורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully