וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד: "נהיה גיבורים, נחזור כמנצחים"

22.5.2007 / 22:03

סטיבי ג'י חולם על זכייה נוספת בגביע, לקראת המפגש של ליברפול מול מילאן. מאלדיני ביטא את התחושה של כולנו: "אני כבר לא יכול לחכות"

בזמן שהעם היושב בציון חוגג את חג השבועות, מתכונן עולם הכדורגל לחג הפרטי שלו - גמר ליגת האלופות. המשחק הגדול של העונה יפגיש היום (רביעי, 21:45, שידור ישיר בערוץ 10) את מילאן וליברפול, ואין צורך לחזור ולציין שבין השתיים יש סיפור לא סגור. למי שבדיוק חזר מטיול לירח בשנתיים האחרונות, נזכיר ששתי הקבוצות נפגשו בדיוק באותו מעמד בשנת 2005 באיסנטבול, אז הובילו האיטלקים בביטחה ביתרון של שלושה שערים במחצית, רק כדי לראות את האריות של בניטז מבצעים קאמבק מהסרטים כדי לאזן ל-3:3, לכפות הארכה ולנצח בסיום 2:3 בדו קרב הפנדלים.

שתי היריבות ויתרו כבר לפני כמה חודשים על המירוץ לתואר האליפות במדינותיהן, וכל שנותר להן הוא גביע ליגת האלופות, עליו הן מתכוונות להסתער במלוא המרץ מחר (רביעי) באיצטדיון האולימפי באתונה. גם מילאן וגם ליברפול מגיעות למעמד המכובד עם ארון גביעים גדוש. לרוסונרי יש ברזומה שש זכיות בגביע (במתכונתו הנוכחית ובגלגולו הקודם כגביע אירופה לאלופות), בעוד שהליברפולים מחזיקים בחמש זכיות עד כה. היחידה שמתגאה במספר תארים רב יותר מהשתיים הללו היא ריאל מדריד, שהניפה את הגביע תשע פעמים.

מילאן הוגרלה כקבוצה הביתית ולכן זכתה לבחור באיזה צבע לשחק. למרות העובדה שבגמר באיסטנבול שיחקו בלבן והפסידו, בחרו המילאנזים לעלות גם הפעם בתלבושת הלבנה, בתקווה לתוצאה שונה.

הגרמני הרברט פאנדל מונה לשפוט במשחק. פאנדל כבר שפט העונה מפגש אנגלי-איטלקי בליגת האלופות, בו ניצחה רומא 1:2 את מנצ'סטר יונייטד במשחק הראשון ביניהן בשלב רבע הגמר באולימפיקו של רומא, והצליח לעצבן את הקהל האנגלי כשהרחיק את פול סקולס בכרטיס צהוב שני.

מהתהום לפסגה

מילאן יכולה לרשום לעצמה הישג מרשים במיוחד בעצם הגעתה לשלב הגמר, אחרי שבתחילת העונה היה נראה כי היא לא תורשה להשתתף כלל בליגת האלופות, בעקבות העונש הכבד שהוטל עליה אחרי חשיפת פרשת השחיתות הגדולה בכדורגל האיטלקי. בסופו של דבר זכו הרוסונרי לכרטיס המיוחל למפעל היוקרתי ביבשת, ועשו את כל הדרך למעמד הגמר.

"אני חושב שהגיע לנו להגיע לגמר, אולי אפילו יותר מיתר הקבוצות, בגלל שסבלנו מהפחתת נקודות בליגה המקומית שלנו", אמר קרלו אנצ'לוטי לקראת המשחק. "ההכנה שלנו לעונה לא היתה טובה, הכל נעשה בחיפזון בגלל הנסיבות, ואם הצלחנו בכל זאת להגיע לגמר, אז אנחנו כאן בזכות. אם לפני שנתיים ההגעה שלנו לגמר נתפסה כמובנת מאליה בגלל הסגל שהיה לנו, הפעם הפתענו הרבה אנשים - כולל את עצמנו - עם ההעפלה המזהירה עד לשלב הזה".

"מנקודת מבט פסיכולוגית אנחנו בהחלט נחושים", המשיך אנצ'לוטי. "עשינו דברים גדולים השנה, ואנחנו רוצים לסיים את העונה בסטייל. זאת היתה השנה הקשה ביותר שלי במועדון, נאלצנו להתמודד עם פציעות רבות והמון דברים מסביב, אבל ההרמוניה בין הקבוצה למועדון מעולם לא הוטלה בספק".

המאמן האיטלקי לא התרגש מהדיבורים על נקמה בליברפול על המפגש הקודם ביניהן: "אין למשחק הזה שום קשר למה שהיה. המשחק ההוא היה ונגמר. עכשיו מדובר בהרפתקה חדשה, ובואו נקווה שהיא תסתיים טוב יותר מהקודמת".

קפטן הקבוצה, פאולו מאלדיני בן ה-38, צפוי לשחק מחר למרות הפציעה בברכו, ולערוך את הופעתו השמינית בגמר אירופי. "אני כבר לא יכול לחכות לצאת אל כר הדשא ולחוות את ההתרגשות שאתה מרגיש רק במעמדים כאלה", סיפר מאלדיני. "להרגיש ככה שוב ברמה הזו זה פשוט דבר פנטסטי".

מכיוון שרונאלדו לא רשאי להשתתף במשחקי מילאן בליגת האלופות מאחר וכבר הופיע במפעל העונה במדי ריאל מדריד, נותר אנצ'לוטי עם ההתלבטות בין אלברטו ג'ילארדינו ופיפו אינזאגי בשאלת איוש החוד. למרות שאנצ'לוטי נהג לפתוח עם ג'ילארדינו במשחקי הבית ועם אינזאגי במשחקי החוץ לאורך העונה, נדמה שהפעם יפול הפור על ג'ילארדינו.

הרכב משוער:

דידה, מאסימו אודו, אלסנדו נסטה, פאולו מאלדיני, מארק יאנקולוסבסקי, ג'נארו גאטוסו, מאסימו אמברוסיני, אנדראה פירלו, קלרנס סיידורף, קאקה, אלברטו ג'ילארדינו.

מי זה קאקה?

סטיבן ג'רארד נשמע נחוש ברצונו לשחזר את ההישג הנפלא מלפני שנתיים. "אנחנו רוצים להיות גיבורים, ולחזור הביתה כמנצחים", אמר הקפטן, "לנצח גמר אחד היה פשוט מדהים, לעשות את זה בפעם השנייה יהיה משהו מיוחד. זה ישים אותנו לצד המועדונים הגדולים של אירופה".

"לפני שנתיים הכל היה מפתיע", המשיך ג'רארד, "הצלחנו לעשות תוצאות טובות מול הגדולות, אבל קיבלנו את העובדה שאנחנו לא הקבוצה הכי טובה ביבשת. הדהמנו אז אפילו את עצמנו. הפעם, לעומת זאת, יש הרגשה אחרת באוויר. עשינו דרך ארוכה כדי להגיע לפה, ואנחנו לא רואים את זה כסתם בונוס. אז נכון שבאנגליה אנחנו מאחורי צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, אבל באירופה אנחנו בטופ כבר כמה שנים, וזה מראה את העוצמה שלנו כמועדון".

שני אוהדי ליברפול אושפזו היום, בעקבות קטטה שהתפתחה בין אוהדי הקבוצה במרכז אתונה. אחד מהם הוכה בראשו ונזקק לאשפוז לאחר שהיה חלק מחבורה של 50 אנשים שרבו על כרטיס למשחק, השני היה מעורב בקטטה ענקית של כ-100 אוהדים שיכורים.

כ-50 אלף אנגלים הגיעו לאתונה, ומחירי הכרטיסים בשוק השחור האמירו עד ל-5,000 יורו. כמו כן, אזרח בריטי נעצר בחשד להונאה, לאחר שמכר כ-50 כרטיסים מזויפים לחברת נסיעות איטלקית.

רפא בניטז היה מלא ביטחון במסיבת העיתונאים לקראת המשחק, ושמר גם על חוש הומור בריא. "לפני הגמר ב-05' אמרתי שהתוצאה תהיה 0:1, אז מה אני בכלל מבין", התלוצץ המאמן הספרדי. "אני חושב שהמשחק הנוכחי יהיה מאוד קשה, מאוד צמוד ולא יובקעו בו הרבה שערים. בנוסף, אנחנו לא רוצים שוב לספוג בדקה הראשונה כמו בפעם הקודמת...".

בניטז הבטיח שלא יציב שמירה אישית על קאקה, שהיה האחראי הראשי להצגה של מילאן במחצית הראשונה בגמר באיסטנבול. "אנחנו לא יכולים לדאוג רק לקאקה", אמר בניטז. "מילאן כולה היא קבוצה טובה מאוד, אבל אנחנו צריכים לדאוג קודם כל למשחק שלנו".

הספרדי טען כי הקבוצה הנוכחית של ליברפול טובה יותר מזו שהניפה את הגביע לפני שנתיים: "יש לנו קבוצה חזקה יותר, עם שחקנים טובים יותר ונסיון רב יותר". לרשותו של בניטז יעמוד סגל מלא, כשהפצועים היחידים הם בנדווין זנדן ומוחמד סיסוקו, שיעברו מבחן כשירות לפני שריקת הפתיחה.

הרכב משוער:

פפה ריינה, סטיב פינאן, דניאל אגר, ג'יימי קראגר, בנדווין זנדן, ג'ון ארנה ריסה, סטיבן ג'רארד, חאבייר מסצ'ראנו, צ'אבי אלונסו, דירק קאוט, פיטר קראוץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully