וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבת העונה

25.5.2007 / 14:38

"החמצנו את העונה בגדול", אומרים בהנהלת נהריה, שלא הגיעה לפיינל פור. מיקי ברקוביץ' ובית הלחמי בסימן שאלה, צפויה מהפכה בסגל

המשחק אמש (חמישי) בעפולה מסכם, בצורה מאפיינת למדי, את העונה של עירוני נהריה. הסגולים, ששמעו על היתרון המפתיע של אשקלון בגליל, היו צריכים ניצחון על הקבוצה מהעמק שכבר סיימה את העונה, אבל גם יתרון דו ספרתי בהפסקה לא הספיק להם לניצחון. גליל ניצחה לבסוף את אשקלון וחגגה העפלה לפיינל פור, נהריה – עם תקציב גדול יותר מפי 2 – נשארה בבית.

"במילה אחת - אכזבה", עונה הקפטן ברק פלג כשהתבקש לסכם את העונה של נהריה. "המשחק מול עפולה סימל את הכל, ובשורה התחתונה לא הצלחנו במשחקים הקובעים. היינו לא יציבים, וכשאתה לא יציב דברים קטנים משפיעים לרעה".

פלג מתייחס גם לחילופי הזרים שעברו השנה בנהריה, וכמו בהתבטאויות קודמות גם לו ברור כמה הרסניים היו השינויים הללו: "כשהתחילה רכבת הזרים זה יצר חוסר יציבות בסגל, וזה בעיני הגורם שהשפיע על העונה כולה. השחקנים לא היו בטוחים במעמדם וזה פגע בשיווי המשקל של הקבוצה. באיזשהוא שלב איבדנו את הזהות שלנו", הוא אומר.

המנהל המקצועי מיקי ברקוביץ', שהגיע הקיץ לנהריה והיה האחראי לבניית הסגל, נשמע מתון הרבה יותר. "היו לי רגעים יפים עם הקבוצה, ניצחנו את כל הקבוצות שעלו לפיינל פור אבל חסר לנו הגרוש ללירה כדי להיכנס לארבע הגדולות", הוא טוען. "היתה לנו רכבת זרים רק בעמדת הרכז, וכשג'ון גילכריסט נקלע לבעיות משמעת חמורות, היינו במקום השני בליגה. חיפשנו מחליף כל הסיבוב השני ורק בסיבוב השלישי מצאנו את ההתאמה עם סאשה אוצ'וקוליץ'". הסרבי, ששיחק מול נהריה בשלבים המוקדמים של העונה במדי פלוישטי ביורוקאפ, נחת בארץ רק במחזור ה-16.

"אני האחרון שאבקר את שחקני, אני בחרתי בהם ואני עומד מאחורי החלטתי" אומר ברקוביץ', שמצביע על הסיבה לכישלון: "אולי היה חסר לנו חוסן פסיכולוגי. הצעירים היו דומיננטים העונה, ומה שנצטרך זה כנראה שני זרים מנוסים ודומיננטים שיתנו שקט ויציבות".

"החמצנו את העונה בגדול – היעד לא הושג"

ירון היסטר, נציג חברת ישקאר בהנהלה, לא מעוניין לסכם את העונה ככישלון, אבל גם ניסוח מפותל לא יכול להסתיר את האכזבה. "לדעתי היינו קבוצה של מקומות 2-3 לפחות, והפסדנו בכמה משחקים על חודה של נקודה. החמצנו את העונה בגדול, והיעד - להגיע לפיינל פור - לא הושג. אני לא אומר שהיה כשלון, אך בהחלט היעד לא הושג".

בנהריה טרם יודעים כיצד תיראה הקבוצה בעונה הבאה, ובכלל זאת גם הצוות המקצועי, הכולל את מיקי ברקוביץ' ואריאל בית הלחמי, שאינם מחזיקים בחוזה לעונה הבאה. יו"ר הקבוצה עמרם זעפרן, התייחס לשניים: "אנחנו אמורים לקיים דיון כדי לראות את התמונה הכוללת ולהחליט לגבי חזון העונה הבאה", הוא אומר. "ניקח נשימה ארוכה, נבדוק את עצמנו ונשב עם מי שצריך".

לקראת העונה הבאה, גם סגל השחקנים של נהריה הוא סימן שאלה גדול. עידו קוז'יקרו הוא השחקן היחיד שמחזיק בחוזה לעונה הבאה; רביב לימונד, מנקודות האור של הקבוצה העונה, מעוניין לשחק באירופה אך עשוי להתפתות בחזרה למלחה; עמית בן דוד עשוי לקבל בקרוב הצעה מקבוצה במרכז הארץ וגם אורי קוקיה עשוי לחזור למרכז. פלג, שלמרות גילו (35) קיבל כבר שתי הצעות מקבוצות בליגה, עשוי לשחק עוד עונה בליגת העל, עדיין אינו יודע אם יעשה את זה בנהריה: "המועדון הזה הוא הבית שלי, ואני גדלתי עם הקבוצה אבל אשב עם נהריה ואז אחליט".

בגזרת הזרים, כבר כעת ברור שג'ף גריר ו-ודראן ווקושיץ' לא ימשיכו, בעוד שהפורוורד חואן מנדז ימתין להצעה משופרת לפני שיחליט על עתידו. הרכז אוצ'וקוליץ', שב-12 משחקים קלע 14 נקודות ומסר 3.4 אסיסטים, מחזיק כבר במספר הצעות מקבוצות בליגה, כולל מהפועל גליל עליון, וממתין להחלטה של נהריה לגביו.

"אני יוצא לפגרה ברגשות מעורבים, ומודה להנהלה על השקט שנתנו לי בעבודה", מסכם ברקוביץ'. "אני אוהב את נהריה ואת האווירה סביב הקבוצה - הקהל האדיר שהריע לנו אחרי ההפסד לגליל מראה כמה דברים טובים יש בעיר הזו". אז ברקוביץ' ישאר או לא? "אחרי שאנוח, אשב עם ההנהלה ונקבל החלטות". כמו ההנהלה של נהריה, גם הוא צריך נשימה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully