וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעירה איננה נבחרת ישראל?

גיל קדרון

31.5.2007 / 16:30

הפרשנות המשפטית שמאפשרת לצ'רלטון להמשיך ולהחזיק בזכויות השידור של יורו 2007, נשענת על הטיעון שלא מדובר בנבחרת לאומית

טורניר אליפות אירופה יורו 2007 לנבחרת כדורגל צעירות מתקרב, וככל שנוקפים הימים ברור שאין גוף במדינת ישראל שידאג שהציבור יקבל את שידורי הנבחרת הלאומית בערוץ פתוח.

כזכור, חברת צ'רלטון קנתה את הזכויות לשידור האליפות אחרי העפלתם של חניכיו של גיא לוי, תוך ניצול פרצה משפטית בניסוח של המחוקק. בגלישה באתר הרשמי של משרד התקשורת הגענו להחלטות המועצה לשידורים של הכבלים והלווין מה-30 במאי 2002, שם נכתב על "השידורים בעלי חשיבות ציבורית רבה", אותם אסור יהיה לשדר בערוצים בתשלום. לשון סעיף מספר 5 קובע כי מקומם של "משחק הפתיחה, חצאי הגמר, משחק הגמר, וכל משחק בהשתתפות נבחרת ישראל" ישודרו אך ורק בערוצים פתוחים.

בצ'רלטון טוענים כי הכוונה ב"נבחרת ישראל" היא לנבחרת הבוגרת בלבד, ולכן אין כאן הפרה על החלטות המועצה המדוברות. במועצה עצמה החליטו לא להחליט, אולי מפחד ההשלכות המשפטיות של פגיעה בזכות הקניין של חברת צ'רלטון אחרי שזו שילמה ממיטב כספה על הזכויות. שוב, בישראל מודל 2007 מעדיפה המדינה לדאוג לזכויות של בעלי ממון מעטים על פני זכויותיו של הציבור הרחב, שנגזלה ממנו האפשרות לצפות בנבחרת הלאומית שלו. במועצה מבינים שהחלטה אמיצה שתחייב את החברה למכור את הזכויות לאחד מהערוצים הפתוחים תוביל מיד לעתירה לבג"צ, ונראה שמעדיפים לתת לסערה (ולטורניר יורו 2007) לחלוף.

ייתכן שהפרשנות המשפטית שצוינה לעיל נשענת על החלטה נוספת תחת אותו סעיף, שמחייב לשדר את "כל משחקיה של הנבחרת הבוגרת של ישראל בכדורגל (גברים), בתחרויות בין לאומיות רשמיות, לרבות שלבי המוקדמות בתחרויות". אולם כל קורא סביר - המינוח בו משתמשים משפטנים בבואם לפרש את החלטות המחוקק - יסיק מיד כי הסיבה שב-2002 לא צוינה במפורש הנבחרת הצעירה היא כי בימים הרחוקים האלה אף אחד לא העלה על דעתו שזו תגיע לטורניר יוקרתי כל כך. בנוסף, הנבחרת הבוגרת מצוינת כאן לא בניגוד לנבחרת הצעירה או לכל נבחרת לאומית אחרת, אלא על מנת להדגיש את חשיבותה המיוחדת שלה, שגם משחקיה האיזוטריים חייבים להופיע אך ורק בערוץ פתוח.

אולי עכשיו ניתן להבין בצורה טובה יותר את המתיחות בין דרור קשטן וגיא לוי בנוגע לשחרור שחקנים לטורניר. מסתבר שקשטן דוגל בפרשנות של צ'רלטון, וכלל לא רואה בצעירה נבחרת שמייצגת את המדינה. כדאי שמישהו יעדכן את גיא לוי וחניכיו לפני שהם יוצאים להולנד, כי מסתבר שבישראל החליטו שהם מייצגים אך ורק את עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully