וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויצ'יץ': "אני מוכן להקריב את הגוף בשביל הטבעת"

28.5.2007 / 21:30

ניקולה וויצ'יץ' מוכן לחפות על ליאור אליהו הפצוע לקראת חצי גמר הפיינל פור בין מכבי ת"א לגליל. כספי ישוב לשורות הקבוצה בעונה הבאה

ברני ארדוב

כשהשעון מורה על השעה 20:30 בדיוק, הזמן בו אמורה מכבי תל אביב לפתוח את אימונה המסכם לקראת חצי גמר הפיינל פור (שלישי, 20:50), שועט מוני פנאן לכיוון הפרקט אך נחרד לגלות כי שחקני גליל עליון עודנם משתעשעים שם ומשליכים כדורים לסל. "לא, לא, זה לא יכול להיות. אתם חייבים לפנות את המגרש. הזמן שלכם נגמר", פונה פנאן בדרמטיות טיפוסית למקבילו הגלילי, עמית גל. האחרון מישיר מבט לצלמים המשועשעים, ומשיב בחיוך: "הוא בלחץ, הוא בלחץ. האריה בלחץ!".

גורדון: "באים להילחם"

בירידה לחדרי ההלבשה נשמע גל, שזכה להניף את צלחת האליפות עם הקבוצה בשנת 93', אחרת לגמרי. "אחרי איפה שהיינו בתחילת העונה, להגיע לפיינל פור זה אושר גדול עבורנו", הוא מספר, וחושף עולם דימויים עשיר. "עכשיו ננסה לשתות את המים, למרות שזה לא יהיה פשוט. אם נעשה את זה המים יהפכו למים קדושים מאוד, אבל אני לא חי באשליות: מכבי חזקה, היא חיכתה לפיינל פור הזה כל העונה, אחרי שלקחו לה את הגביע. האמת, מאוד אשמח אם נסיים במקום השלישי".

קפטן הגליל, אבישי גורדון, והמאמן עודד קטש, דווקא נשמעים אחרת לגמרי; חדורי מוטיבציה ואמונה. "נשחק את הכדורסל שלנו ולא נסחט את השעון רק כדי להעביר את הזמן ולמנוע ממכבי לקלוע", אומר קטש. "כמובן שנצטרך לעשות התאמות ולשנות כמה דברים כדי שנוכל להתמודד מול מכבי, אבל הדבר החשוב ביותר כשאתה בא לשחק מולם הוא לא להישבר מנטאלית. אני מקווה להיות על הקווים עבור השחקנים שלי, לתמוך בהם ולהעניק להם מהניסיון שלי כדי שיוכלו להתמודד עם כל סיטואציה".

גורדון מיישר קו: "ממש לא באנו לכאן כדי ליהנות. באנו להילחם, לעשות את המקסימום ולא לטייל או לכייף. ברור שמכבי פייבוריטים, אבל אנחנו יכולים לתפוס פתאום יום טוב ומכבי יכולה להיקלע ליום בינוני. המפתח הוא לפתוח את המשחק טוב. בפעם האחרונה ששיחקנו כאן, מכבי פתחה עם 15-0 ומכאן המשחק עבר לגארבג' טיים". לוחמה פסיכולוגית, כצפוי, יש גם יש. "ברור שמכבי בלחץ", מאבחן הקפטן. "אתם רואים שהם בטירוף, לא נותנים לשחקנים שלהם להגיד שלום, ואנחנו צריכים לנצל את זה. עשינו את שלנו אחרי שנה מאוד קשה. אין לנו מה להפסיד".

אליהו: "מאמין שאשחק"

אנשי מכבי, מנגד, הפליאו במסכת טרוניות בלתי נגמר כלפי ראשי מנהלת הליגה, ובפרט הלינו על כך שרק נציג אחד מהקבוצה, ניקולה וויצ'יץ', נכלל בחמישיית העונה. וויל ביינום היה הנחרץ מכולם: "אנחנו מרגישים שבמנהלת לא מכבדים אותנו, וגם לא יתר הקבוצות שהעפילו לפיינל פור. לוקחים אותנו כמובן מאליו, זה מה שאני חושב. אני מרגיש שאנחנו צריכים לעלות מחר למגרש ולהוכיח לכולם מה אנחנו שווים. נעלה עם קוף על הגב בגלל חוסר הכבוד הזה, אבל האמת, אני לא רואה מצב שאנחנו מפסידים עוד תואר העונה".

מאמן מכבי, נוון ספאחיה, בחר גם הוא להתרכז ערב המשחק הקריטי דווקא באבנר קופל ושות'. "הייתה לנו הפתעה לפני יומיים בטקס שערכה המנהלת", אמר הקרואטי. "התעלמו ממה שעשינו כל השנה וזה מפתיע. אני חושב שלפחות שחקן אחד או שניים נוספים שלנו היו צריכים להיות בחמישייה. אנחנו רק רוצים להעביר מסר שאנחנו קיימים. גליל? שיחקנו נגדם כבר שלוש פעמים העונה. אנחנו מכירים אותם היטב, וכמובן שאנחנו מוכנים".

ניקולה וויצ'יץ', כהרגלו, העדיף להתמקד בעיקר. "אני מסכים שהבחירות של המנהלת מעידות על חוסר כבוד, כי אנחנו הקבוצה המובילה בליגה, אבל זה לא העיקר. המטרה העיקרית היא לזכות באליפות. מה שקרה לנו בגביע הראה לנו כמה מסוכן זה אירוע כמו פיינל פור. מכבי לקחה המון אליפויות והפסידה לא מעט גביעים, כי הם משוחקים בשיטה כזאת. נהיה חייבים לעלות למגרש חדים ולעשות את העבודה. אנחנו עומדים בפני שני המשחקים האחרונים של העונה ואני מוכן להקריב את הכל, גם את הגוף שלי, עבור הטבעת הזאת. אני יודע כמה זה חשוב לקבוצה, לכולנו, וכלל לא חשוב איך אני מרגיש. הטבעת היא שחשובה".

פורוורד הצהובים, ליאור אליהו, המחלים משבר באגודל יד ימין, נשמע אופטימי באשר סיכוייו להשתלב במשחק. "אתמול השתתפתי באימון וגם עכשיו אני הולך לעשות אימון מלא. אני מאמין שאשחק. המשחק הזה חשוב מאוד, וניתן את הכל", סיכם אליהו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

כספי בדרך חזרה למכבי

עומרי כספי, פורוורד הפועל גליל עליון, ישוב בעונה הבאה לשורות מכבי תל אביב, כך הודיע הערב יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי. כזכור, בקיץ האחרון החליטה מכבי בצוותא עם השחקן על השאלתו לעונה אחת לקבוצה הצפונית, בה הפך לאחד משחקני המפתח במערך של עודד קטש. העונה העמיד הישראלי הצעיר ממוצעים של 11.2 נקודות, 2.9 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים ב-20.5 דקות משחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully