וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקהאם משחק כפי שלא שיחק מעולם"

27.5.2007 / 10:49

אחרי ה-1:3 של ריאל על לה קורוניה, קאפלו מחמיא לאנגלי, שעשוי לעבור לניוקאסל. רייקארד חם על חטאפה, שוסטר: ”אסור לגעת במסי?”

ריאל מדריד וברצלונה ממשיכות את הדרמה בצמרת הליגה הספרדית, ואמש (שבת) שתיהן השיגו את הניצחונות שהשאירו אותן צמודות בפסגה.

ריאל, שגברה 1:3 על לה קורוניה, השיגה את ניצחונה התשיעי בעשרת המחזורים האחרונים, ובימים אלה הכוכב הגדול שלה הוא דייויד בקהאם, שגם אתמול היה מעורב בבישול של שני שערים.

המאמן פאביו קאפלו, שלא האמין בכוכב האנגלי בתחילת העונה, נאלץ לאכול את הכובע ולהודות ביכולותיו של קינג דייויד. "בקהאם משחק כפי שלא שיחק בעבר", אמר קאפלו על הקפטן, שגם חזר לסגל האנגלי בסוף השבוע, ולא חסך בסופרלטיבים, "הוא בכושר פיזי מצוין, יש לו הרבה ביטחון, הוא מוסר בצורה מדויקת במרכז השדה, במהירות ובאיכות גבוהה, והוא משחק פשוט נהדר".

"כקבוצה אנחנו משחקים יותר ויותר טוב", המשיך קאפלו, "אנחנו יוצרים יותר מצבי הבקעה, אנחנו בכושר פיזי והרוח הקבוצתית שלנו חיובית. לכן בשלב הזה של העונה אנחנו תוקפים עם הרבה יותר שחקנים ויוצרים בעיות ליריבה".

קאפלו יודע שמשחק המפתח לאליפות יהיה בשבוע הבא, בסראגוסה. "כבר לפני שמונה מחזורים אמרתי שכל משחק יהיה עבורנו כמו גמר גביע, וכך יהיה גם המשחק מול סראגוסה", אמר האיטלקי, שמלבד למוקש הזה ישחק מול מאיורקה בברנבאו במחזור הסיום.

אגב, ואן ניסטלרוי הודה בסיום המשחק כי השתמש בידו בכיבוש השער הראשון. "זה לא היה במטרה לרמות, הכדור פגע בי ביד בריפלקס", אמר ההולנדי.

מי הספיד את בקהאם?

בקהאם עצמו מתענג מהימים שעוברים עליו, עם יכולת שסותמת את הפה לכל המבקרים שלו, שעד לא מזמן ירדו עליו ללא רחמים.

"רק לפני שישה חודשים אנשים אמרו שעשיתי טעות כשעברתי לארה"ב, ושזה יחסל לי את הקריירה ושלא אוכל לשחק יותר, גם לא בריאל מדריד", הזכיר בקהאם, "ובכן, הוכחתי להם אחרת, ואמשיך לעשות זאת".

בקהאם טוען כי המעבר לא יפגע ביכולתו, ולמעשה יאפשר לו לקחת חלק במשחקי הנבחרת יותר בקלות. "העונה ב-MLS היא קצרה יותר, ואני אהיה יותר כשיר לנבחרת", הבטיח בקהאם, שהביע דאגה ממזג האוויר בלוס אנג'לס.

לטענתו, הוא דחה הצעה מאלופת אירופה, מילאן. "היו לי שתי הצעות מקבוצות גדולות באיטליה, אבל אחרי תקופה ארוכה במנצ'סטר ובריאל, הגיע הזמן לשינוי אווירה", אמר הכוכב, "היה לי קשה לדחות את ההצעה המצוינת שקיבלתי מברלוסקוני. אני מתגעגע לרונאלדו, חבל לי שהוא עזב בצורה שבה עזה, אבל כרגע אני מתרכז רק בהבטחת התואר לריאל".

גם בקהאם התחיל להחמיא לקאפלו, המאמן עמו היה מסוכסך עד לא מזמן. "הוא אחד המאמנים הטובים בעולם", אמר האנגלי, "הרזומה שלו מדבר בעד עצמו. הוא ווינר, הוא מאמין בשחקנים שלו, והם נלחמים עבורו". ואכן, זה מה שקרוי "שינוי אווירה".

אגב, ה"פיפל" הבריטי טוען כי בקהאם עשוי לחזור לשחק במולדתו כדי לקדם את חזרתו לנבחרת אנגליה, ויצטרף לניוקאסל בזמן פגרת החורף בליגת ה-MLS. הליגה האמריקאית מסתיימת בנובמבר, וכך יוכל בקהאם להצטרף לניוקאסל במועד ההעברות ביונואר, ולשחק שלושה חודשים במועדון, עד לפתיחת העונה באפריל, כפי שהנריק לארסון עשה במנצ'סטר יונייטד.

מנג'ר ניוקאסל, סם אלרדייס, הגיב: "אם זה אכן יהיה אפשרי, נשמח להביא את בקהאם לסט. ג'יימס פארק".

למה רייקארד עצבני

אצל ברצלונה זה הלך קצת קשה יותר. בארסה ניצחה בקושי 0:1 את חטאפה בבית, ושיחקה את כל המחצית השנייה בעשרה שחקנים אחרי שרונאלדיניו הורחק. הכוכב הברזילאי יעמוד לדין בוועדת המשמעת על הבעיטה באשכים של מגן חטאפה, וכנראה גמר את העונה (לא ישחק מול אספניול בבית וחימנסטיק בחוץ).

המאמן פרנק רייקארד זעם בסיום המשחק. "כשאתה רואה שקבוצה אחת רוצה לשחק בעוד השנייה רוצה רק להרוס, חבל שהיא זוכה ליתרון כלשהו", אמר רייקארד על האדום שספג הכוכב שלו, "הזהירו אותנו עוד לפני המשחק על הגישה שלהם כלפי מסי. המאמן שלהם (ברנד שוסטר) כבר הצהיר שהוא מתכנן לבעוט בו, כולנו שמענו וקראנו מה הוא אומר. הסטטיסטיקה הייתה ברורה - הם עשו 23 עבירות, אנחנו רק 13".

"אני לא יודע למה הם שיחקו ככה", המשיך רייקארד, "אולי זה בגלל שהמאמן שלהם שיחק בעבר בברצלונה, והוא רוצה שהשחקנים שלו ישחקו ביתר אגרסיביות נגדנו".

שוסטר, לעומת זאת, ראה משהו אחר לגמרי. "השופט קיפח אותנו", אמר המאמן, "הוא נתן עדיפות לקבוצה הגדולה יותר, כצפוי. זו בושה שהוא לא שרק לנו לפנדל, אבל כבר התרגלנו לזה".

בהתייחסו לטיפול הקשוח שספג מסי, אמר שוסטר: "בכל קבוצה יש שחקנים שסופגים יותר עבירות מאחרים. מה קרה, אסור לגעת במסי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully