וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור שנתיים: רפיח אלופת פלסטין

יוני מנדל

2.6.2007 / 13:44

אחרי 23 חודשים ארוכים וקשים, סוף סוף הסתיימה העונה בליגת הכדורגל הפלסטינית. עכשיו ברפיח מתכוננים לצ'מפיונס ליג הערבית

לליגה הפלסטינית יש סוף סוף אלופה. אחרי עונה שנמשכה שנתיים בדיוק, הופסקה ארבע פעמים, וגמר שנדחה כבר חודשיים, נפגשו ביום חמישי בדיר אל-בלח על כר הדשא של איצטדיון "מוחמד א-דורה" אלופת בית א', שוג'אעיה, ואלופת בית ב', מועדון ספורט רפיח. את המשחק ניהל עבד אל-פתאח אל-עטאר וסייעו לו הקוונים סעוד חמד וענאן אל-רוואר.

שחקני רפיח החלו לתקוף כבר מן הפתיחה והשיגו יתרון מהיר בדקה הרביעית. "אכרם אל-עבאדי שיחרר כדור מופלא לאיאד חוג'אר", נכתב באתר סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", "שלא התבלבל ושיחרר פצצה היישר אל שערה של שוג'אעיה".

לאחר השער הזה התעוררו שחקני שוג'אעיה, רובע גדול במזרח העיר עזה. הם החלו לתקוף על מנת להשיג את השוויון, אולם זה סירב לבוא. גם במחצית השנייה פתחו העזתים משוג'אעיה בסערה. הם רצו גביע ראשון בארון האליפויות שלהם, אבל הם גם הרבו להחמיץ. בדקה ה-90 זכו שחקני רפיח לבעיטת פנדל מוצדקת, וסעיד איסבחי, חלוץ הנבחרת הפלסטינית וכוכבה של רפיח, העניש את שוג'אעיה על החמצותיה הרבות. איסבחי שלח את השוער איאד דווימה לפינה הימנית, גלגל את הכדור לשמאלית וקבע את תוצאת המשחק, 2:0.

"חגגנו עד 2:00 בלילה"

אבל הסיפור של המשחק הוא גם סיפור האוהדים. למרות הודעת ההתאחדות והמשטרה שהמשחק ייערך ללא קהל, בשל החשש ממהומות ומקרבות חמושים, החלו משעות הבוקר להגיע אל המגרש עשרות אוהדים שביקשו להיכנס. בהחלטה שקיבלה המשטרה במקום הוחלט להכניס אוהדים, ובתנאי שיהיו נייטראלים. וכך, כשהחל המשחק כבר היו באיצטדיון כ-600 מתושבי דיר אל-בלח, שנכנסו למגרש אחרי שנבדקו על ידי השוטרים, ואחרי שבתעודות הזהות שלהם הובהר שהם לא גרים ברפיח או בשוג'אעיה. בסופו של דבר, הגמר הפלסטיני של שנת 2006-2007 הוכרע אל מול קהל.

ניצחונה של רפיח העניק לארון הגביעים שלה גביע שלישי מתוך שלוש עונות בהן שוחקה ליגה רשמית ברצועת עזה. אולם כשהתקשרנו בבוקר ליו"ר האלופה הטרייה, דרוויש אל-חולי, הוא כבר חזר לשגרה. אל-חולי אמר במבוכה שהוא בדיוק בשוק של עזה, ושנתקשר בעוד שעה. "החיים חייבים להימשך", הוא אמר, "גם כשאתה אלוף פלסטין". בראיון לוואלה! חדשות סיפר אל-חולי שהחגיגות ברפיח נמשכו עד שעה 2:00 בלילה. "אלפים מהעיר הגיעו לשמוח איתנו במועדון, הוא אומר, "וגם קיבלנו אינספור ברכות מאישים ברשות, החל משר הספורט באסם נעים, מושל ח'אן יונס אוסאמה אל-פרא וכלה בראשי כל המועדונים איתם שיחקנו השנה".

לדברי אל-חולי, "אני לא מאמין שהעונה הארוכה הזו הסתיימה. זו הייתה עונה קשה, בה סבלנו בראש ובראשונה מהשלכות הכיבוש עלינו". לדבריו, "אם פעם לא יכולנו להגיע מדרום הרצועה לצפון הרצועה בגלל מחסום ההתנחלויות, אבו הולי, שהציבה ישראל במרכז הרצועה, הרי שהשנה הובהר לנו שוב שהכיבוש עוד רחוק מלהסתיים. למרות שישראל נסוגה מעזה, ההתקפות על רצועת עזה נמשכות, ואפשרות מעבר לגדה המערבית לא קיימת". אל-חולי מתפלל ש"בקרוב נוכל לשחק כדורגל כמו כל מדינה נורמלית אחרת. ולקיים ליגה פלסטינית בה משחקות כל מדינות פלסטין, ולא רק אלו של רצועת עזה".

בשנה הבאה באל-זמאלכ הבנויה

בעקבות הניצחון של רפיח זכתה הקבוצה להרבה כבוד, אבל לא רק. משרד הספורט הפלסטיני העניק למועדון מדרום הרצועה מלגת אליפות מיוחדת העומדת על סך 3,000 דולר. גורם במועדון שביקש להישאר בעילום שם אמר לוואלה! חדשות ש"הסכום הזה מגוחך. אנחנו לא מקבלים תיקצוב שוטף מההתאחדות... בכסף הזה אנחנו נקנה אולי נעלי כדורגל לשנה הקרובה... אבל השחקנים לא ייהנו ממנו באופן אישי".

מלבד הכסף, מהווה הזכייה באליפות גם כרטיס כניסה למועדוני הספורט הגדולים של העולם הערבי. בדומה לליגת האלופות האירופית, מתקיימת בעולם הערבי "ליגת מדינות ערב לאלופות", בה משתתפות כל שנה 32 קבוצות מ-22 מדינות (למדינות מצטיינות בספורט כמו מצרים, ערב הסעודית ותוניסיה יש שתי נציגות). וכך תזכה רפיח לשחק במגרש של הגדולים, תוך שהיא מקווה שלא להגריל את אל-אהלי ואל-זמאלכ המצריות החזקות, או את איתיחאד ג'דה הסעודית כבר בבית המוקדם.

ח'אלד אבו-זאהר, כתב הספורט של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אמר לוואלה! חדשות ש"הכי חשוב היה לי שהמשחק הזה יתקיים, ושהוא יסתיים ללא אלימות". לדבריו, "עברנו עונה קשה מאוד שהחלה בחודש יולי 2005. במהלך העונה הזו ביצע צה"ל עשרות תקיפות ברצועת עזה והרג מאות בני אדם. המגרש של בית חאנון, לדוגמה, ש'גולח' על ידי דחפורים של צה"ל לפני כארבע שנים, הופצץ רק בשבוע שעבר שעבר שוב", הוא מספר. "אל תוך כל אלו יש להוסיף את המלחמות הפנימיות בין חמאס לפתח, את האלימות ברחוב הפלסטיני ואת המצוקה הכלכלית של האנשים, ואז אפשר להבין שזה לא היה ברור מאליו שהליגה הזו בכלל תסתיים". לדברי אבו-זאהר, "זה סיום מעודד ואופטימי יחסית, לליגה ולמצב ביטחוני שכופים עלינו להיות פסימיים. אנחנו מתפללים שהסוף הטוב הזה של הליגה, יסמל משהו על החברה הפלסטינית המדוכאת, והלוואי שבשנה הבאה כבר יהיה יותר טוב".

הרכבי הקבוצות

רפיח: עבד אל-חמיד כולוב (שוער), עבד אל-לטיף אל-בהדארי, אוסאמה שעת', שאדי אבו אחמד, חוסאם אל-כרד, אסלאם אבו ערידה, מחמוד אל-סירסיק, אכרם אל-עיאדי, חאזם אל-חוג'אר (68 מוחמד חג'אג'), איאד אל-חוג'אר (45 סעיד איסבאחי), נאדר חוג'אר (90 תאמר עראם).

שוג'אעיה: איאד דווימה (שוער), סאאב ג'ונדיה, חוסאם ואדי, פאדי בקרון, חוסיין סלים, ח'ליל ג'ונדיה, נאדי קדום, איברהים אל-סווירקי, היית'ם חוג'אג' (45 מוחמד אבו-חלימה), מוחמד אל-סווירקי (60 עאטף מוחייסן), אדהם אבו-נאהיה (74 ח'אלד מערוף).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully