וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עוצרים את מכבי?

דן שמיר מבטיח להקדיש את היממה שלפני גמר הפיינל פור "להתעסק רק בלהכין את ההגנה שלנו למכבי". וויצ'יץ' ואוסטין כשירים וישחקו

עמי שומן

צילם וערך: עמי שומן

מכבי תל אביב והפועל ירושלים ידעו פחות או יותר מהרגע הראשון של העונה כי הן עתידות להיפגש בגמר הפיינל פור. אתמול הפכה התחזית הלא כל כך פרועה הזו למציאות, כאשר השתיים ניצחו כל אחת בחצי הגמר שלה והבטיחו לעצמן מקום של כבוד במשחק על כל הקופה.

הערב (רביעי) ערכו שתי הקבוצות את האימונים המסכמים לקראת המשחק (חמישי, 20:50, שידור ישיר בערוץ 10), ושתיהן זכו לאנחת רווחה מהעובדה שהשחקני המפתח שלהן יהיו כשירים. ניקולה וויצ'יץ', שלא זכה לדקות משחק רבות מול הגליל בחצי הגמר, ערך אימון מלא וישחק מחר. גם האיש הגדול מהעבר השני, מריו אוסטין, שנפצע בכתפו במשחק מול בני השרון, צפוי להיות כשיר לגמר.

בתום האימונים נערכה מסיבת העיתונאים לקראת המשחק בהשתתפות מאמני שתי הקבוצות ושני הקפטנים. דן שמיר פתח: "בשבילי זו פעם שנייה בסיטואציה הזאת. בעונה שעברה זה היה בצד השני, ומעניין להיות הפעם בצד הזה. אתחיל בלברך את מכבי, את כל הצוות והשחקנים והמאמנים על עונה מאוד מרשימה בליגה. אתם חושבים שזה עניין של מה בכך, אבל להגיע לגמר הפיינל פור עם שני הפסדים בנקודה, זה מרשים. אני גם לא חושב שזה קרה בשנים האחרונות.

"גם בשבילנו להגיע לכאן לא היה דבר של מה בכך", המשיך שמיר ואמר, "אבל אנחנו מקווים לעשות את הצד הקטן הנוסף מחר. אנחנו רוצים להשאיר את כל האנרגיות שיש לנו בגוף על המגרש. כל מי שיעלה לפרקט מבין שיש לו צ'אנס לעשות את זה. אנחנו מתעסקים באיך להכין את ההגנה שלנו למכבי. אנחנו לא קבוצת הגנה גדולה, אבל ברגעים מסויימים הצלחנו לעצור כמה קבוצות טובות מאוד על אחוזי קליעה נמוכים ואני קווה שמחר כולנו, מבחינת האסטרטגיה והאנרגיה, ניתן את משחק ההגנה הטוב ביותר שלנו".

מאיר טפירו: "נקווה שהגמר מחר יהיה לא כמו הגמר בשנה שעברה. נקווה שיהיה יותר עניין ושנצליח להגיע ולתת משחק טוב, להציג את הכדורסל שהצגנו רוב העונה. נשאיר הכל על המגרש, ננסה לנצח כדי לעשות איזושהי היסטוריה קטנה".

טפירו נשאל האם, לדעתו, סובלת קבוצתו מסוג של מחסום פסיכולוגי ביד אליהו. "אני לא יודע, אבל האמת שעד היום לא הגענו בהיכל עם מכבי למשחק שווה", השיב. "בסך הכל מכבי היא קבוצה מצויינת, בייחוד ביד אליהו (דרק שארפ מתפרץ לדבריו ומתקן בחיוך: 'זה היכל נוקיה'). כמו שאמרתי, בשנה שעברה היה גמר לא טוב מבחינתנו. אני מקווה שהשנה זה ייראה אחרת,שה'מחסום' הזה יישבר".

בונים על ניקולה

מאמן הצהובים, נוון ספאחיה, נראה ונשמע מעט מוטרד. "מה יש לומר לפני הגמר הראשון שלי? אני מצפה למשחק קשה, כמו גמר אמיתי", סיפר הקרואטי. "ראינו משחקים טובים אתמול ואני מקווה שהגמר יהיה באותה האיכות, אבל אני מצפה מהקבוצה שלי לנצח. אני חושב שיש לנו מספיק ביטחון. אני לא זוכר כמה גמרים שיחקתי בחיים, אבל זה אף פעם לא קל. בכל מקרה, אנחנו פייבוריטים.

באשר לכאבי הגב הכרוניים מהם סובל ניקולה וויצ'יץ', ואשר הגבילו אותו ל-13 דקות משחק בלבד מול גליל, הוסיף ספאחיה כי "מכבי הראתה שהיא יכולה לנצח בלי הרבה שחקנים: ניצחנו ביורוליג כמה משחקים בלי ניקולה וגם בליגה. הגענו לתחרות הזאת כדי לשחק כמו קבוצה. אתמול אחד השחקנים החשובים שלנו, ליאור אליהו, לא שיחק, ובכל זאת ניצחנו. מעבר לכך, אני בטוח ב-200 אחוז שניקולה ישחק מחר טוב יותר".

קפטן האלופה, דרק שארפ, שחווה אינספור גמרים כשחקן מכבי, מכיר היטב את המטריה. "כולם יודעים מה הקבוצות האלה יכולות לעשות", סיכם המתאזרח. "אנחנו שמחים להיות בגמר ומקווה שניתן שואו טוב. לכל משחק יש חיים משל עצמו ונקווה שמחר נראה ים של צהוב ביציעים, הרבה אוהדים עם חולצות צהובות שיעמדו מאחורינו. אני בטוח שיהיה משחק גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully