וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד יש פעם ראשונה

רז מיס

27.5.2007 / 21:26

אנהיים ואוטאווה מעולם לא זכו בסטנלי קאפ. אחת מהן תניף את הגביע בסיום הסדרה, שנפתחת אור ליום שלישי. רז מיס עם הניתוחים

בפעם השלישית ברציפות מגיעות להתמודד על גביע סטנלי קבוצה מארה"ב וקבוצה מקנדה, כששוב לזו שמארה"ב יש את יתרון הביתיות. בפעמיים הקודמות חזרו הקבוצות הקנדיות הביתה אחרי שבעה משחקים בידיים ריקות. השנה, כל קנדה מקווה שהאוטאווה סנאטורס יחזירו את הגביע לארץ ההוקי אחרי גלות של 13 שנים.

אוטאווה מגיעה לסדרת הגמר אחרי פלייאוף מצויין. הסנאטורס סיימו את העונה הרגילה רק במקום התשיעי הכללי מבחינת מאזן הנקודות (105), אבל העבירו הילוך בדיוק ברגע הנכון. הם ניצחו את שלוש הסדרות המוקדמות ב-5 משחקים (פיטסבורג, ניו ג'רזי ובפאלו) כשהם מובילים בכל קטגוריה התקפית עד עכשיו.

אנהיים, לעומת זאת, הגיעה אחרי עונה רגילה מצוינת, אבל הראתה כמה סימני חולשה בפלייאוף, בעיקר בסדרת גמר המערב נגד דטרויט, אותה ניצחה לבסוף 2:4. הדאקס מגיעים לסדרת הגמר בפעם השניה תוך 4 שנים, כשאת זו של 2003 הם הפסידו לניו ג'רזי דווילס בשבעה משחקים. בתחילת העונה שינו באנהיים את השם (מ"מייטי דאקס" ל"דאקס" בלבד) ואת הסמל, ואולי זה מה שישנה את המזל של הקבוצה.

אנהיים דאקס

מאזן בעונה הרגילה: 14-20-48 (נצחונות-הפסדים-הפסדים בהארכה), 110 נקודות

מאזן בפלייאוף: 4:12

שוער: המניה הבטוחה ביותר של אנהיים בשנים האחרונות. ז'אן סבסטיאן ז'יגר הוא אולי השוער הטוב ביותר השנה בפלייאוף, והוא בטוח בדיוק האיש שהיית רוצה לראות בשער כשהמשחק צמוד. ז'יגר כמעט בלתי עציר בדקות האחרונות של המשחק, יש לו מאזן של 1:12 בהארכות בפלייאוף ויש לו גם גביע קון סמית אחד (ה-MVP של הפלייאוף) מהפלייאוף של 2003, למרות שהקבוצה לא זכתה באליפות. ז'יגר התחיל את הפלייאוף רחוק מהקבוצה, כאשר הלך להיות עם משפחתו כשנולד לו בן עם מחלה נדירה בעין, ומאז שהצטרף לקבוצה הוא נמצא בכושר שיא. אם אנהיים תנצח בסידרה, קשה לי לראות מישהו אחר מקבל את תואר ה-MVP.

הגנה: לאנהיים יש את צמד המגנים הטוב ביותר היום בליגה, ויש שטוענים שהטוב בהיסטוריה: כריס פרונגר (שחוזר לסידרת הגמר אחרי שהיה שם בשנה שעברה עם אדמונטון) וסקוט נידרמאייר. הבעיה של אנהיים היא שמעבר לשניים האלה, שאר המגנים לא מספיק טובים, כך שיוצא שפרונגר ונידרמאייר מגיעים לזמן משחק ממוצע של כ-30 דקות למשחק (לא מעט בכלל).

התקפה: גם כאן הבעיה של אנהיים היא בעומק הספסל. הותיקים אנדי מקדונלד וטימו סלאנה עושים את שלהם, והצעירים קורי פרי, ראיין גצלאף ודסטין פנר, הולכים ומשתפרים ככל שהפלייאוף מתקדם. בגלל שהספסל לא מספיק עמוק (בולט בחסרונו גם כריס קוניץ שנפצע בתחילת הפלייאוף) העומס מתחלק על מעט שחקנים במשך הרבה דקות משחק, ומתישהו העייפות תתחיל לבוא לידי ביטוי. למזלם של הדאקס הם צלחו את הסדרות הקודמות יחסית בקלות כך שלא הצטברה הרבה עייפות.

איש המפתח: בגיל 36 ואחרי 13 עונות בליגה, מגיע סוף סוף טימו סלאנה לגמר הסטנלי קאפ. הכוכב הפיני של אנהיים בוודאי לא רוצה להיכנס לרשימה הלא מחמיאה במיוחד של השחקנים הטובים ביותר בהיסטוריה שלא זכו בגביע, וכדי שזה יקרה כבר השנה הקבוצה שלו צריכה אותו בכושר טוב. אם אנהיים יכולה לסמוך בעיניים עצומות כמעט על ההגנה וז'יגר, סלאנה יצטרך להוביל את ההתקפה ולהשיג יתרון על אוטאווה. ההשפעה של סלאנה הורגשה מאוד בסידרה נגד דטרויט. בשלושת המשחקים הראשונים הוא נעלם, אנהיים נראתה רע מאוד ונקלעה לפיגור 1:2 בסדרה. כאשר סלאנה חזר לאיתנו, אנהיים חזרה להיראות כמו קבוצה לאליפות.

נקודת תורפה: אנהיים מרבה לעשות עבירות ולהיכנס למצבים של חיסרון מספרי. ממול תשחק קבוצה שמבקיעה ב-20% ממצבי הפאוור-פליי שלה, ועם המהירות והעוצמה של התקפת אוטאווה, זה יכול להכניס את אנהיים לבור עמוק.

אוטאווה סנאטורס

מאזן בעונה הרגילה: 9-25-48 , 105 נקודות

מאזן בפלייאוף: 3:12

שוער: בעונה שעברה נזרק ריי אמרי למים העמוקים של הפלייאוף בגלל פציעה של דומיניק האשק, אז השוער הראשון של אוטאווה. נראה היה שהמעמד היה גדול על הרוקי של הסנאטורס, אמרי היה חלש ואוטאווה הודחה בסיבוב השני. השנה קיבל אמרי את תפקיד השוער הראשון, וסתם במהלך העונה הרבה פיות שטענו שלאוטאווה יש חור בעמדת השוער. אמרי היה מצויין לאורך העונה הרגילה והמשיך את היכולת הזאת גם בפלייאוף. הוא לא זוכה להרבה תשומת לב, ואולי טוב שכך. ייתכן שהשקט שיש סביבו (היום שגם אף אחד לא מפקפק ביכולת שלו) הוא מה שגורם לו להיות טוב כל כך עד עכשיו.

הגנה: בניגוד לדאקס, כאן חשובה הכמות ולא האיכות. לסנאטרוס אין מגינים בקליבר של פרונגר או נידרמאייר, אבל בסה"כ יש להם 6 מגנים סולידיים, ואם משווים בין ההגנות באופן כללי של שתי הקבוצות יתכן אפילו שלאוטאווה יש יתרון בגלל העומק.

התקפה: הקרם-דה-לה-קרם. לסנאטורס יש שלישיה התקפית קטלנית שכוללת את דניאל אלפרדסון, ג'ייסון ספזה ודני היטלי. היטלי וספזה מובילים את רשימת נותני הנקודות בפלייאוף, ואם אלפרדסון ימשיך באותו קצב, זאת תהיה הפעם הראשונה מאז 1967 ששלושה שחקנים מאותה קבוצה יסיימו ראשונים בסה"כ נקודות בפלייאוף. אמנם הם הולכים להתקל עכשיו בהגנה החזקה ביותר שהם נתקלו בה עד היום (ובהפרש גדול), אבל קשה לראות את אנהיים מצליחה לשתק את הקו הזה לכל כך הרבה זמן.

צבירת הנקודות ההיסטרית של השלישיה הזאת לא משאירה הרבה פירורים למחליפים, אבל עדיין יש לאוטאווה שחקנים נוספים שיכולים להתעלות כשיזדקקו להם, כמו מייק פישר, מייק קומרי וכריס קלי.

איש המפתח: הסנאטורס היא קבוצה "קבוצתית" יותר במובן הזה שאין שחקן אחד שאם תוציא אותו העסק יפסיק לדפוק. לכן איש המפתח לדעתי הוא השוער ריי אמרי. אם אנהיים תצליח לחליש את ההתקפה של אוטאווה, אמרי יצטרך לדאוג שגם תפוקה קטנה יתר מההתקפה תספיק לניצחון.

נקודת תורפה: לפני 4 שנים אנהיים הגיעה לגמר אחרי שדילגה בקלילות של שתי יריבות ונחה 10 ימים עד לפתיחת סידרת הגמר. הדבר הזה הוציא אותה לגמרי מהמומנטום שהיה לה והיא הפסידה את שני המשחקים הראשונים בחוץ. אוטאווה תגיע לגמר עם 8 ימים ללא משחק ויהיה לה קשה לבוא באותו מומנטום ואותה התלהבות שהביאו אותה עד לשם.

התחזית

בתחילת העונה ובתחילת הפלייאוף הימרתי על אנהיים ולמרות שנראה שדווקא אוטאוה היא הפייבוריטית, אני נשאר עם ההימור המקורי. ההפסקה הארוכה של אוטאווה, יתרון הביתיות וז'אן סבסטיאן ז'יגר יביאו את הגביע לאנהיים שטופת השמש בתום סידרה של 7 משחקים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully