וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היידי בת ...

רועי פרידמן

26.5.2007 / 12:32

הפסקת השידור של משחק ההוקי קרח בשבוע שעבר הזכירה לרועי פרידמן את "משחק היידי" - חיתוך השידור המפורסם ביותר בטלוויזיה

בימים אלו, כאשר עולים ושבים הדיונים על מאבקי הכוח בין הערוצים על שידורי אירועי ספורט, כדאי גם להיזכר שפעם היה רק ערוץ אחד בארץ ששידר ארועי ספורט. אחת הרעות החולות בערוץ הזה, ערוץ 1, הייתה התכיפות של מקרים שבהם שידורים חיים הופסקו מכל מיני סיבות מרגיזות. האירוע האחרון שבו נרשמה הפסקה כזו היה לפני פחות מחודשיים, כשבמהלך משחק גביע דיוויס בין ישראל לאיטליה הופסק השידור החי לצורך שידור התוכנית "שום, פלפל ושמן זית". לאחר מכן שבה המצלמה לרמת השרון.

הביזיון המפורסם ביותר אירע באולסטאר של ה-NBA ב-1987, כשחמש דקות לפני תום הרבע הרביעי (המשחק נכנס להארכה), בדיוק בשעה 12:30 בלילה, הופסק השידור בארץ משום שלא היה הסכם עם ועד הטכנאים ברשות. מה קיבלנו במקום? פסוקו של יום. זה היה, אגב, האולסטאר האחרון של ה"דוקטור", כשתום "0 מ-14" צ'יימברס היה ה-MVP של המשחק.

רק בישראל? לא ממש

האם המחדלים הללו הם נחלתו של הערוץ הראשון? מסתבר שלא. בשבוע שעבר נערך משחק מספר חמש בגמר המזרח של ליגת ה-NHL בין בפאלו לאוטאווה. המשחק נכנס להארכה, כשלאחריו אמור היה להתחיל מרוץ פריקנס, אחד משלושת מרוצי הסוסים החשובים בארה"ב. שני האירועים שודרו על ידי רשת NBC, שהיא רשת ארצית, והיא החליטה לחתוך את שידור ההוקי על מנת להתחיל לשדר את הקדימון לקראת מרוץ הסוסים. המרוץ עצמו החל כשעה אחרי שדניאל אלפרדסון הבקיע את שער הניצחון שהעלה את הסנאטורס לסדרת הגמר. יש לציין שהמשחק שודר גם על ידי רשת וורסוס, ערוץ כבלים שלא כל המנויים מחוברים אליו, כך שלא מעט צופים הפסידו את השער. אירוע יחיד מסוגו? הצחקתם אותנו.

ב-1981, במסגרת שידור משחק השבוע בבייסבול בין דטרויט למילווקי, הסתיים המפגש מוקדם, ולכן עברה רשת NBC לשידור משחק אחר שנערך במקביל, בין יוסטון ללוס אנג'לס. אחת הרשתות, שהעבירה את המשחק בבפאלו, נאלצה לחתוך את השידור כדי לשדר תוכנית אחרת, כשהמשחק הגיע לאינינג התשיעי. אותו משחק היה הנו-היטר החמישי בקריירה של נולן ראיין.

בסופרבול המצויין של 1989, כשסן פרנסיסקו נמצאת בפיגור 16:13 נגד סינסינטי, הגיעו הניינרס לקו 10 יארד כחצי דקה לסיום, ולקחו פסק זמן. רשת ה-AFN, שהעבירה את המשחק לכוחות ארה"ב באירופה, הייתה צריכה להעביר פרסומות משלה, מאחר שאסור היה לה לשדר את הפרסומות מארה"ב, וכשהיא חזרה לשידור הניינרס חגגו את ה-TD המנצח של ג'ון טיילור.

המחלה הזו לא אמריקאית או ישראלית בלבד. ב-2004, במהלך משחק טסט בקריקט בהודו, שיין וורן היה בדרך לשבור את שיא הפסילות אי פעם, אלא שרשת ABC האוסטרלית חתכה את השידור לשעשועון The price is right.

אירוע ביזארי נרשם ב-1982 באליפות העולם בכדוריד. הגמר בין בריה"מ ליוגוסלביה נכנס להארכה שנייה. רשת השידור הדנית, שהעבירה את המשחק לדנמרק (והייתה אז הערוץ היחיד במדינה), הייתה צריכה לעבור במהלך ההארכה לשידור חדשות, כששדר המשחק גם הודיע שכך יקרה. למזלם של חובבי הכדוריד בדנמרק, גם מנכ"ל הרשות צפה במשחק ומיהר להתקשר ישירות לאולפן ולהורות לחזור לשידור.

יודל, יודל לה-הי-הי

אז איפה נכנסת היידי, אותה ילדה יתומה מהאלפים, פרי מוחה של יוהנה שפירי משנת 1880, ומה הקשר שלה לספורט?

הסיפור שלנו נרשם ב-17 בנובמבר 1968, במשחק AFL (הליגה המתחרה שאוחדה שנתיים אח"כ עם ה-NFL) בין הניו יורק ג'טס של ג'ו ניימת' לאוקלנד ריידרס. שתי הקבוצות הללו היו הבולטות באותה עונה ב-AFL, והמשחק ביניהן החל בשעה 16:00 שעון מזרח ארה"ב. המשחק היה חם עם הרבה עבירות וקטטות, כשהשיא היה הרחקתו של ג'ים הדסון, הסייפטי של הג'טס. 65 שניות לסיום העלה ג'ים טרנר, הבועט של הג'טס, ליתרון 29:32, ואת בעיטת הפתיחה אח"כ החזירו הריידרס לקו ה-23 יארד שלהם, בדיוק בשעה 19:00 שעון מזרח.

באותו רגע עברו ב-NBC לפרסומות, והרשת הורתה לעבור לשידור סרט הקולנוע "היידי", שאמור היה להתחיל בשעה זו. צופים רבים התקשרו למרכזייה של NBC, חלקם ביקש לחכות עם הסרט וחלקם האחר רצה שיתחיל בזמן. ההוראה של הרשת הייתה שהסרט יוקרן ללא קשר לזמן סיום המשחק, כך שכל מי שצפה במפגש במזרח ובמרכז ארה"ב, ראה החל מאותו רגע את הסרט.

ומה קרה במשחק? אה, לא הרבה. דריל למוניקה, ה-QB של הריידרס, מסר מסירה מושלמת לצ'ארלי סמית', שנעצר כשמייק ד'אמאטו, מגן הג'טס, משך אותו בקסדה לעבירה והכדור הגיע לקו ה-43 של הג'טס. במהלך הבא, סמית' קיבל מסירה נוספת והבקיע TD, כשהריידרס עלו ליתרון 32:36, 45 שניות לסיום.

ארל כריסטי מהג'טס החזיר את בעיטת הפתיחה, אך השמיט אותו על קו 10 היארד שלו, ופרסטון רידלהובר מהריידרס, החזיר את ההשמטה ל-TD, והריידרס ניצחו 32:43, סיום שלא נראה בשדור ישיר בחוף המזרחי. כשהבינו ב-NBC את גודל המחדל הם ניסו להתקשר לבקרה כדי לעכב את שידור הסרט, אך בגלל הטלפונים הרבים של הצופים המרכזייה קרסה, ואי אפשר היה למנוע את המעבר.

צופים התקשרו למשטרה ולמערכת ה"ניו יורק טיימס" כדי להתלונן ולתת את דעתם על עיסוקן של האמהות של האחראים על הסקנדל (רמז – המקצוע העתיק בעולם), ולהסביר מאיזה צד הם ידאגו שהאחראים יריחו פרחים (זה של השורשים). 20 דקות לתוך הסרט, פרסמו ב-NBC בכתוביות את תוצאת המשחק. למחרת בבוקר התנצל מנכ"ל הרשת על קטיעת השדור בגלל "טעות נסלחת של אנשים שדאגו לילדים שציפו לתחילת הסרט". הצוות ששידר את המשחק לא היה מודע לדרמה שהתחוללה.

המסקנות

- אחד הסעיפים בהסכמי השידור בליגות מארה"ב מחייב את הרשתות לשדר את המשחק עד הסוף. ה-NFL דורשת את זה במיוחד מתחנות אזוריות, המשדרות משחקים של קבוצות מקומיות, ללא קשר לתוצאות הסופיות של המשחק.

- ברשת NBC הוסיפו קו טלפון מיוחד לבקרה המרכזית, שיהיה מנותק מהמרכזייה הראשית, כדי לאפשר הגעה מידית, ולהמנע מקריסת המרכזייה. הטלפון הזה מכונה "טלפון היידי".

המשחק הזה מכונה מאז, "משחק היידי".

שתי הקבוצות סיימו את העונה עם מאזן זהה של 2:12, כשהג'טס ניצחו את הריידרס 23:27 בניו יורק, ושבועיים אחר כך גברו על הבולטימור קולטס 7:16, בסופרבול מספר 3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully