וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש חוזר לפיינל פור

24.5.2007 / 22:15

גליל עליון ניצחה 82:104 את אשקלון ותפגוש בחצי הגמר את מכבי ת"א. נהריה לא הצליחה להשאיר לעצמה סיכוי, והפסידה לעפולה 82:81

המחזור האחרון של ליגת העל לעונת 2006/7 סיפק היום (חמישי) דרמה גדולה כשגליל עליון ועירוני נהריה התמודדו על הכרטיס הרביעי לפיינל פור. בגליל עליון אירחו את אשקלון למשחק שהיה קשה ומורט עצבים מבחינת שחקניו של עודד קטש, אבל יכולת מצוינת של עומרי כספי והגנה טובה ברבע הרביעי הבטיחו לאוהדים בכפר בלום את כרטיס העלייה לפיינל פור עם ניצחון 82:104.

כספי, שהצטיין בגליל עם 22 נקודות, התייחס בסיום ליריבה בחצי הגמר: "זה הכי כיף שיש לסיים ככה עונה, היה משחק קשה. כל הקבוצה עברה שינוי מאז הסיבוב השני, הבנו את ההיררכיה ורצנו טוב, אנחנו מסתכלים קדימה. מכבי ת"א קבוצה מצויינת, נבוא כדי לנצח". עירוני נהריה, שהייתה זקוקה לניצחון על גלבוע/עפולה בחוץ, ולהתפלל להפסד של הגליל, לא הצליחה אפילו לבצע את משימתה והפסידה 82:81.

שאר המשחקים היו לפרוטוקול בלבד: מכבי ראשון לציון נהנתה מיכולת אדירה ו-42 נקודות של ג'רל בלסינגיים, אבל הפסידה בגן נחום למכבי תל אביב 99:92. עירוני רמת גן מתחה את הפועל ירושלים אבל בסיום רשמה הפסד ביתי, 107:105. בני השרון ניצחה את גבעת שמואל 90:92 לאחר הארכה.

משחקי חצי גמר הפיינל פור יתקיימו ב-29 במאי (יום ג') ביד אליהו. הפועל גליל עליון תפגוש את מכבי ת"א והפועל ירושלים תשחזר את גמר גביע המדינה שתשחק מול בני השרון. משחק הגמר ייערך ביום ה', 31 במאי.

גליל עליון - אליצור אשקלון 82:104

הגליל פתחה עם אבישי גורדון, טריי סימונס, גילי מוסינזון, יוגב אוחיון וקני אדלקה. אשקלון פתלה עם מרכוס האטן, אור איתן, משה יעקוסי, ריקארדו מארש, ומיליאן בוצ'קה.

אשקלון רצה במהירות למתפרצות והוליכה 8:14 באמצע הרבע. עודד קטש הזעיק פסק זמן כדי לעצור את הסחף, והגליל חזרו אגרסיביים יותר. אשקלון לא נבהלה והמשיכה לרוץ על המגרש ובסיום הרבע הוליכה 20:24. עומרי כספי קלע 9 נקודות ב-4 דקות והיתרון עבר לגליל. איבן קובורוביץ' היקשה על גבוהי הגליל לייצר נקודות בצבע, ודימרקו ג'ונסון חגג בהתקפה. בסופה של מחצית היתה זו שלשה של אבישי גורדון שקבעה 49:52 לגליל.

האורחים, בראשותם של האטן ואור איתן, לא הירפו מהגליל, והתפתח בכפר בלום משחק נדנדה. קני אדרלקה ייצר את מירב נקודותיה של הגליל ברבע הזה, והיה היחיד שתיפקד בקבוצתו המבולבלת של קטש. שלשה של סימונס עם הבאזר הורידה את הגליל בפיגור 74:69 בסוף הרבע השלישי. מהלך של 0:6 החזיר את היתרון לגליל בתחילת הרבע הרביעי. כפר בלום נכנס לאקסטזה, אבל ההתלהבות לא תורגמה ליתרון יציב. ההגנה של הגליל הפכה רצחנית, אשקלון התקשתה למצוא את הסל, והגליל מחצה את האורחים.

במהלך הרבע הרביעי התחילה עוד השתוללות של מרכוס האטן על הפרקט, לאחר עוד דין ודברים עם המאמן חנוך מינץ. הגליל ניצלה את זה ורצה, בעוד שהאטן יורד כמה דקות לסיום לספסל, והחליט להוריד את הגופיה והנעליים. בסופו של דבר זה כבר היה גמור, והגליל ניצחו 82:104.

קלעו לגליל: עומרי כספי 22 נקודות (5 ריבאונדים), קני אדלקה (14 ריבאונדים) וסאשה בראטיץ' 16 כל אחד, טריי סימונס 15, יוגב אוחיון 14 (11 אסיסטים), גיל מוסינזון ואבישי גורדון 6 כל אחד, לירון צ'רנה 3, רון ג'ונסון וערן אסנטי 2.

קלעו לאשקלון: אור איתן ומרכוס האטן (7 ריבאונדים) 17 נקודות כל אחד, דימרקו ג'ונסון 13, ריקרדו מארש 12 (7 ריבאונדים), מושון יעקוסי 11, מיליאן בוצ'קה 6, איבן קובורוביץ' 5, חנן קולמן 3.

עודד קטש: "היה משחק מטורף, היה לי ברור שהלחץ עלינו והחטאנו זריקות שאנחנו לא מחטיאים. ברבע האחרון היינו במינוס 7 ואמרתי לשחקנים שאין סיבה שלא ננצח, זה כל כך מגיע לנו אחרי כל מה שעברנו. היינו בנהריה וניצחנו שם אחרי שהיינו בפיגור, העונה הזו היא כאילו אנחנו כמה עונות ביחד. עם כל הקושי גם אני וגם העוזרים שלי יכולים להתפתח הרבה יותר מאשר בעונה רגילה, הכל יכול היה להתפרק פה".

"זה ניצחון בעיקר לצניעות. קרו כמה דברים נפלאים העונה - גילי מוסינזון הגיע ונתן דחיפה מורלית ומקצועית, גם טריי סימונס וקני אדלקה נתנו לנו המון. הילדים פה כמו אבישי ויוגב וכספי מתפתחים מול העיניים, כל הכבוד לכולם".

יוגב אוחיון: "ידעתי שאשקלון יבואו להילחם על הכבוד שלהם, הוכחנו אופי גדול והיה חשוב לנו לסיים את העונה בניצחון ביתי. עצם העובדה שקטש, שהיה אגדה מבחינתי כשהייתי ילד, נותן לנו טיפים, זה חלום. לגבי מכבי - אנחנו באים בלי לחץ, כל מה שנעשה מעכשיו זה אקסטרה".

הפועל גלבוע/עפולה - עירוני נהריה 81:82

גלבוע/עפולה, ללא ריץ' מלצר הפצוע, פתחה עם אבי סוכר, טונג'י אוואג'ובי, גוני יזרעאלי, ג'רמיין הול וצ'ארלס לי. החמישייה של נהריה כללה את רביב לימונד, סאשה אוצ'וקליץ', עידו קוז'יקרו, חואן מנדס וג'ף גריר. נהריה עלתה ליתרון 3:12 תוך 2 דקות מהפתיחה, אבל גוני יזרעאלי וצ'ארלס לי החזירו את היתרון לגלבוע/עפולה. בתום דקות של נדנדה הוליכה נהריה ברבע הראשון 22:23. ג'ף גריר נכנס לפעולה ברבע ה-2 והיתרון עבר לשורות האורחים, שהוליכו במחצית 40:53.

המארחים פתחו את הרבע השלישי עם ריצת 3:12 וההפרש צומק למינוס 4. פסק זמן של נהריה עצר את המומנטום של המארחים והסגולים שמרו על היתרון. שלשה של אוצ'וקוליץ' קבעה יתרון 64:69 לזכות קבוצתו של בית הלחמי בסיום הרבע השלישי. יהוא אורלנד וגוני יזרעאלי קבעו ריצת 2:7 והמארחת פתחה יתרון 5 באמצע הרבע הרביעי, ג'רמיין הול נכנס ל'זון' והגנת נהריה התקשתה למצוא לו פתרון. במצב של מינוס 1, החטיא ברק פלג שלשה בהתקפה האחרונה במשחק, ונהריה אפילו לא הצליחה לנצח את גלבוע/עפולה. בסיום דני פרנקו ושחקניו חגגו עם 81:82.

קלעו לעפולה/גלבוע: גוני יזרעאלי 18 נקודות, צ'ארלס לי 15 (6 ריבאונדים), ג'רמיין הול 17 (9 ריבאונדים), טונג'י אווג'ובי 14, אבי סוכר (7 אסיסטים) גור פורת והיוא אורלנד 6 כל אחד.

קלעו לנהריה: ג'ף גריר 18 נקודות, ברק פלג 13, רביב לימונד 11 (7 אסיסטים), חואן מנדז וסאשה אוצ'וקוליץ' 8 כל אחד, עידו קוז'יקרו 7, עמית בן דוד 6 (7 אסיסטים), ודראן ווקושיץ' ואורי קוקיה 5 כל אחד.

מכבי ראשון לציון - מכבי תל אביב 99:92

האלופה, ללא ליאור אליהו הפצוע, נתקלה במארחת הנלהבת, שרצה ליתרון 24:27 4 דקות לסיום הרבע הראשון. שחקניו של עדי אזולאי לא הירפו והוליכו בסוף הרבע הראשון 33:35. בתחילת הרבע השני מכבי ת"א הצליחה להפוך את התוצאה, כששתי הקבוצות רצות ללא הפסקה וכמעט לא מבצעות עבירות. יכולת מצוינת של סימאס יסאיטיס (13 נקודות במחצית) השאירה את היתרון אצל האורחים, 49:55, על אף 27 נקודותיו של ג'רל בלסינגיים (6 מ-8 לשלוש).

בתחילת הרבע השלישי נמשכה המגמה, כשבראינט מרקסון היה המוציא לפועל העיקרי של המארחים. בלסינגיים המשיך לצלוף, וויל ביינום הפגין משחק מפוזר, אך היתרון נשאר אצל האורחים, שהוליכו 66:74 בסיום הרבע. באמצע הרבע הרביעי בליסינגיים רשם 42 נקודות, אבל זה לא עזר לראשל"צ שהפסידה 99:92.

קלעו לראשל"צ: ג'רל בלסינגיים 42 נקודות, בראין טולברט 14, דימון פטרסון 12 (8 ריבאונדים), איתי לב 11, בראינט מרקסון 8, עודד שעשוע 3, דסטין וילפציג 2.

קלעו למכבי ת"א: וויל ביינום 18 נקודות, ג'יימי ארנולד 15 (13 ריבאונדים), סימאס יסאיטיס 13, יותם הלפרין 11, ניקולה וויצ'יץ' 10, נואל פליקס 9, שרון ששון 8, טל בורשטיין 7, גוראן ירטין 6, דריק שארפ 2.

"הכי חשוב שסיימנו את המשחק הזה בריאים, בלי פציעות", אמר מאמן מכבי, נוון ספאחיה. "השחקנים מרגישים את הפיינל פור ויודעים מה מצפים מהם. יש לנו כמה ימים להתכונן ונהיה בסדר. האם ליאור (אליהו) יהיה כשיר? עדיין קשה לדעת".

"היה משחק קשה, אנחנו צריכים להמשיך ולעבוד על ההגנה שלנו", הוסיף וויל ביינום. "אם נגיע חדים לפיינל פור ונישאר מפוקסים בהגנה אני מאמין שיהיה בסדר, אבל חשוב לומר שגליל היא קבוצה טובה. אני יודע שתהיה אווירה מצוינת בהיכל, כמו תמיד, ונגיע מוכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עירוני רמת גן - הפועל ירושלים 107:105

האדומים פתחו את המשחק בסערה ולאוהדי ירושלים שבאו בהמוניהם היתה סיבה לחייך אחרי שקבוצתם עלתה ליתרון 7:12 מהיר. בסיום הרבע הוליכה ירושלים 29:38 תוך שהיא נעזרת ביכולת מצוינת של טימי באוורס. ברבע השני שחקניו של דן שמיר הגדילו בהתמדה את הפער, תוך שהם מספקים שואו טיים לאוהדים שהגיעו מהבירה, והוליכו בסיומו 52:70.

שלשות של דרל ווילסון וג'ון אלן החזירו את המארחים לעניינים עם ריצת 4:14, וההפרש צומק למינוס 8 באמצע הרבע השלישי. ברבע הרביעי רמת גן ביצעה את המהפך המיוחל, ומשחק שהיה בידיים של ירושלים הפך למותחן. בסופו של דבר ליי אפ מוצלח של טימי באוורס הקנה ניצחון 105:107 לירושלים.

קלעו לרמת גן: ג'ון אלן 28 נקודות, דריל ווילסון 26, רוב בראון ואיציק אוחנון (8 ריבאונדים) 17 כל אחד, מורן רוט 6, איגור סימין 5, ג'יי לואיס 4, שמוליק ברנר 2 (7 אסיסטים).

קלעו לירושלים: מריו אוסטין 31 נקודות (7 כדורים חוזרים), טימי באוורס 27, טרנס מוריס (6 ריבאונדים) ודרור חג'ג' 12 כל אחד, מאיר טפירו 11, ארז מרקוביץ' 6, יוריצה גולמאץ 5, גיא פניני 3.

גבעת שמואל - בני השרון 92:90

קבוצתו של אפי בירנבוים, ללא לי ניילון, לא ליקקה דבש ברבע הראשון, ונתקלה ביכולת טובה של אורן אהרוני ודרור דוידי מהגבעה. בסיום הרבע הראשון נרשם שוויון 24:24. יובל נעימי ומשה ברנר החלו לצלוף ברבע השני והגבעה עלתה ליתרון 8. בני השרון לא היקשתה יותר מדי על המארחת, ונראה שראשה היה בעיקר ביד אליהו. בסיום המחצית הראשונה גבעת שמואל הוליכה 42:47.

בתחילת הרבע השלישי ארז כץ ואוסמאן סיסה החזירו את בני השרון למשחק וקבוצתו של בירנבוים נטלה את ההובלה, אך בסיום הרבע נרשם שוויון 65:65. ברבע הרביעי פתחו האורחים יתרון קל ושמרו עליו, אבל זה לא הספיק ושלשה של יובל נעימי קבעה שוויון 79:79 בתום 40 דקות. בהארכה בני השרון פתחה יתרון, וקליעות עונשין מוצלחות של סקוט גרינמן הבטיחו את ניצחונה 90:92, ועכשיו אפי בירנבוים חושב רק על ירושלים.

קלעו לגבעת שמואל: יובל נעימי 19 נקודות, דרור דוידי 18, אורן אהרוני 17 (6 אסיסטים), דיון תומאס 14 (10 ריבאונדים), משה ברנר 10, רג'י מור 8, בו דיוויס ומיכה ברגיג 2 כל אחד.

קלעו לבני השרון: ג'וליוס פייג 28 נקודות (8 ריבאונדים), סקוט גרינמן 22 (5 אסיסטים), ג'ייסון וויליאמס 20, אוסמאן סיסה 11 (8 ריבאונדים), ארז כץ 4, משה מזרחי וניצן חנוכי 3 כל אחד, יונתן ניר 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully