וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו מי קאנן

רומן רוזנבלט

29.5.2007 / 15:54

מיודענו ההולנדי אימן באוקראינה. מה הוא עשה, אתם שואלים? הוריד את קבוצתו ליגה וכרגיל סיפר סיפורים. הוא לא מועמד לבית"ר?

בימים אלה, כשכל מיני שמות שבים ועולים בבית"ר ירושלים, הרגשנו צורך לתור אחרי אחד האנשים שסימלו יותר מכל את שתי העונות המטורללות שהגיעו לכדורגל הישראלי בעידן ארקדי גאידמק - טון קאנן. קאנן הגיע לפה על תקן יועץ (או השד יודע מה), התמנה למאמן בית"ר ירושלים, הדליק את הגזרה כשלואיס פרננדז הגיע, פוטר, הלך למכבי ת"א, עשה בושות והספיק "לאמן" מספר ימים במכבי נתניה לפני שגם שם נתנו לו פאס.

אז מה הוא עשה מאז הקיץ האחרון?

זרים, תביאו זרים

קאנן הגיע בסוף יולי 2006 לאמן את קבוצת סטאל אלצ'בסק. למרות שלא הוא בנה את הסגל, קאנן לקח אחריות מלאה בתחילת העונה על המתחרש בקבוצה האוקראינית הקטנה. מדובר במועדון צעיר (24 שנים) שברוב שנות קיומו בילה בליגת המשנה של אוקראינה מאז עצמאותה. בעונת 2004-2005 עלתה סטאל לליגת העל, ובעונה שעברה שרדה ברגע האחרון בליגה הבכירה.

בשבת האחרונה הפסיד קאנן בפעם ה-17 העונה (מתוך 28 משחקים) למטאלורג זאפורוז'יה, וכעת, שני מחזורים לסיום, היא רחוקה 6 נקודות מחוף מבטחים. את החשבון תעשו בעצמכם - סיכוי תיאורטי בלבד לשרוד עונה שניה בליגת הבכירה. קאנן, שגם באוקראינה לא שכח את סגנון הלבוש המהודר וצורת הדיבור המנומסת, כבש את ליבם של האוהדים המקומיים וגם של העיתונאים, מה שלא הספיק כדי למנוע כישלון מקצועי. לסטאל 21 נקודות (לעומת 36 שהשיגה בעונה שעברה) ובמאזנה 5 נצחונות בלבד, כשלאחרונה היא ברצף של 6 משחקים ללא ניצחון. קבוצתו כבשה רק 22 שערים ב-28 משחקים, כשלמלך השערים של הקבוצה 5 שערים סך הכל. קאנן שיתף בקבוצה 12 זרים (בשל אי הגבלה על מספר זרים בליגה), וזאת כאשר בקבוצות כמו דינמו קייב ושחטיור דונייצק, המתמודדות על אליפות, לא מגיע מספר הזרים לכמות דומה.

"החלטתי לעזוב לאחר סיום החוזה בנתניה"

למרות הכישלון הטוטאלי, קאנן תמיד מצא הסברים מנומקים למצב הקבוצה, שהצליחו להוציא את העוקץ ממסיבות עיתונאים תוקפניות. בניגוד לחיזוריו אחרי כל עיתונאי מתחיל בישראל, הוא התנזר מראיונות שלא לאחר משחקים וקיים שני ראיונות בלבד במהלך העונה.

למרות כל האמור לעיל הצליח קאנן להשאיר רושם באוקראינה, כשמשפטיו במסע"ת בסיום משחקי קבוצתו נכנסו כמעט מדי שבוע לרשימת 10 המשפטים המעניינים של השבוע בתקשורת הספורט האוקראינית. חלק מדברים שאמר במהלך העונה אינם תואמים ממש את המציאות.

רוצים דוגמא? בבקשה. כאשר הגיע קאנן לסטאל בסוף יולי בעונה שעברה, נשאל מדוע עזב את ישראל והגיע למקום לא מוכר כמו אלצ'בסק. תשובתו: "החלטתי לעזוב באופן סופי את ישראל לאחר שהסתיים החוזה שלי במכבי נתניה (מתי הוא בדיוק התחיל, טון?) ולאחר מכן הגיעה ההצעה מסטאל". גם בראיון שקיים לפני מעט יותר מחודש, נשאל על הקבוצות שאימן בטרם הגיע לאוקראינה וענה: "נותרו לי קשרים טובים מאנשים שהכירו את עבודתי, לא רק במטאלורג דונצק אלא גם מישראל בה אימנתי 3 קבוצות – בית"ר ירושלים, מכבי תל אביב ומכבי נתניה". המזל של קאנן לא ממש שיחק העונה, אבל אל תדאגו לו: עם כזה כישרון תמרון וכיפוף עובדות, אתם עוד תשמעו ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully