וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והדרבי לקינוח

לי בוץ

26.5.2007 / 15:44

בצל פרשת הרכישה של רוני מאנה וסיום העונה, יתמודדו שתי התל אביביות (20:50, ערוץ 10) על היוקרה במקרה של הפועל, ועל המקום השני במקרה של מכבי

מכבי ת"א תתארח הערב (ראשון, 20:50) בבלומפילד אצל הפועל ת"א למשחק שינעל את העונה ויקבע עבור הצהובים אם יסיימו במקום השני או השלישי בטבלה.

לפני המשחק התעורר עימות בין המשטרה לאוהדים, כאשר השוטרים לא איפשרו לאוהדי הפועל להיכנס לבלומפילד עם חולצות שנשאו את הכיתוב "הזונה ה-12". היו אוהדים שהפכו את החולצה, אך כחולי המדים הבהירו להם שזה לא טוב מספיק ושעליהם להוריד אותה לגמרי, וייכנסו או עם חולצה אחרת או בלי חולצה. אוהדים שלא היתה ברשותם חולצה נוספת ולא רצו לצפות במשחק בעירום, ובעיקר אוהדות, נאלצו להישאר בחוץ.

הנהלת מכבי ת"א כבר שוקדת על ההכנות לעונה הבאה, ומנהלת בימים האחרונים מו"מ מול ארבעה ספונסרים אפשריים לשנה הקרובה.

אחת החברות שצפויה לחתום בקרוב על חוזה אימוץ עם הקבוצה היא חברת התקשורת "013 ברק/נטוויז'ן". על פי ההערכה, נראה כי חברת התקשורת תשלם כחצי מיליון דולר עבור פרסומות על חזית החולצות של השחקנים הצהובים. כמו כן, לפני כשבוע סגר המועדון עם חברת "לאומי קארד", שתשלם למכבי 150 אלף דולר לעונה תמורת פרסום על שרוולי החולצות.

בתוך כך, בשעות אחר הצהריים, שעות ספורות לפני הדרבי התל אביבי, אמור לוני הרציקוביץ' לפגוש פעם נוספת עם רוני מאנה בקשר לרכישת אחוזים מהקבוצה. במכבי אישרו כי כרגע יש קשיים במו"מ והביעו אכזבה מהתנהלותו של מאנה, אך הדגישו כי העניין יתברר סופית בתום הדד-ליין אותו הגישו לרוכש הפוטנציאלי, להעברת מחצית מסכום ההשקעה (כ-14 מיליון שקל), שנקבע ליום שלישי הקרוב. מאנה אמור היה להעביר את הסכום כבר היום, אך במכבי אישרו כי ימתינו עד ה-29 בחודש.

מאנה, כזכור, קיים במהלך השבועות האחרונים מספר פגישות עם הרציקוביץ', במטרה לרכוש 50 אחוז ממכבי ת"א יחד עם קבוצת משקיעים שאמורה לכלול את עורך הדין יורם יוסיפוב ושני משקיעים אנגלים. בשיחה שקיים אמש מאנה עם אחד מאוהדי הקבוצה, בה נשאל אם יש סיכוי לביטול העסקה, הוא אמר: "אם לא אקח את מכבי, זה יהיה רק בגלל לוני".

הרציקוביץ', מצידו, הכחיש את הפרסומים לפיהם קבוצת רוכשים תרכוש אחוזים מהמועדון, וטען כי "מאנה הציע את עזרתו בגיוס תורמים למערכות הילדים והנוער ובעזרה של גיוס של משקיעים פוטנציאליים". במכבי ת"א היו לא אהבו את דבריו של מאנה ואת דרך התנהלותו. "רוני ירד למחתרת", אמר גורם במכבי לוואלה! ספורט, "קודם הוא היה צריך להביא את הכסף לפני שדיבר כל כך הרבה בתקשורת". מאנה התבצר בשתיקתו במהלך היום.

מישאלוב יחליף את מרטינוביץ'; פרץ עקב אחרי חלוץ אפריקאי

מוקדם יותר הערב הגיע מאנה יחד עם יוסיפוב לאימון המסכם של מכבי ת"א לקראת הדרבי מחר בבלומפילד, והשניים שוחחו עם הצוות המקצועי. למרות הקשיים במו"מ, השניים עזבו את מתחם האימונים בקרית שלום בנימה אופטימית וטענו כי עסקת הרכישה תסגר בימים הקרובים.

לאימון הגיעו כ-100 אוהדים, שהורשו להכנס אל כר הדשא ועודדו את השחקנים לקראת ההתמודדות, הפעם ללא אמצעי פירוטכניקה.

מאמן הקבוצה, אלי כהן, מצא דרך ייחודית לדרבן את שחקניו לקראת המשחק מחר, ובאסיפת הוידאו שקיים הערב הוקרנו חגיגות הגביע של הפועל ת"א, בהן נראים יוסי אבוקסיס וברוך דגו שרים כנגד הצהובים. כמו כן, נתלו בחדר ההלבשה גזרי עיתונים שהביאו אוהדים עם האמירות של דגו ואבוקסיס ולידן כתבו: "התשובה - ניצחון!"

ג'ובאני רוסו סובל ממתיחה בשריר ובספק למשחק היום. רק שעות ספורות לפני המשחק יוחלט האם השחקן יכלל בסגל, כשכרגע הסיכויים לכך אינם גבוהים. הצהובים ייחסרו במשחק את הבלם מילאן מרטינוביץ', שלא התאמן היום בשל פציעה. מי שיחליפו במרכז ההגנה יהיה מושיקו מישאלוב, שאת מקומו בקישור יימלא שירן ייני. פרט לשינוי הכפוי בעמדת בלם, לא צפויים שינויים בהרכב, מה שאומר שעומר פרץ, יוסי שבחון ומשה ביטון ימשיכו לקבל את הקרדיט.

עוזר המאמן, ויקי פרץ, נשלח בהוראת אלי כהן להונגריה במטרה להתרשם ולעקוב אחר החלוץ האפריקאי, פוקסי קטבואמה, מקבוצת DVTK המקומית.

בעקבות המצב הכלכלי הקשה של הקבוצה היא החלה להשכיר את משטח הדשא הסינטטי שלה לגופים אחרים, כשהיום הושכר המגרש לשגרירות טורקיה בישראל.

הרכב משוער: טברטקו קאלה, יובל שפונגין, מושיקו מישאלוב, אבי יחיאל, אורי שטרית, דיאן איליץ', שירן ייני, עומר פרץ, יוסי שבחון, אבי נמני, משה ביטון.

דה ברונו, נאתכו ובונדר בהרכב הפועל ת"א

כשעה וחצי לפני פתיחת האימון המסכם של הצהובים, עלו שחקני הפועל ת"א אל כר הדשא בוולפסון להשלים את ההכנות שלהם לקראת הדרבי. חניכיו של ניר לוין, שלא ניצחו דרבי העונה, רוצים להעניק לאוהדים נצחון על היריבה העירונית ולסיים את העונה עם טעם טוב.

כ-150 אוהדים הגיעו לעודד את השחקנים באימון ותלו שלטים מסביב למתחם האימונים בסגנון: "הדרבי הוא מעל הכול". גם בצד האדום לא נרשמו אירועים חריגים עם האוהדים, שנשארו לעודד מהיציע.

פרט לחאבייר פאאס ושי אבוטבול הפצועים, כל השחקנים עמדו לרשותו של לוין כולל אליניב ברדה, שהשלים אימון מלא וצפוי להיכלל בסגל מחר. עם זאת, החלוץ לא יפתח בהרכב, ומי שיתופקד במקומו בחוד הוא לוסיאנו דה ברונו. בקישור האחורי יקבל את הקרדיט קפטן נבחרת הנוער, ביברס נאתכו, שיפתח לצידו של יוסי אבוקסיס, זאת בעקבות חסרונו של ואליד באדיר המוצהב. דני בונדר ייפתח פעם נספת כבלם, עקב פציעתו של פאאס.

טל חן, שיפתח מחר על הספסל, התייחס בסיום האימון למשחק: "דרבי זה דרבי, וכולם יודעים מה חשיבות המשחק הזה. למעשה סיימנו את העונה, אבל הדרבי הוא עבור האוהדים שלנו בלבד. נעשה הכול כדי לשמח אותם - זו המטרה. זה משחק שיכול להתפתח לכל כיוון, אבל אני מקווה שננצל את הביתיות ואת הקהל שלנו כדי להשיג את הניצחון".

"אני לא רוצה להגיב על דבריו של הרציקוביץ'", המשיך הבלם. "אני לא רוצה לחמם את האווירה. צריך להכניס את העניינים לפרופורציות מתאימות. המשחק על כר הדשא לא יהיה יפה אם הכול מסביב יהיה מכוער כל כך. צריך להתעסק רק בכדורגל. אצלנו מרגיעים את האווירה. הייתה לנו פליטת פה בגביע והתנצלו עליה, יותר מזה אנחנו לא יכולים לעשות. מי שרוצה שיקבל את ההתנצלות ומי שלא - זו הבעיה שלו. לא מעניין אותי מה עושים בצד השני".

לגבי העזיבה של זיטו אוגבונה אמר: "אני מאחל לו הצלחה שיתקדם. אנחנו אוהבים אותו, הוא אחד משלנו. זה כמו שחקן ישראלי שיוצא לאירופה. אני בטוח שהוא ייצור איתנו קשר בעתיד".

הרכב משוער: ניל אברבנל; עאמר מנצור, דני בונדר, רמי דואני, יגאל אנטבי; ביברס נאתכו, יוסי אבוקסיס, גילי ורמוט, ברוך דגו, סלים טועמה; לוסיאנו דה ברונו.

עדכון ראשון: 26.5, 18:00
עדכון אחרון: 27.5, 15:44

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully