וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי מוסא הורחק לארבעה משחקים

לי בוץ

30.5.2007 / 22:17

לא הצליח לשכנע את בית הדין שהתקפתו על אוהד הפועל נבעה מהגנה עצמית. הפועל ת"א נענשה בשני משחקי רדיוס, מכבי באחד

מכבי ת"א וקובי מוסא התייצבו היום (רביעי) בפני בית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי במחזור סיום העונה. מוסא הגיע לדיון מלווה במנכ"ל הקבוצה אבנר טוויטו, וחמוש ב-DVD שמתעד את האירוע, ומוכיח לטענתם שמוסא בסך הכל התגונן בתקרית, ושהאוהד יקיר אילוז רץ לעברו כשהוא מחזיק משהו ביד.

הדיין חיים אלחדיף לא בדיוק קנה את סיפור ההגנה העצמית של מוסא, והרחיק אותו לעשרה משחקים רשמיים, ארבעה בפועל וששה על תנאי למשך שנה. קבוצת מכבי ת"א ספגה את העונשים הבאים: על התפרעות, תיגרה ותקיפה הקשורה בשחקנים ספגה הקבוצה עונש של הפחתת שתי נקודות ליגה על תנאי לשנה. על פגיעה על ידי אוהדים (זריקת חפצים שפגו בסלים טועמה ובקוון) רדיוס במשחק הראשון בעונה הבאה. על התפרעות אוהדים ומופע הפירוטכניקה ספגה מכבי קנס כספי בסך 40,000 ש"ח על תנאי לשנה. על קריאות גזעניות 20,000 ש"ח בפועל.

הפועל ת"א ספגה עונש הפחתת שתי נקודות על תנאי לשנה בגין התפרעות, תיגרה ותקיפה הקשורה בשחקנים. שני משחקי רדיוס בעונה הבאה על התפרצות אוהדים לכר הדשא. על מופע הפירוטכניקה של האדומים הם ישלמו 60,000 ש"ח.

כעת תחכה הפועל להגרלת גביע הטוטו. במידה ותקבל הקבוצה שני משחקי בית במפעל היא לא תערער על העונש, אולם אם תקבל רק משחק בית אחד, דבר שאומר מבחינה כי את משחק הליגה הביתי הראשון תיאלץ לארח מחוץ לבלומפילד, היא תערער על ההחלטה. האדומים יעשו זאת על ידי שיציגו תוכנית למיגור האלימות כפי שעשתה מכבי ת"א, דבר שאכן הביא לשיפור בעונשה.

נציגי הצהובים ביקשו מאלחדיף לקיים את הדיון בדלתיים סגורות, אך נענו בשלילה. בפתיחת הדיון מסר מוסא את גרסתו לאירוע: "האוהד נכנס משער 5, עשה את כל המגרש והמשטרה לא באה אחריו במשך יותר מדקה. עד שהוא הגיע לשער 11 הוא רץ את כל המגרש עם רימון ביד, זרק אותו לעבר האוהדים, הסתובב ורץ לכיוון של השחקנים. הוא בא לכיון שלי בידיים סגורות, וחשבתי שאם היה לו אומץ לעשות עבירה פלילית ולזרוק רימון עשן לעבר אוהדי מכבי, יכול להיות שהוא בא לכיוון שלי עם דוקרן או סכין. לא ידעתי אם הוא יזרוק עליי משהו או יכה אותי. האוהד השני, שפרץ ונתפס, זרק לעבר שער 11 אבן וחששתי. פחדתי שהוא יעשה לי משהו".

אלחדיף לא התרשם מהדברים ואמר למוסא: "ראיתי את המשחק בטלויזיה כמו כל עם ישראל ואני לא מנסה לתת לאוהד גיבוי, אבל התרשמתי שאתה לא היית בשום מצב של סיכון, אלא רצית לסכל את כניסתו. על פי הצילומים, לא נראה שאתה מתגונן, נראה שאתה בועט בו. שכנע אותי שאני טועה, כי התרשמתי בברור שאתה ראית אדם עובר חוק, ועל זה אין ויכוח, אבל החלטת לקחת את הדין לידיך".

מוסא חזר והדגיש שכל מעשיו היו מתוך נסיון להגן על עצמו ועל חבריו, ואף ציין כי בעבר היה שחקן במשחק של רחובות שנדקר בידי אוהד באמצע משחק, אך אלחדיף לא קנה את הסיפור: "זה היה הרבה לפני ששיחקת כדורגל. בוא נסכם את העניין - זו לא סיטואציה שאתה צריך להיות השוטר במגרש. אני לא כל כך חושב שאתה היית בסיכון. לא עמדת לבד על אי בודד והוא רץ על ידך ואמרת מי יודע מה הוא הולך לעשות. עמדת בתוך קבוצה של שחקנים, יצאת מהקבוצה ועשית לו את זה".

מוסא סיכם את דבריו ואמר: "אני משחק כדורגל מגיל 6 והיום אני בן 25, לא היה לי שום אירועים משמעתיים. זהו האדום הראשון שלי". על כך אמר אלחדיף: "זה הדבר הכי מוצלח שאמרת היום".

מכבי נגד האוהדים

מאוחר יותר הגיע תורן של מכבי והפועל תל אביב לעמוד דין בעקבות מופע האבוקות והרימונים של אוהדיהן בדרבי. מנהל מכבי, אבנר טוויטו, טען שהאשמה לא צריכה ליפול על הקבוצה עצמה. טוויטו סיפר כי בסך הכל מכבי עמדה ב"מבחן סלע", הנקרא על שם הדיין עמנואל סלע, מולו עמדה הקבוצה לדין בפעם הקודמת. "הדיין סלע אמר לנו שאנחנו כל הזמן טוענים שאנחנו עושים הכל, ואז אמר לנו להכין תכנית, לבוא לבית הדין ולהגיד - לקחנו חברת חקירות, שמנו מצלמות, צילמנו את האנשים שעוברים על החוק והבאנו את הקלטות למשטרה. הכל מתואם עם המשטרה ולכן רצינו את הדיון בדלתיים סגורות כדי לספר את תוכן הדברים".

"סלע אמר שנפסיק ללכת לאירועים של אותם אוהדים, והבאנו את נמני שהתחייב לא ללכת לאירועים של כאלה שיורשעו בדין. הוא אמר שאחרי שנעשה את כל זה, נבוא לבית הדין והוא יזכה אותנו. תראו את העבודה שעשינו, המשטרה עצרה את אותם אוהדים, ויש כאלה שעדיין במעצר. זה לא קל ללכת נגד האוהדים שלך, להצביע עליהם, להגיד שיעצרו אותם. גם שני האוהדים של הפועל שנעצרו יקבלו תביעה ממכבי ת"א, כמו גם האוהדים שלנו שנתפסו עם אמל"ח".

ביציאה מהדיון פירט טוויטו את דבריו: "מכבי עשתה בדיוק את מה שהדיין סלע ביקש ממנה, ולכן קראתי לזה מבחן סלע. מכבי ביצעה אחד לאחד את כל הדברים שבית הדין הזה דרש ממנה, ולכן ביקשתי מהדיין שיזכה אותנו מכל ההאשמות האלה. הדיין מאוד התרשם, אבל רק אחרי שנשמע את פסק הדין נראה אם יש תיאום בין ההתרשמות שלו לבין פסק הדין".

לגבי קובי מוסא אמר טוויטו: "נעמיד אותו בשבוע הבא לועדת משמעת פנימית בתוך המועדון, אבל צריך להבין שבאירוע שקרה קובי נבהל, ולכן הוא עשה את מה שעשה. הוא לא התכוון לפגוע במישהו, אבל כבר היו מקרים בכדורגל הישראלי בעבר בהם הדברים נגמרו בצורה אחרת. אם אנחנו אוהבים את מה שקובי עשה? התשובה היא לא".

בקשר למלחמה עם האוהדים: "זה קשה מאוד לכל קבוצה לצאת מול האוהדים שלה. קשה מאוד מאוד. אבל במצב שהגענו אליו, במכבי ת"א ובכדורגל בכלל, חייבים להכריז מלחמת חורמה על העניין של הנהמות, של הפירוטכניקה ושל האסונות שבדרך. לכן, אנחנו כקבוצה וכאגודה, רצינו לעשות זאת. נכון שזה לא פופולרי בקרב האוהדים, אבל אני בטוח שמרבית האוהדים שלנו ושל הכדורגל הישראלי ידעו להעריך את הפעולות שאנחנו עושים".

על התביעה כנגד האוהדים: "כתוצאה ממה שקרה לפני המשחק ובמשחק עצמו נגרמו נזקים למכבי תל אביב. אנחנו כקבוצה נגיש נגדם תביעה אזרחית על סכום שאנחנו נחליט, כדי למנוע בעתיד חזרה על הדברים. זאת תביעה חוקית לחלוטין, נגרם לקבוצה נזק מזה שהאוהדים נכנסו למגרש, כתוצאה מהכניסה נגרמה מהומה ובגלל זה אני פה היום. כל מי שייתפס על ידי החברה שאנחנו מחזיקים בשיתוף המשטרה, כשהוא נוהם או מחזיק רימון עשן או יורד למגרש, נגיש נגדו תביעה גם בעתיד".

מנהל הפועל תל אביב, אריה הרשקוביץ, טען בדיון לחפותה של קבוצתו: "הפועל משלמת מעל 1,600,000 שקל בשנה לאבטחה ושיטור כל דרישות המשטרה נענו ללא עוררין כולל תיאום עם דרישות ויוזמות פרטיות של מכבי. בכל פעם אנו משמיעים את אותן טענות ואתם מסיקים את אותן מסקנות. כל מה שהפועל התבקשה לעשות מבחינת סדרי התקנון והסדר היא עמדה בזה. כל מה שנתבקשנו לספק, סיפקנו. להעמיד על כל צופה שוטר?

"ירידה של אוהדים לדשא זה לא מקרים שקורים כל משחק. לפעמים יש דברים שיוצאים מפרופורציה. לעניות דעתי כל מה שקרה בדרבי לא מכובד לאף אחד מהצדדים. בבלומפילד הורדו הגדרות לפני ארבע או חמש שנים וצריך לציין שזו הפעם הראשונה שקורה מקרה כזה. אני לא מצדיק את ההתפרצות, אבל אם זה קורה פעם בארבע או חמש שנים, אפשר להבין שזה המחיר שמשלמים שאין גדרות".

עדכון ראשון: 30.5.07 17:57
עדכון אחרון: 30.5.07 22:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully