וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנטליות הישראלית, גרסת פאר

2.6.2007 / 18:15

שחר פאר גברה על סרבוטניק בדרך ל-1/8, שם תפגוש בראשון את קוזנצובה. "אבוא להילחם על כל כדור". גם רם וארליך עלו, מורסמו הודחה

איזה אופי, איזה יופי. שחר פאר הבטיחה היום (שבת) את מקומה בשמינית גמר טורניר הרולאן גארוס, אחרי שגברה 1:6, 6:4, 3:6 בסיבוב השלישי על קטרינה סרבוטניק הסלובנית, המדורגת 20 בעולם. היה זה משחק קשה והפכפך, שחשף עד כמה פאר חזקה מנטלית, אך גם הראה שוב את הליקויים הטכניים במשחקה.

אחרי שגברה על קאיה קאנפי בסיבוב הראשון ועל אדינה גאלוביץ' בשני, הפעם הטניסאית הישראלית התמודדה מול משוכה גבוהה יותר, סרבוטניק הוותיקה והמנוסה. פאר שוב נתקלה בבעיה במכות ההגשה והראתה חוסר יציבות, אבל בפיגור 3:0 במערכה השלישית היא שוב הצליחה להראות את כל האופי שלה, ניצחה שישה משחקונים רצופים ושלחה את סרבוטניק הביתה.

פאר פתחה מצוין את המשחק, וכבר מההתחלה הפגינה דומיננטיות מול יריבתה. הישראלית ניצחה את המערכה הראשונה 1:6 בקלילות תוך 32 דקות, ואולי זו הסיבה שעלתה שאננה יותר למערכה השנייה.

במערכה השנייה סרבוטניק ניצחה חמישה משחקניום רצופים, עלתה ל-0:5 ולא אפשרה לשחר לפתח את המשחק הרגיל שלה. פאר התקשתה לשמור על מכות ההגשה, אבל אז הוכיחה ווינריות ונחישות וצימקה ל-5:4, אבל זה היה מאוחר מדי, והפסידה 6:4 במערכה.

גם את המערכה השלישית פתחה הסלובנית עם הרבה ביטחון, לעומת פאר, שנראתה עצבנית. הסלובנית עלתה ל-0:3, אבל שחר השוותה איכשהו ל-3:3. את שלושת המשחקים האחרונים, לעומת זאת, פאר לקחה ביותר קלות, והבטיחה את הניצחון עם 3:6 במערכה המכרעת. סחתין.

שחר פאר אמרה אחרי המשחק: "כפי שחשבתי זה היה משחק טוב וקשה. נלחמנו על כל כדור ונקודה. במערכה הראשונה הצגתי טניס טוב מאוד. במערכה השנייה ובפתיחת המערכה השלישית היא העלתה את הרמה שלה, אבל השבתי מלחמה וחזרתי מ-3:0. אני זקוקה כעת למנוחה לקראת מחר. קוזנצובה משחקת טוב מאוד על חימר. זה המשטח המועדף עליה. אבוא להילחם על כל כדור ואתן הכול נגדה".

בשמינית הגמר תפגוש פאר את סווטלנה קוזנוצובה הרוסייה (ראשון, סביבות 14:00 שעון ישראל), שגברה על דומיניקה צ'יבולקובה מסלובקיה 2:6, 3:6. הישראלית כבר גברה השנה פעמיים על קוזנצובה - פעם אחת בשמינית הגמר באליפות אוסטרליה, ובפעם השנייה בשמינית הגמר בטורניר מיאמי. נקווה שזה יימשך ככה. בנוסף, פאר כבר הבטיחה לעצמה 66 אלף דולרים.

אנדי רם ויוני ארליך העפילו היום בקלילות לסיבוב השלישי, אחרי שגברו על הצמד הברזילאי מרסלו מלו ואנדרה סה 1:6, 2:6 תוך 62 דקות בלבד. בשמינית הגמר יפגשו הישראלים את מהאש בהופטי (הודו) ואת ראדק סטפאנק (צ'כיה).

נשים: הנאחס של מורסמו

אמילי מורסמו, המדורגת חמישית בטורניר, הודחה כבר בסיבוב השלישי על ידי הצ'כית הצעירה, לוסי ספארובה, 6:3, 7:6. ספארובה, שהדיחה את מורסמו באליפות אוסטרליה הפתוחה, השלימה דאבל על הצרפתייה, שטרם עברה את רבע הגמר על החימר הפריסאי ב-12 הופעותיה ברולאן גארוס.

מורסמו פתחה את המשחק ביתרון 0:3, אבל ספארובה הגיבה בשישה משחקונים רצופים כדי לנצח 3:6. את המערכה השניה שוב פתחה הצרפתיה ביתרון 0:3, אבל הייתה חסרת ריכוז ואיפשרה ליריבתה להשוות ל-3:3 ובשובר השוויון ניכר היה שספארובה פשוט יותר טובה במשחק הזה.

מדורגת בכירה נוספת שסיימה את דרכה בטורניר היחידות היא דניאלה הנטוחובה הסלובקית (12 בטורניר) שהפסידה לאנאבל מדינה גאריגס הספרדיה 4:6, 7:6, 7:5.

מריה שראפובה העפילה אף היא לשמינית הגמר, אחרי שלא התקשתה לגבור על בת ארצה, אלה קודרייבצבה, 1:6, 4:6. שראפובה כבר פיגרה 4:1 במערכה השנייה, אבל השלימה חמישה משחקונים רצופים בדרכה אל הגביע הנחשק.

אנה איבנוביץ', המדורגת שביעית בטורניר, עלתה גם היא לשמינית. הסרבית הנפלאה גברה בקלות 2:6, 0:6 על איאונה אולארו הרומנייה. המדורגת תשיעית, אנה צ'קווטאדזה, גברה על המדורגת 21, איי סוגיאמה היפנית, 4:6, 4:6.

טניסאית נוספת שהבטיחה מקום בשמינית הגמר היא פטי שנידר השוויצרית (14 בטורניר), שניצחה את קארין קנאפ האיטלקיה 1:6, 6:4, 5:7.

משחקי שמינית הגמר:

שחר פאר (15)-סבטלנה קוזנצובה (רוסיה, 3)
ז'סטין הנין (בלגיה, 1)-סיביל באמר (אוסטריה, 20)
מריה שראפובה (רוסיה, 2)-פטי שנידר (שוויץ, 14)
סרינה וויליאמס (ארה"ב, 8)-דינארה סאפינה (רוסיה, 10)
ילנה ינקוביץ' (סרביה, 4)-מריון ברטולי (צרפת, 18)
ניקול ויידיסובה (צ'כיה, 6)-טטיאנה גארבין (איטליה, 19)
אנה איבנוביץ' (סרביה, 7)-אנאבל מדינה גאריגס (ספרד, 24)
אנה צ'אקבטדזה (רוסיה, 9)-לוסי ספארובה (צ'כיה, 25)

גברים: דרבים ספרדיים לוהטים

המדורג שני בעולם, רפאל נדאל, שרודף אחר תואר שלישי רצוף ברולאן גארוס, דילג על פני בן ארצו, אלברט מונטאנס, אחרי 1:6, 3:6, 2:6 אחרי 141 דקות. הדרבי הספרדי השני של היום סיפק הפתעה, כאשר דויד פרר (12 בטורניר) הפסיד לפרננדו ורדאסקו 4:6, 7:6, 6:3, 6:3.

לייטון יואיט, שהתאושש מפיגור שתי מערכות בסיבוב הקודם מול האלוף לשעבר גסטון גאודיו, חזר הפעם מפיגור קצת יותר קטן. יואיט המדורג 14 נכנע לירקו ניימינן 6:1 במערכה הראשונה, אבל חזר עם 3:6, 5:7, 2:6. בסיבוב הבא לאוסטרלי מצפה משוכה כמעט בלתי ניתנת למעבר בדמותו של רפאל נדאל.

הסרבי נובאק דיוקוביץ', המדורג שישי בטורניר ונחשב לאחד הבודדים שעשויים למנוע את הגמר הקלאסי בין נדאל לפדרר, נגרר למשחק של 5 מערכות מול אוליבייה פאטיין הצרפתי (129 בעולם) ואף היה בפיגור 2:1 במערכות ו- 5:4 במערכה הרביעית. במצב הזה הסרבי גייס את הניסיון שלו ולבסוף ניצח אחרי 4 שעות ו-4 דקות 6:7, 3:6, 6:2, 6:7, 3:6. אחרי הדחתם של פול הנרי מאתיו, גאל מונפיס ורישאר גאסקה, פאטיין היה התקווה הצרפתית האחרונה, אבל כעת המקומיים ייאלצו להמתין לעונה הבאה.

מרכוס בגדאטיס הקפריסאי, פינאליסט אליפות אוסטרליה הפתוחה מ-2006, עלה לשמינית הגמר אחרי ניצחון 2:6, 2:6 על יאן האצ'ק הצ'כי, שפרש בתום המערכה השניה. בגדאטיס יתמודד בשלב הבא מול איגור אנדרייב, שהפך לרוסי השלישי בשמינית הגמר אחרי שניצח את פול הנרי מתיאו הצרפתי 6:7, 0:6, 3:6.

השבדי הוותיק יונאס ביורקמן בן ה-35 עלה גם הוא לשמינית הגמר אחרי שניצח את אוסקר הרננדז הספרדי 7:6, 3:6, 0:6, 1:6. ביורקמן יתמודד בשלב הבא מול האלוף לשעבר קרלוס מויה, שניצח את חואן פבלו ברזיצקי הארגנטינאי 1:6, 3:6, 5:7.

משחקי שמינית הגמר:

רוג'ר פדרר (שוויץ, 1)-מיכאיל יוז'ני (רוסיה, 13)
רפאל נדאל (ספרד, 2)-לייטון יואיט (אוסטרליה, 14)
טומי רוברדו (ספרד, 9)-פיליפו וולאנדרי (איטליה, 29)
ניקולאי דוידנקו (רוסיה, 4)-דויד נלבנדיאן (ארגנטינה, 15)
גיז'רמו קניאס (ארגנטינה, 19)-חואן מונאקו (ארגנטינה)
נובאק דיוקוביץ' (סרביה, 6)-פרננדו ורדאסקו (ספרד)
מרכוס בגדאטיס (קפריסין, 16)-איגור אנדרייב (רוסיה)
קרלוס מויה (ספרד, 23)-יונאס ביורקמן (שבדיה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully