וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגליל הוא שוב עליון

שגיא ניר

22.5.2007 / 11:12

אחרי קיץ של קטיושות ודמעות, רחוקה גליל עליון ניצחון אחד מארבע הגדולות. סימונס יישאר עוד עונה, בקבוצה ינסו להשאיר את האחרים

עם הבאזר האחרון אמש (שני) באולם בעין שרה, התפרצה דבוקה אדומה על הפרקט. הפועל גליל עליון, זו שסבלה בקיץ ממטחי קטיושות וצנחה במחזור השמיני אל המקום הלפני אחרון אחרי אינספור החלפות זרים, השלימה ניצחון שני העונה באולם בנהריה, הפעם 99:100, והיא רחוקה ניצחון ביתי מול אשקלון מהפיינל פור.

"הלוואי ויכולתי להגיד שאנחנו בפיינל פור, אבל זה לא סופי ולא ודאי", ניסה אתמול המאמן עודד קטש לצנן את ההתלהבות, אבל גם הוא יודע שהניצחון מול נהריה – קבוצה עם שחקנים מנוסים ותקציב כפול – עשה עבורו את העבודה. "אחרי התחלת עונה הכי גרועה שיכולה להיות, לנצח בנהריה עם כל הלחץ זו תעודת כבוד גדולה לנו כמועדון ובעיקר לשחקנים", אמר המאמן.

נקודת האור המרכזית במשחק של הגליל היה יוגב אוחיון. הרכז הצעיר, שכבר בגילאי הנוער אסף עיטורי עוז ושבחים מהבניאס ועד תל אביב, זרח עם שיאים עונתיים של 24 נקודות ו-8 אסיסטים, וללא אף איבוד כדור. וכשהצגה כזו מגיעה במשחק החשוב של העונה, ועוד אחרי עונה בינונית מבחינה אישית, ההנאה כפולה.

"בתחילת העונה לא הרגשתי שתרמתי למרות שעודד נתן לי את הצ'אנסים והאמין בי, אבל זה לא משנה עכשיו", אומר אוחיון, שיחד עם אבי בן שימול דחקו את הרכז הזר רון ג'ונסון אל מחוץ לרוטציה של קטש. "התחלנו את העונה בצורה לא משכנעת, עם רצף הפסדים והחלפות זרים, אבל מאז נבנתה היררכיה הפנים שלנו כלפי מעלה והתחלנו לחשוב פיינל פור. ראינו שאנחנו קבוצה אטרקטיבית וכשרונית, והבנו שאפשר להפתיע. בגליל תמיד מדברים על פיינל פור, וזה מה שניסינו לעשות", הוא אומר.

עוד לפני הבטחת הפיינל פור, בגליל כבר חושבים על העונה הבאה, ובקבוצה הגישו הצעות כספיות לכל סגל השחקנים, כשהדגש הוא על הזרים סשה בראטיץ' וקני אדלקה, ועומרי כספי שעשוי לשוב למכבי תל אביב. לטריי סימונס הנהדר, שקלע מול נהריה 27 נקודות, חוזה לעונה נוספת בקבוצה.

"הלוואי ונוכל להשאיר את כולם", אומר הבעלים חיים אוחיון, שמסתכל בסיפוק על התהליך שעבר על הקבוצה מרגע שפסקה נפילת הקטיושות בצפון. "אני לא שוכח איפה התחלנו, עם המלחמה, ולאט לאט צברנו גם שחקנים מתאימים, גם יכולת וגם אמון בין האנשים. הקבוצה הגיעה לבשלות תוך כדי תנועה. אנחנו הקבוצה הכי צעירה בליגה כך שלקחנו בחשבון עליות וירידות".

הגליל איננה מאריות הליגה מבחינה תקציבית, והעליה שלה לפיינל פור בליגה בה גם בני השרון ונהריה נחשבות פייבוריטיות ברורות, כמוה כהישג. "יש קבוצה שבאה מתקציב גדול שמכתיב אפשרויות ויכולת, וקבוצה עם תקציב קטן שמסתגלת לסביבה שלה. במכבי תל אביב תקציב קטן לא היה עובד עם הדרישות של הקהל- אצלנו הציפייה היא כזו שמשאירה סיכוי. ההיסטוריה של הגליל מלמדת שאפשר להגיע להישגים עם מאפיינים שהם לא תקציביים", אומר הבעלים. "הצלחה? הצלחה היא מבחן של מאיפה התחלת. התחלנו את העונה אחרי שאיבדנו אוהדים וחברים במלחמה, וכולם הבינו שזו עונה יותר מיוחדת וצריך לנסות לייצר מציאות שתעשה טוב לאנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully