וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצטק פנה נאלץ לפרוש מהג'ירו בשל חשד לסמים

30.5.2007 / 10:22

אחרי שביארן ריס, שזכה בטור דה פראנס ב-1996, נזכר לגלות שממריצי דם עזרו לו לנצח, עכשיו גם הרוכב הספרדי בצרות

חישורי עולם האופניים רועדים: ביארן ריס, שזכה בטור דה פראנס ב-1996, הודה בשימוש בסמים אסורים. ולא רק זה, כל שלושת הראשונים של המירוץ ההוא מקושרים כעת לשימוש בחומרים אסורים.

הרוכב הדני שפרש התוודה שהוא השתמש בממריץ דם שנקרא EPO בין השנים 1993 ל-1998, כולל הזכיה שלו ב-96', ונתן אישור לספקולציות שהסתובבו שנים בהקשר שלו. ריס גם הודה בשימוש בקורטיזון ובהורמון גדילה, אך לא פירט מתי. "עשיתי טעויות ואני מבקש להתנצל", אמר אלוף הטור לשעבר במסיבת עיתונאים שכינס. איגוד האופניים הבינלאומי הודיע שלא ניתן לנקוט בצעדים נגד ריס בשל הזמן הרב שחלף, אך האיץ בו להחזיר את החולצה הצהובה שבה זכה אז. האיגוד גם מנסה לתפוס טרמפ על הווידוי הפתאומי של ריס ולעודד רוכבים אחרים שלקחו סמים לדבר.

מנהל הטור דה פראנס כריסטיאן פרודהום אמר: "ריס עצמו אמר שלא הגיע לו לזכות בטור בגלל שהוא רימה, ואני חושב אותו דבר. הוא הכתים את החולצה הצהובה". אפילו ממשלת דנמרק יצאה נגד ריס האומלל, אחרי שבזמנו הוא התקבל במדינתו כגיבור לאומי לאחר הזכיה בטור. ריס כיום משמש כמנהל של קבוצת CSC הדנית, ואמר שהוא מקווה שההודאה שלו תאפשר לרוכבים להתמקד בעתיד במקום בספקולציות בתקשורת על עברו.

גם ריצ'ארד וירנק, שסיים שלישי בטור של 1996, הסתבך עם האשמות לשימוש בסמים שנתיים מאוחר יותר. הוא נזרק מהטור של 1998 לאחר שקבוצת פסטינה אליה היה שייך נפסלה מהטור כשברכב של הקבוצה נמצאו סמים לשיפור ביצועים בכמות גדולה. וירנק, שהכחיש בזמנו הכל, הודה בסופו של דבר בהאשמות בבית המשפט כשהוא מייבב בבכי.

יאן אולריך, שסיים שני בטור של 1996, פרש בפברואר אחרי שנחשד גם הוא בשימוש בסמים.

הבעיות האלה ממשיכות להכתים את עולם האופניים, ואתמול (שלישי) הרוכב הספרדי אצטק פנה נאלץ לפרוש ממירוץ הג'ירו באיטליה, לאחר שהושעה על ידי הקבוצה שלו בעקבות כשלונו בבדיקת סמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully