וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי בית"ר תומכים באוחנה?

25.5.2007 / 17:22

שיטוט בפורומים של הקבוצה, שהפכו בשנים האחרונות לגורם המייצג את הלך הרוח, מגלה תמונה שונה בנוגע לתמיכה במאמן כפ"ס

בשנים האחרונות זה כבר הפך לקלישאה. התקשורת רוצה לברר את דעת הקהל בקרב אוהדי בית"ר ירושלים, צוותי צילום נשלחים לשוק מחנה יהודה, והרוכלים הרועשים והקליינטים המשועממים פותחים במקהלה המונית וזורקים לאוויר אמירות סתומות ודעות מטופשות, כשרק הקיצוניות ביניהן זוכות לייצוג בתקשורת.

לא ברור מהי הדעה של "אוהדי בית"ר". דבר אחד ברור: מדובר בגוף גדול והומוגני, שטומן בחובו אין-ספור דעות. ובכל זאת, עם כניסת האינטרנט לתמונה, אין ספק שהפורומים באתרי האוהדים הפכו לגורם המייצג את הלך הרוח בקרב הרוב השפוי, שמנסה לערוך דיון אינטליגנטי ולא מתלהם.

הדבר שהכי מסעיר את אוהדי בית"ר הוא זהות המאמן הבא. שיטוט בין הפורומים השונים מגלה שרוב המשתתפים מעדיפים את לואיס פרננדז, בעיקר בגלל סגנון המשחק האטרקטיבי, הניסיון שלו באירופה והיכולת שלו להביא שמות גדולים לטדי, אך בעיקר מגלים דאגה ממינויו האפשרי של אוחנה במקומו של יוסי מזרחי.

בפורום האוהדים של אתר בית"ר.נט, הפורום הגועש ביותר, מבינים שהמועמדים העיקריים הם אלי אוחנה, המשך הקדנציה של יוסי מזרחי או יצחק שום. עיקר המחלוקת נוגעת לגבי אוחנה, כשגולשים רבים זועמים על פרסומים כוללניים כמו "אוהדי בית"ר רוצים את אוחנה בטדי". בסקר שבדק את התפלגות האוהדים בין אוחנה למזרחי, אוחנה זכה ל-17 אחוזים, בעוד מזרחי קיבל 68 אחוזים. גם בסקר אחר, שהעלה את כל שמות המועמדים לבית"ר עד כה, אוחנה זכה לאחוזי תמיכה נמוכים – נתונים שלא הביאו לידיעתכם בכלי התקשורת המקורבים למאמן הפועל כפ"ס.

"מינוי אוחנה יוביל לאחד המהלכים הכושלים בעשורים האחרונים"

"אוחנה אומנם סמל בית"רי אבל כמאמן הוא לא מתקרב ליכולותיו כשחקן", טען ה"אנציקלופדיה לכדורגל" בפורום של בית"ר נט, "אני לא מוכן שוב לעבור את מה שעברנו כשאוחנה אימן פה, עם כל הדעות של תומכי ומתנגדי אוחנה. כרגיל יהיו תומכי אוחנה עיוורים, שיתמכו בו בלי קשר למה שהוא יעשה".

אחד ממנהלי הפורומים מזכיר כי "אלי אוחנה אימן שתי קדנציות בבית"ר. בנוסף, הוא העביר מספר עונות בבני יהודה ועונה וחצי בכפר סבא. בקריירת האימון שלו. הוא לא הגיע לשום הישג משמעותי. קריירת האימון שלו מאוד לא יציבה, לצד משחקים טובים של קבוצותיו ישנם משחקים זוועתיים, ברגעי האמת הוא נכשל בניגוד גמור למזרחי, ובקיצור, מינוי אוחנה לבית"ר בעונה הבאה יוביל לאחד המהלכים הכושלים בכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים".

"אם הגענו למצב שהקהל מתפנק על צורת המשחק ועל היכולת, ורוצה לראות 5-4 שערים בכל משחק, מצבנו טוב", אמר אוהד אחר, "בתקופה של אוחנה לא היינו מדברים מילה אם הקבוצה הייתה מנצחת. להזכירכם, בכל פעם שבית"ר ניצחה בתקופתו (עם אוחנה בית"ר לא עשתה יותר משני ניצחונות רצופים ב2004-2006) אז היו תולים בו עוד תקוות. ואילו ליוסי מזרחי עשו תלייה מהיום הראשון שהוא בקבוצה".

אחד הדיונים נקרא "החתמת אוחנה למאמן - חורבן בית שלישי". "אוחנה הוא מאמן בעל אופי חלש, עם מנטליות נמוכה ומקצוענות ירודה. הוא מאמן שהקבוצה לא תעבור אצלו התקדמות", טוען המשתמש "פריסטייל", "אסור להחתים אותו. הוא סמל אהוב, אבל לא מאמן. אני מתחנן מעומק לבי, שכל אחד יעשה מה שהוא יכול, שלא יעלה על הדעת בכלל שצריכים להחתים אותו".

המשתמש "שרון" בפורום של בית"ר נט סבור כי "גם אני חושב שלהביא את אוחנה כמאמן זו טעות, אבל בכל זאת, מן הראוי שתרסנו את האמירות בעניינו. תנו קצת כבוד לבן אדם שהיה בבית"ר רוב שנות חייו ובית"ר ושמו הפכו לשמות נרדפים". מנגד, דניאל שואל ש"אם כבר רוצים להביא מאמן בית"רי, לא הגיע הזמן לתת לאורי צ'אנס?".

"אודי רובוביץ' ג'וניור" טוען כי "אומרים שלנו, הישראלים, יש זיכרון קצר. אבל אני חושב שלאלו המצדדים במינויו של אלי אוחנה, יש זיכרון כל כך קצר - שהוא שובר את כל השיאים האפשריים. סבלנו עם אוחנה כמאמן שנים. אוחנה לא השקיע באימונים ורק חיפש תירוצים בלי סוף אחרי המשחקים. שנה וחצי בכפ"ס לא הפכו אותו למאמן ברמה שיכולה להספיק לאירופה, או בכלל לבית"ר. אוחנה לא מתקרב ליוסי מזרחי.מה שיוסי עשה באשדוד, הפועל ירושלים, מכבי פ"ת, ובבית"ר הלחוצה של השנה - אוחנה לא מסוגל, והוא כבר הוכיח את זה. אלי היה אליל כשחקן. מדהים. להתעלף ממנו. פרסונה מדהימה. אולי עוד כמה שנים הוא יוכל לעשות את זה בבית"ר. ומי כמוני, שסגד לו, יהיה כל כך שמח על כך".

"שפיגל יהפוך את אוחנה למאמן טוב יותר"

רון בן הרצל, שם העט הקודם של עיתונאי "מעריב" רון עמיקם, כתב בפורום: "אלי, אל תתקרב לבית"ר, היא לא ראויה לך! היא לא בארצית, ואין לך מה לבוא ולהציל אותה. נמצא שם מישהו שטען שאתה לא מנהיג, ואתה עוד נעלבת ממנו. לא נעלבים מקפריזיונרים, מאנשים שהיום הם פה ומחר הם שם, מאנשים שמאחזים את עיני הציבור וכשהם לא יהיו פה, אחריהם המבול. אל תבוא כי יש אולי הרבה כדורגל ללמוד משפיגל, אבל האחריות תיפול עליך. אתה תעבוד במגרש. אל תבוא כי יש גבול. את מזרחי הם זרקו שלוש פעמים: דדש, פניג'ל וארקדי, בשביל מה אתה צריך את זה? בשביל מה לבוא אחרי אליפות למקום שחלקו לא רוצה אותך בו? אין פה מה להרוויח (חוץ מכסף) ובכפר-סבא יש המון מה להפסיד (חברות, אמון, מסגרת יציבה). אתה עוד תאמן את בית"ר, כשהיא תהיה ראויה לך".

אוהדים רבים, חשוב לציין, זוכרים חסד נעורים למספר 11 המיתולוגי. "אלי אוחנה נולד סמל ויישאר סמל", טוען בפורום אחר של אוהדי בית"ר ofir1222. "מה יש לכם נגדו?", שאל SHAHAF, "אוחנה מאמן טוב וראוי לבית"ר ירושלים". Miro סיכם ואמר כי "שפיגל מאמין שעם הידע והנסיון שלו הוא יוכל לעזור לאלי אוחנה להפוך למאמן טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully